1-4-2021

Webcast από το Ίδρυμα Ευγενίδου

Τo Ίδρυμα Ευγενίδου πραγματοποιεί την Τετάρτη 7 Απριλίου 2021 και ώρα 18.00 webcast με τίτλο «Βιοτεχνολογία: Η αντιμετώπιση των ασθενειών που οφείλονται σε προβληματική αναδίπλωση των πρωτεϊνών», με καλεσμένο ομιλητή τον Δρα Γεώργιο Σκρέτα, Kύριο Ερευνητή στο Ινστιτούτο Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών & Ιδρυτή της ResQ Biotech.

Το Ίδρυμα Ευγενίδου, προσπαθώντας να εξοικειώσει το κοινό με την σημασία των πρωτεϊνών για την ανθρώπινη υγεία, διοργανώνει webcast με θέμα την αντιμετώπιση των ασθενειών που οφείλονται σε προβληματική αναδίπλωση πρωτεϊνών και την συμβολή της βιοτεχνολογίας στην ανάπτυξη φαρμακευτικών λύσεων.

«Τι είναι οι πρωτεΐνες και τι ρόλο παίζουν στον οργανισμό μας; Πώς συνδέεται η δομή μιας πρωτεΐνης με την λειτουργία της; Γιατί ο τρόπος αναδίπλωσης των πρωτεϊνών είναι τόσο σημαντικός; Ποιες ασθένειες συνδέονται με προβληματική αναδίπλωση πρωτεϊνών; Πώς μπορούμε να φτιάξουμε οργανισμούς που θα παράγουν ουσίες με συγκεκριμένη φαρμακευτική δράση; Τι ρόλο μπορεί να παίξει η Βιοτεχνολογία στην ανάπτυξη τέτοιων οργανισμών; Ποιες μέθοδοι υπάρχουν για την ανίχνευση και αντιμετώπιση των ασθενειών που σχετίζονται με την προβληματική αναδίπλωση των πρωτεϊνών;»

Τη συζήτηση θα συντονίσει η κυρία Μαρία Ντερτιλή, Βιολόγος του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου.

Λίγα λόγια για τον Δρα Γεώργιο Σκρέτα

Ο Δρ Γεώργιος Σκρέτας είναι Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1998) και Διδάκτορας Χημικής & Βιολογικής Μηχανικής του Princeton University των ΗΠΑ (2005). Έχει εργαστεί ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Institute for Cellular and Molecular Biology του University of Texas at Austin των ΗΠΑ (2006-2009). Από το 2009 είναι Κύριος Ερευνητής στο Ινστιτούτο Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Οι ερευνητικές του δραστηριότητες εστιάζονται στη Μοριακή Βιοτεχνολογία. Έχει συμμετάσχει σε 20 ερευνητικά προγράμματα των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας ως συντονιστής και συνεργαζόμενος ερευνητής. Κατά τη χρονική περίοδο 2010-2019, εξασφάλισε περισσότερα από 3 εκατομμύρια ευρώ από ανταγωνιστικά προγράμματα εξωτερικής χρηματοδότησης για έρευνα. Έχει δημοσιεύσει >25 εργασίες σε διακεκριμένα επιστημονικά περιοδικά, όπως τα Nature Biomedical Engineering, Science Advances, Proceedings of the National Academy of Sciences USA, Journal of the American Chemical Society, ACS Synthetic Biology κ.ά. Είναι εφευρέτης σε τέσσερα διπλώματα ευρεσιτεχνίας/αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Έχει βραβευθεί με ERC Consolidator Grant από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (2018) [το πρώτο και μοναδικό για την Ελλάδα μέχρι σήμερα στον τομέα της Βιοτεχνολογίας], με υποτροφία Marie Curie – International Reintegration Grant από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2010) και με έργο «ΑΡΙΣΤΕΙΑ» από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (2012). Από το 2013 είναι εκλεγμένος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στην Επιστημονική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Εφαρμοσμένης Βιοκατάλυσης. To 2019 ίδρυσε την ResQ Biotech, μια εταιρεία που εφαρμόζει καινοτόμες βιοτεχνολογικές προσεγγίσεις για την ανακάλυψη φαρμάκων κατά ασθενειών που προκαλούνται από προβληματική πρωτεϊνική αναδίπλωση, όπως η νόσος Alzheimer και η πλάγια μυοτροφική σκλήρυνση.

Για εγγραφή στο Webcast του Ιδρύματος Ευγενίδου πατήστε ΕΔΩ.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε δωρεάν το Webcast στο κανάλι του Ιδρύματος Ευγενίδου στο YouTube.

Τα Webcasts Series του Ιδρύματος Ευγενίδου είναι μια σειρά από διαδικτυακές συναντήσεις επιστημόνων και έγκριτων στελεχών από διαφορετικούς χώρους, οι οποίοι συζητούν για θέματα που σχετίζονται με το Διάστημα, την Εκπαίδευση και τις Φυσικές Επιστήμες.

Μπορείτε να δείτε όλες τις προηγούμενες διαδικτυακές συναντήσεις της σειράς Webcasts Series του Ιδρύματος Ευγενίδου ΕΔΩ.
Αξιολογήστε το άρθρο