6-12-2018

Μια νέα θεωρία για τη σκοτεινή ύλη και ενέργεια

Ενα ρευστό με αρνητική βαρύτητα..

Μια νέα θεωρία για τη σκοτεινή ύλη και ενέργεια

Βρετανοί επιστήμονες ελπίζουν ότι ίσως έχουν την απάντηση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στη σύγχρονη φυσική, ενοποιώντας τη σκοτεινή ύλη και τη σκοτεινή ενέργεια σε ένα ενιαίο φαινόμενο, ένα ρευστό που κατέχει αρνητική μάζα.

Με αυτό τον τρόπο, πιθανώς δίνεται μια εξήγηση για το «σκοτεινό» 95% του σύμπαντος, που δεν απαρτίζεται από τη συνήθη ύλη.

Ο δρ Τζέιμι Φάρνες του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής "Astronomy & Astrophysics", υποστηρίζει ότι «τόσο η σκοτεινή ύλη όσο και η σκοτεινή ενέργεια μπορούν να ενοποιηθούν σε ένα ρευστό που κατέχει ένα είδος αρνητικής βαρύτητας, απωθώντας όλη την άλλη ύλη μακριά τους».

Η σημερινή Φυσική δεν μπορεί να πει τίποτε συγκεκριμένο είτε για τη σκοτεινή ύλη είτε για τη σκοτεινή ενέργεια, παρά μόνο να κάνει εικασίες, καμία από τις οποίες δεν έχει επιβεβαιωθεί μέχρι σήμερα. Προς το παρόν, το «σκοτεινό» σύμπαν γίνεται μόνο έμμεσα αντιληπτό, μέσω των βαρυτικών επιδράσεων πάνω στην λοιπή ύλη που μπορεί να παρατηρηθεί.

Η ύπαρξη αρνητικής ύλης είχε στο παρελθόν αποκλεισθεί, επειδή θεωρείται ότι θα γίνεται ολοένα πιο αραιή, όσο το σύμπαν επεκτείνεται, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις αστρονομικές παρατηρήσεις, από τις οποίες συμπεραίνεται ότι η σκοτεινή ενέργεια δεν εξασθενεί με το πέρασμα του χρόνου. Όμως η νέα θεωρία προβλέπει ότι οι αρνητικές μάζες δημιουργούνται συνεχώς στο σύμπαν, με συνέπεια το συνολικό ρευστό αρνητικής μάζας να μην αραιώνει διαχρονικά, παρά τη διαστολή του σύμπαντος.

Μάλιστα σημειώσεις του Αλμπερτ Αϊνστάιν από το 1918 δείχνουν ότι από τότε εξέταζε την πιθανότητα ύπαρξης αρνητικών μαζών στο σύμπαν. «Οι προηγούμενες απόπειρες να συνδυασθούν η σκοτεινή ενέργεια και η σκοτεινή ύλη, αποπειράθηκαν να τροποποιήσουν τη θεωρία γενικής σχετικότητας του Αϊνστάιν, κάτι που αποδείχθηκε απίστευτα δύσκολο.

Η νέα προσέγγισή μας παίρνει δύο παλαιές ιδέες, συμβατές με τη θεωρία του Αϊνστάιν, τις αρνητικές μάζες και τη δημιουργία ύλης, και τις συνδυάζει. Το αποτέλεσμα φαίνεται μάλλον όμορφο: η σκοτεινή ενέργεια και η σκοτεινή ύλη ενοποιούνται σε μια ενιαία οντότητα, ενώ και οι δύο πλέον εξηγούνται απλά ως ύλη θετικής μάζας που ‘πλέει πάνω σε μια θάλασσα από αρνητικές μάζες» δήλωσε ο Φάρνες.

Μια πιθανή απόδειξη αυτής της θεωρίας μπορεί να έλθει από μελλοντικές παρατηρήσεις του ραδιοτηλεσκοπίου SKA (Square Kilometre Array).

ΠΗΓΗ skai.gr

Το OSIRIS-REx βρήκε ενδείξεις νερού σε αστεροειδήΤο OSIRIS-REx βρήκε ενδείξεις νερού σε αστεροειδή

Ενδεχομένως να κρύβει στοιχεία για την προέλευση της ζωής στη Γη

Πολλά είδη ζώων κινδυνεύουν να εξαφανιστούν

Δείτε και ακούστε στο βίντεο που παρουσιάζει η NASA

Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης με ατμόσφαιρα από ήλιοΑνακαλύφθηκε εξωπλανήτης με ατμόσφαιρα από ήλιο

Στο μέγεθος του Ποσειδώνα

Μια νέα θεωρία για τη σκοτεινή ύλη και ενέργειαΜια νέα θεωρία για τη σκοτεινή ύλη και ενέργεια

Ενα ρευστό με αρνητική βαρύτητα..

Το σκάφος Change-4 θα εκτοξευτεί στις 8 Δεκεμβρίου

Λαμπερό εύρημα του Curiosity στην επιφάνεια του Άρη προβληματίζει τους επιστήμονεςΛαμπερό εύρημα του Curiosity στην επιφάνεια του Άρη προβληματίζει τους επιστήμονες
Η Φυσική μαγεύει: Τριήμερο δράσεων στους χώρους του Πανεπιστημίου Δυτικής ΑττικήςΗ Φυσική μαγεύει: Τριήμερο δράσεων στους χώρους του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Το διαστημικό σκάφος της NASA InSight  προσεδαφίζεται στον ΑρηΤο διαστημικό σκάφος της NASA InSight προσεδαφίζεται στον Αρη
Τα κύματα κατάπιαν έναν ολόκληρο κόσμο 8.000 χρόνια πρινΤα κύματα κατάπιαν έναν ολόκληρο κόσμο 8.000 χρόνια πριν
Είναι η Υπατία ο κομήτης που έπεσε κάποτε στη Γη?Είναι η Υπατία ο κομήτης που έπεσε κάποτε στη Γη?
Εξοδο