Top
gothess Home Page
facebook twiter
16-1-2022

Safer/Suffer -εικαστική παρέμβαση του Βασίλη Αλεξάνδρου

Ορμώμενη από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης της πανδημίας

Safer/Suffer -εικαστική παρέμβαση του Βασίλη Αλεξάνδρου
fontsize

Από τις 7 Ιανουαρίου 2022 βρίσκεται σε λειτουργία η νέα μόνιμη εικαστική παρέμβαση του Βασίλη Αλεξάνδρου με τίτλο ¨Safer/Suffer¨

Ορμώμενη από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης της πανδημίας του 2020-2021, η συγκεκριμένη παρέμβαση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Τάσκου Παπαγεωργίου, στην πρόσοψη μιας οικοδομής, βρίσκεται σε λειτουργία καθημερινά τις ώρες που είχε επιβληθεί απαγόρευση κυκλοφορίας εκείνη την περίοδο (από τις 21:00 το βράδυ έως τις 5:00 το πρωί).

“Μένουμε σπίτι, μένουμε ασφαλείς/Stay home, stay suffer”, όπως ακούσια λανθασμένα ανακοίνωνε η Πολιτική Προστασία με το παρεμβατικό ηχητικό μήνυμα στα smartphone των πολιτών της επικράτειας. Το αποτέλεσμα της απροσεξίας ή της ελλιπούς επεξεργασίας του κειμένου, είναι η λέξη Safer (=ασφαλείς) να ακούγεται με τον ίδιο τρόπο που ακούγεται το Suffer (=υποφέρω).

Στις κάσες των κλειστών παντζουριών της οικοδομής, σχηματίζονται με τη χρήση μπλε φωτός, οι λέξεις Safer/Suffer σε εναλλαγή, που προκύπτει απ' τη χρήση των μικρών διαφορών στα γράμματα. Η μια λέξη μετατρέπεται στην άλλη και το ανάποδο, δημιουργώντας ένα λογοπαίγνιο που συνοψίζει ουσιαστικά τον προβληματισμό των ημερών: ασφάλεια που η απομόνωση στο σπίτι μάς προσφέρει ή ανυπόφορη αναμονή μας σε μια παγιωμένη κατάσταση, σε μια παύση διαρκείας; Ουσιαστικά το γραπτό πλέον λογοπαίγνιο εντείνει τη συνθήκη που ο σύγχρονος πολίτης βιώνει στο καθεστώς απαγόρευσης και περιορισμού, καυτηριάζοντας την άρση διαχωριστικών γραμμών ανάμεσα στην ασφάλεια (safer) και την οδύνη (suffer) του εγκλεισμού.

Η ενεργοποίηση της εναλλαγής των λέξεων στην πρόσοψη της οικοδομής, γίνεται κάθε φορά που κάποιος χρήστης του διαδικτύου σκανάρει ένα QR code το οποίο βρίσκεται στην βάση της οικοδομής αλλά και σε άλλα πολυσύχναστα μέρη της πόλης. Σε συνέχεια της διάδρασης, δίνεται η πρόσβαση σε έναν ανοιχτό διάλογο σε μορφή chat, όπου ο καθένας μπορεί να τοποθετηθεί ανώνυμα.

Το έργο επιχειρεί να θέσει προβληματισμούς σχετικά με τα συχνά ασφυκτικά όρια που η κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει θέσει. Μέσω του ανοιχτού διαλόγου και της ανωνυμίας, ενθαρρύνει την αφιλτράριστη τοποθέτηση πολιτών όχι απαραίτητα σε σχέση με την παρέμβαση ή την πανδημία, αλλά λειτουργώντας ουσιαστικά ως χώρος δυνατότητας ελεύθερης τοποθέτησης, ένα στοιχείο που μετά τα τελευταία γεγονότα λογοκρισίας σπανίζει.
Το ακούσια λανθασμένο ηχητικό μήνυμα της Πολιτικής Προστασίας, έχει χρησιμοποιηθεί και στην εικαστική εγκατάσταση τού Βασίλη Αλεξάνδρου για την μόνιμη έκθεση "99 Boxes" στο Bensousan Han.

