Top
gothess Home Page
facebook twiter
ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
12-8-2022

Πόσο κοστίζει η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα με το αυτοκίνητο

Στα ύψη τα καύσιμα

Πόσο κοστίζει η διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αθήνα με το αυτοκίνητο
fontsize

Μαζί με τα διόδια (68,3 ευρώ) το συνολικό κόστος της διαδρομής μετ’ επιστροφής Αθήνα – Θεσσαλονίκη ανέρχεται στα 224,1 ευρώ

Σταθερά σε τιμές άνω των 2 ευρώ βρίσκεται η αμόλυβδη βενζίνη εδώ και πέντε μήνες και το τεράστιο αυτό κόστος τείνει να μετατραπεί σε ακόμα μία… κανονικότητα, καθιστώντας τις μετακινήσεις είδος πολυτελείας, ιδίως ενόψει της τελευταίας μεγάλης καλοκαιρινής εξόδου από τα αστικά κέντρα.

Η 7η Μαρτίου ήταν η τελευταία ημέρα που στην αμόλυβδη η μέση πανελλαδική τιμή ήταν κάτω από τα 2 ευρώ ανά λίτρο και στις 16-17 Ιουνίου βρέθηκε σε επίπεδα ρεκόρ, στα 2,430 ευρώ, αν και σε τουριστικούς προορισμούς όπως τα νησιά ξεπέρασε και τα 2,8 ευρώ, ενώ και η μέση πανελλαδική τιμή του diesel έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ.

Τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται μια αποκλιμάκωση από τα υψηλά του Ιουνίου, με τη μέση πανελλαδική τιμή σήμερα να διαμορφώνεται σε 2,061 ευρώ το λίτρο για την αμόλυβδη και σε 1,823 ευρώ για το diesel. Βέβαια, σε περιοχές όπως οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα οι μέσες τιμές της αμόλυβδης διαμορφώνονται σε 2,353 και 2,215 ευρώ ανά λίτρο, αντίστοιχα, και του diesel σε 2,078 ευρώ στις Κυκλάδες και σε 1,942 ευρώ στα Δωδεκάνησα.

Σε κάθε περίπτωση οι τιμές διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα καθώς, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο με τις τιμές και τότε σε ανοδική πορεία, η αμόλυβδη είναι ακριβότερη κατά περίπου 22% και το diesel σχεδόν κατά 30,5%.

Μάλιστα, σε παραθεριστικούς προορισμούς όπως τα νησιά οι τιμές ξεφεύγουν κατά πολύ από τον πανελλαδικό μέσο όρο: έως 2,670 ευρώ στην Πάρο, έως 2,640 ευρώ στην Ανάφη, έως 2,550 σε Άνδρο και Αντίπαρο, έως 2,498 στη Σαντορίνη, έως 2,490 στην Αστυπάλαια, έως 2,459 στη Σύμη κ.λπ.

Στα ύψη τα καύσιμα

Οι θερινές διακοπές προς την περιφέρεια αναμένεται να κοστίσουν στους πολίτες ακριβά φέτος, καθώς στις χερσαίες διαδρομές η αμόλυβδη θα… εισφέρει με ένα επιπλέον 22% έως 30,5% περίπου στη δαπάνη καυσίμων, που αποτελεί βασικό συστατικό για το κόστος του ταξιδιού.

Έτσι, ενδεικτικά, από το κέντρο της Αθήνας με προορισμό:

– Τη Θεσσαλονίκη (504 χιλιόμετρα απόσταση) θα χρειαστούν επιπλέον 28 ευρώ για την προμήθεια αμόλυβδης, συνολικά για το ταξίδι μετ’ επιστροφής (η κατανάλωση 37,80 λίτρων, φέτος κοστίζει 77,9 ευρώ, από 63,9 ευρώ πέρσι – μονή διαδρομή). Μαζί με τα διόδια (68,3 ευρώ) το συνολικό κόστος της διαδρομής μετ’ επιστροφής ανέρχεται στα 224,1 ευρώ!

– Το Αγρίνιο (291 χιλιόμετρα απόσταση), θα χρειαστούν συνολικά 16,3 ευρώ παραπάνω για αμόλυβδη (η κατανάλωση 21,8 λίτρων φέτος κοστίζει 44,93 ευρώ, έναντι 36,8 ευρώ πέρσι -μονή διαδρομή). Μαζί με τα διόδια (62,2 ευρώ) το συνολικό κόστος της διαδρομής μετ’ επιστροφής ανέρχεται στα 152 ευρώ!

