ΑΤΖΕΝΤΑ
21-1-2016

Το ηλιακό μας σύστημα ενδέχεται να “φιλοξενεί” κι έναν ένατο πλανήτη

Ισχυρίζονται αστρονόμοι του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας

Το ηλιακό μας σύστημα ενδέχεται να “φιλοξενεί” κι έναν ένατο πλανήτη

Έναν ένατο πλανήτη, περίπου 10 φορές μεγαλύτερο από τη Γη, είναι πιθανό να φιλοξενεί το ηλιακό μας σύστημα. Αυτό, τουλάχιστον υποστηρίζει μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Astronomical Journal.

Το ηλιακό μας σύστημα ενδέχεται να “φιλοξενεί” κι έναν ένατο πλανήτη που είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερος από τη Γη και βρίσκεται σε τροχιά μακριά από τον Ποσειδώνα, ο οποίος περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο σε μια απόσταση τουλάχιστον 4,5 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων. Το ουράνιο σώμα εκτιμάται επίσης πως έχει περίπου 5.000 φορές τη μάζα του Πλούτωνα.

Τα παραπάνω ισχυρίζονται οι αστρονόμοι του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας, Konstantin Batygin και Mike Brown σε έρευνα τους που δημοσιεύθηκε στο Astronomical Journal προκαλώντας πλήθος συζητήσεων στην επιστημονική κοινότητα.

Ο ένατος πλανήτης, εάν υπάρχει, φαίνεται να κινείται σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο, σε απόσταση 20 φορές μεγαλύτερη από την απόσταση που έχει η Γη από τον Ήλιο. Χρειάζεται σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περίπου 10000 με 20000 χρόνια για μια πλήρη περιστροφή γύρω από τον Ήλιο. Μέχρι στιγμής ο “πλανήτης εννιά” όπως τον ονομάζουν, δεν έχει παρατηρηθεί απ’ ευθείας από τον άνθρωπο, ούτε από τους δύο αστρολόγους που δημοσιεύουν την έρευνα.

Οι ερευνητές Konstantin Batygin και Mike Brown υποστηρίζουν ότι βρήκαν τον πλανήτη μέσα από μαθηματικά μοντέλα και προσομοιώσεις σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και βρίσκονται στο στάδιο κατά το οποίο προσπαθούν να παρατηρήσουν άμεσα τον πλανήτη.

Σε γραπτή του δήλωσή που συνοδεύει τη δημοσίευση της έρευνας, ο αστρονόμος Mike Brown διευκρινίζει ότι “υπάρχει ένα μεγάλο μέρος του ηλιακού μας συστήματος που μένει να ανακαλυφθεί”. Όταν ο πλανήτης διέρχεται από το περιήλιό του θα μπορούσε εύκολα να παρατηρηθεί από τα τηλεσκόπια, ενώ όταν βρίσκεται στο πιο απομακρυσμένο μέρος της τροχιάς του, θα μπορούσε εντοπιστεί μόνο από μεγάλα τηλεσκόπια, όπως τα W. M. Keck και Subaru. Η έρευνα θα συνεχιστεί.

Το ηλιακό μας σύστημα απαρτίζεται από τον ήλιο (κεντρικός αστέρας) τους 8 πλανήτες, (4 εσωτερικούς ή πετρώδεις: Ερμής, Αφροδίτη, Γη και Άρης, και 4 εξωτερικούς: Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας), τους περίπου 168 δορυφόρους τους, την ζώνη των αστεροειδών, πλήθος μετεωριτών, κομητών και 5 νάνους πλανήτες, τον Πλούτωνα, την Έριδα, την Δήμητρα (Ceres), τους Makemake και Haumea και είναι ένα από τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια συστήματα του γαλαξία μας.

O ήλιος μας, ένας τυπικός αστέρας μικρού μεγέθους, αποτελεί το 99.86% της συνολικής μάζας του ηλιακού συστήματος, ενώ το 0.14% καταλαμβάνεται από όλα τα υπόλοιπα αντικείμενα (πλανήτες, δορυφόροι, αστεροειδείς, μετεωρίτες και διαπλανητική ύλη), τα οποία ταξιδεύουν σε σχεδόν κυκλικές (ελλειπτικές) τροχιές γύρω από τον ήλιο.

Σχετικό Link