Πρόστιμα, αφαίρεση πινακίδων αλλά και ακύρωση της ασφάλειας είναι μερικά από τα τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση για τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που κινούνται με diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Χιλιάδες παλαιά ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, που δεν πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 εισέρχονται και κινούνται κανονικά όχι μόνο στα όρια του νομού της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αλλά και στο κέντρο των πόλεων με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν ιδιαίτερα το ήδη βαρύ αστικό περιβάλλον.
Ένα μέτρο που εξετάζεται είναι η διασταύρωση στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ώστε να διαπιστώσει ποιοι έχουν μόνιμη κατοικία στην Αθήνα και έχουν δηλώσει τα παλαιά diesel οχήματά τους στο εξοχικό τους ή δεν έχουν καν εξοχικό αλλά έχουν καταθέσει μια υπεύθυνη δήλωση ότι διαμένουν στην επαρχία.
Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια εάν διαπιστωθεί ότι κάποιο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που πληροί τις οδηγίες ρύπων Euro4 ή και παλαιότερες κινηθεί παράνομα εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης και εμπλακεί σε τροχαίο η ασφαλιστική του εταιρεία δεν θα αποζημιώνει τις ζημιές που έχει προκαλέσει ή τους έχουν προκαλέσει άλλοι γιατί πολύ απλά απαγορεύεται η κυκλοφορία του.
Σε μία τέτοια περίπτωση το πρόστιμο είναι 100 ευρώ, όπως ορίζει ο ΚΟΚ. Ωστόσο, αυτό που εξετάζεται παράλληλα με τις άλλες δράσεις είναι η αύξηση του προστίμου και η αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας, που ενδέχεται να φτάσει έως και 2 μήνες.
Πηγή: www.lifo.gr