Παράλληλα, το κόστος των καυσίμων θεωρείται υπεύθυνο -τουλάχιστον αυτό επικαλούνται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες- και για τις ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα οποία έχουν ανατιμηθεί από την άνοιξη μέχρι σήμερα τρεις φορές, οδηγώντας σε εκτόξευση των ναύλων από 19% έως 30%. Η πρώτη αύξηση μεσοσταθμικά 10%-12% έγινε τον Απρίλιο 2022, η δεύτερη στις 15 Ιουνίου με ανατιμήσεις 5%-10% και η τρίτη από 1η Ιουλίου με αυξήσεις 4%-8%, κυρίως για δρομολόγια από το λιμάνι του Πειραιά.

Δεύτερη στην Ε.Ε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις τελευταίες διαθέσιμες τιμοληψίες (8/8) υγρών καυσίμων στην ΕΕ (DG Energy), που δημοσιοποιήθηκαν χθες, η Ελλάδα παραμένει στη 2η θέση με την ακριβότερη αμόλυβδη, ξεπερνώντας ακόμα και την παραδοσιακά πιο τσουχτερή Δανία. Έτσι με μέση τιμή στα 2,087 ευρώ/λίτρο η χώρα μας, βρίσκεται πίσω μόνο από τη Φινλανδία (2,164 ευρώ), ενώ η Δανία κατέβηκε στην 3η θέση μαζί με την Ολλανδία, με 2,085 ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μέσος όρος στην Ε.Ε. των 27 διαμορφώνεται σε 1,799 ευρώ/λίτρο στην αμόλυβδη, δηλαδή η χώρα μας είναι ακριβότερη κατά 16% και από τη μέση πανευρωπαϊκή τιμή.

Πτώση διεθνών τιμών

Η αποκλιμάκωση των τιμών των υγρών καυσίμων στην εγχώρια αγορά συνδέεται φυσικά με την πτωτική πορεία των διεθνών χρηματιστηριακών τιμών του πετρελαίου.

Το πετρέλαιο τύπου brent από τα 122 δολάρια το βαρέλι στις αρχές του Ιουνίου βρέθηκε στα τέλη Ιουλίου στα 94,92 δολάρια και σήμερα κινείται στην περιοχή των 98 δολαρίων, καταγράφοντας πτώση τουλάχιστον 25%.

Οι φόβοι για ύφεση στις μεγαλύτερες οικονομίες όπως των ΗΠΑ, η υψηλότερη, του αναμενόμενου, παραγωγή της Ρωσίας αλλά και μια διαφαινόμενη μείωση της ζήτησης αποτελούν βασικούς λόγους για την αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών, η εξέλιξη των οποίων πάντως παραμένει αβέβαιη για το επόμενο διάστημα.

ΠΗΓΗ
Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Η Εθνική Τράπεζα δεν είναι εργασιακός παράδεισος
Η Εθνική Τράπεζα δεν είναι εργασιακός παράδεισος

Καταγγελίες: Απολύσεις, απλήρωτες υπερωρίες, προσλήψεις με κομματικά «βύσματα»

Δημοσκόπηση: 8 μονάδες η διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ
Δημοσκόπηση: 8 μονάδες η διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ

Τσίπρας: «Δεν έχω εμπιστοσύνη στις δημοσκοπήσεις»

Η Γερμανία θα εθνικοποιήσει την εταιρεία αερίου Uniper
Η Γερμανία θα εθνικοποιήσει την εταιρεία αερίου Uniper

Δέσμευση για κρατικοποίηση της ΔΕΗ από τον Αλέξη Τσίπρα

Νικητής ο Τσίπρας σε ποσοστά τηλεθέασης στη ΔΕΘ
Νικητής ο Τσίπρας σε ποσοστά τηλεθέασης στη ΔΕΘ

Το «crash test» των τηλεοπτικών εμφανίσεων των δύο πολιτικών αρχηγών

Γ. Αμανατίδης: Να φύγει η πιο σκοτεινή κυβέρνηση της μεταπολίτευσης
Γ. Αμανατίδης: Να φύγει η πιο σκοτεινή κυβέρνηση της μεταπολίτευσης

Άρθρο του πρώην υφυπουργού Εξωτερικών και βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ


Events
Η ατζέντα της ημέρας

Ο,τι συμβαίνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη θα το βρεις εδώ



© 2001-2021 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας