3-12-2018

Στον αστεροειδή Μπενού φτάνει το σκάφος OSIRIS-Rex της NASA

Θα συλλέξει το μεγαλύτερο δείγμα από έδαφος διαστημικού σώματος

Στον αστεροειδή Μπενού φτάνει το σκάφος OSIRIS-Rex της NASA

Το σκάφος OSIRIS-REx της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), που είχε εκτοξευθεί το Σεπτέμβριο του 2016, θα φθάσει μετά από ένα ταξίδι περίπου δύο δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων στον μικρό αστεροειδή Μπενού το απόγευμα της Δευτέρας, προκειμένου αρχικά να τον μελετήσει από κοντά και του χρόνου να συλλέξει ένα δείγμα από αυτόν.

Θα είναι το μεγαλύτερο δείγμα από έδαφος διαστημικού σώματος, το οποίο θα έχει συλλέξει η NASA μετά την τελευταία αποστολή «Απόλλων» στη Σελήνη το 1972 και το μικρότερο ουράνιο σώμα γύρω από το οποίο θα έχει ποτέ τεθεί σε τροχιά μία διαστημοσυσκευή. Θα είναι επίσης η πρώτη φορά που η NASA θα συλλέξει δείγμα από αστεροειδή.

Το OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security-Regolith Explorer) αναμένεται να φθάσει στο «ραντεβού» του με τον Μπενού περίπου στις 19:00 ώρα Ελλάδας της Δευτέρας, ενώ σχετική τηλεοπτική μετάδοση θα κάνει η NASA TV.

Η διαστημοσυσκευή θα περάσει σχεδόν ένα χρόνο σε τροχιά γύρω από τον Μπενού σε ύψος περίπου 20 χιλιομέτρων, μελετώντας με τα πέντε επιστημονικά όργανά της τον -διαμέτρου 500 μέτρων και σχήματος διαμαντιού- σκουρόχρωμο αστεροειδή, ο οποίος φέρει το όνομα μιας αιγυπτιακής θεότητας. Στόχος της NASA είναι να βρει μια ασφαλή και επιστημονικά ενδιαφέρουσα τοποθεσία, ώστε το σκάφος τον Ιούλιο του 2020 θα κατέβει στην επιφάνεια του Μπενού και, με τη βοήθεια ενός αναρροφητικού ρομποτικού βραχίονα, θα επιχειρήσει τη συλλογή ενός δείγματος βάρους τουλάχιστον 60 γραμμαρίων.

Αν όλα πάνε καλά, το σκάφος θα αναχωρήσει από τον αστεροειδή το Μάρτιο του 2021 και το δείγμα θα επιστρέψει στη Γη μέσα σε μια κάψουλα το Σεπτέμβριο του 2023. Η μελέτη του δείγματος αφενός θα βοηθήσει τους επιστήμονες να μάθουν περισσότερα για τις πρώτες μέρες του ηλιακού μας συστήματος και αφετέρου θα δώσει πληροφορίες χρήσιμες σε όσους ενδιαφέρονται κάποια μέρα να εξορύξουν μέταλλα στο διάστημα.

Η κόστους 800 εκατομμυρίων δολαρίων αποστολή αποσκοπεί επίσης να συμβάλει στις προσπάθειες καλύτερης άμυνας της Γης έναντι μιας πιθανής μελλοντικής απειλής από πρόσκρουση αστεροειδούς. Ο ίδιος ο Μπενού έχει μια πολύ μικρή πιθανότητα να πέσει στον πλανήτη μας στο τέλος του 22ου αιώνα.

Εκτός από την αμερικανική διαστημοσυσκευή, το ιαπωνικό σκάφος Hayabusa-2 έχει ήδη φθάσει στον μεγαλύτερο (διαμέτρου ενός χιλιομέτρου) αστεροειδή Ριούγκου και ετοιμάζεται να συλλέξει επίσης ένα δείγμα στις αρχές του 2019 ώστε να το φέρει στη Γη στο τέλος του 2020. Είναι η πρώτη φορά που δύο διαστημικές αποστολές διαφορετικών χωρών κάνουν παράλληλα κάτι παρόμοιο.

ΠΗΓΗ cnn.gr

Το OSIRIS-REx βρήκε ενδείξεις νερού σε αστεροειδήΤο OSIRIS-REx βρήκε ενδείξεις νερού σε αστεροειδή

Ενδεχομένως να κρύβει στοιχεία για την προέλευση της ζωής στη Γη

Πολλά είδη ζώων κινδυνεύουν να εξαφανιστούν

Δείτε και ακούστε στο βίντεο που παρουσιάζει η NASA

Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης με ατμόσφαιρα από ήλιοΑνακαλύφθηκε εξωπλανήτης με ατμόσφαιρα από ήλιο

Στο μέγεθος του Ποσειδώνα

Μια νέα θεωρία για τη σκοτεινή ύλη και ενέργειαΜια νέα θεωρία για τη σκοτεινή ύλη και ενέργεια

Ενα ρευστό με αρνητική βαρύτητα..

Το σκάφος Change-4 θα εκτοξευτεί στις 8 Δεκεμβρίου

Εκτός λειτουργίας ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων του CERNΕκτός λειτουργίας ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων του CERN

Για λόγους αναβάθμισης

Λαμπερό εύρημα του Curiosity στην επιφάνεια του Άρη προβληματίζει τους επιστήμονεςΛαμπερό εύρημα του Curiosity στην επιφάνεια του Άρη προβληματίζει τους επιστήμονες
Η Φυσική μαγεύει: Τριήμερο δράσεων στους χώρους του Πανεπιστημίου Δυτικής ΑττικήςΗ Φυσική μαγεύει: Τριήμερο δράσεων στους χώρους του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Το διαστημικό σκάφος της NASA InSight  προσεδαφίζεται στον ΑρηΤο διαστημικό σκάφος της NASA InSight προσεδαφίζεται στον Αρη
Έλληνας καθηγητής ανακάλυψε νέα περιοχή στον ανθρώπινο εγκέφαλοΈλληνας καθηγητής ανακάλυψε νέα περιοχή στον ανθρώπινο εγκέφαλο
Είναι η Υπατία ο κομήτης που έπεσε κάποτε στη Γη?Είναι η Υπατία ο κομήτης που έπεσε κάποτε στη Γη?
Τα κύματα κατάπιαν έναν ολόκληρο κόσμο 8.000 χρόνια πρινΤα κύματα κατάπιαν έναν ολόκληρο κόσμο 8.000 χρόνια πριν