Βιογραφικό

Ο Βασίλης Αλεξάνδρου γεννήθηκε το 1990 στη Θεσσαλονίκη. Το 2014 αποφοίτησε με άριστα από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Το 2019 ολοκλήρωσε Master «Οπτικοακουστικές Τέχνες στην ψηφιακή εποχή» με εστίαση στις Διαδραστικές Εγκαταστάσεις και τα Νέα Μέσα στην τέχνη, στο τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Στο ενεργητικό του καταγράφονται μια μόνιμη εικαστική παρέμβαση σε δημόσιο χώρο «Με αφορμή το καμένο πιάνο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας» (2015), έξι ατομικές εκθέσεις, «Ψηφιακή Αποπλάνηση» Γκαλερί Λόλα Νικολάου (2020) «Βραχεια Μνημη» Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (2020) «Μηχανές Ευδαιμονίας» παλαιό φρούριο, Κέρκυρα (2019), «διά βίας μάθηση» Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης (2017), «οbject’sorigin, rejected» Πολιτιστικό Κέντρο Αλίμου, Αθήνα (2017) και «Μητρική Γλώσσα» Γκαλερί Χώρος 18, Θεσσαλονίκη (2014), καθώς και πάνω από πενήντα ομαδικές εκθέσεις.

Το 2017 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Mediterranea 18 Young Artists Biennale "Home", National Gallery of Tirana, στην Αλβανία και το 2019 στην 24η Bienniale of Humor and Satire στην πόλη Gabrovo της Βουλγαρίας. Από τις αρχές του 2016 διοργανώνει το site-specific project «Ακατάλληλο Μάθημα». Έχει παραδώσει μαθήματα, σεμινάρια κι εργαστήρια σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και από τον Μάρτιο του 2020 είναι υποψήφιος διδάκτωρ του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο τμήμα Τεχνών, Ήχου και Εικόνας, με θέμα την πολιτική τέχνη στην ψηφιακή εποχή. Το 2020 βραβεύθηκε από την ARTWORKS και είναι Fellow στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών- Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΘλΑσμα Μονολόγου
ΘλΑσμα Μονολόγου

Το Bensousan Han φιλοξενεί την ηχητική performance στο σκοτάδι «ΘλΑσμα Μονολόγου»

Safer/Suffer -εικαστική παρέμβαση του Βασίλη Αλεξάνδρου
Safer/Suffer -εικαστική παρέμβαση του Βασίλη Αλεξάνδρου

Ορμώμενη από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης της πανδημίας

Ménage Project- Post Era Art Project
Ménage Project- Post Era Art Project

Στοά Νέας Αγοράς

ΚΟΙΤΑ ΜΗΝ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕΙΣ! - Ομαδική εικαστική έκθεση στο Bensousan Han
ΚΟΙΤΑ ΜΗΝ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕΙΣ! - Ομαδική εικαστική έκθεση στο Bensousan Han

12 καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις της πανδημίας

«Η εποχή των ισχνών αγελάδων»
«Η εποχή των ισχνών αγελάδων»

Εικαστική αναφορά στην ποίηση του Ντίνου Χριστιανόπουλου

Ανφάν Γκατέ στο Τελλόγλειο
Ανφάν Γκατέ στο Τελλόγλειο

Τρεις διαφορετικές βραδιές έρχονται να κλείσουν την εβδομάδα στο Ανφάν Γκατέ

Free pass
Free pass

Kαλλιτεχνική ομάδα FireArt


Events
Η ατζέντα της ημέρας

Ο,τι συμβαίνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη θα το βρεις εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ



© 2001-2021 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας