Top
follow
facebooktwiter
ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΑΤΖΕΝΤΑ
/Τεχνολογία/
23-10-2018

Αφαίμαξη της πληροφορίας προς ίδιον όφελος? Λέγε με Google

Ο μεγαλύτερος καταπατητής πνευματικών δικαιωμάτων

Αφαίμαξη της πληροφορίας προς ίδιον όφελος? Λέγε με Google
fontsize

Μας συστήθηκε πριν από πολλά χρόνια ως μηχανή αναζήτησης πληροφοριών. Μας θάμπωσε με τα πολύχρωμα ζωηρά της χρώματα. Μας μάγεψε με την ικανότητά της να βρίσκει αυτό που ψάχνουμε γρήγορα και αρκετά εύστοχα. Μετά, μας εντυπωσίασε με το Google Earth ένα πρόγραμμα περιήγησης που σε ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μας σέρβιρε και άλλα εντυπωσιακά επιτεύγματα. Έκανε εύκολο στους μικρούς εκδότες να αποκομίσουν κάποιο κέρδος για την δουλειά τους από τις διαφημίσεις μέσω του προγράμματος Ad sense. Από όποια σκοπιά κι αν το δει κανείς, η Google υπήρξε ένα είδωλο, μία θεά, η ερωμένη κάθε χρήστη του internet. 

Αυτά όμως έχουν περάσει. Σήμερα, η Google φαντάζει το τέρας που καταβροχθίζει κάθε πληροφορία που διακινείται στο (εν μέρει δικό της) internet. H Google χρησιμοποιεί κάθε πληροφορία για δικό της όφελος.

Από τη μεριά του χρήστη, δεν υπάρχει κάτι το ενδιαφέρον εδώ αφού τα πράγματα δουλεύουν καλά και η μηχανή ανταποκρίνεται εξαιρετικά. Από τη μεριά των εκδοτών όμως, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα. 

Μέρος πρώτο

Η Google χρησιμοποιεί τους εκδότες ως (απλήρωτους) υπαλλήλους της. Ποιος υπάλληλος της Google έκανε έστω μία καταχώρηση στα Google maps για ένα σημείο ενδιαφέροντος?  Πού βρίσκει η Google τα σημεία ενδιαφέροντος στους χάρτες της? Φυσικά τα συλλέγει μέσω της μηχανής αναζήτησης που διαθέτει. Πώς γνωρίζει η Google ότι η μηχανή δεν κάνει λάθος? Διασταυρώνει τις πληροφορίες από πολλές πηγές. Ποιος ενημερώνει αυτές τις πηγές? Οι εκδότες φυσικά. Τι αντάλλαγμα παίρνουν οι εκδότες για τις πληροφορίες που εισάγουν αυτοί, που μετά η Google εμφανίζει στο δικό της site? Τίποτα. Η Google οικειοποιείται τις πληροφορίες για δικό της όφελος. Τις πληροφορίες που οι ανεξάρτητοι εκδότες εισάγουν και ενημερώνουν. Ο μεγαλύτερος κλέφτης πληροφοριών είναι η Google. Ο μεγαλύτερος καταπατητής πνευματικών δικαιωμάτων είναι η Google.

Μέρος δεύτερο

Η Google προσπαθεί να κάνει τη δουλειά της. Ποια είναι η δουλειά της? Να βγάζει χρήμα για τους μετόχους της. Καλά μέχρι εδώ. Το χρήμα για την Google είναι η πληροφορία που συλλέγει, φιλτράρει, εμπλουτίζει και κατόπιν μεταπωλεί στους χρήστες ανά τον κόσμο υπό την μορφή κλικ σε διαφημίσεις. Οι εκδότες ανά τον κόσμο, επωφελούνται και κερδίζουν χρήματα από τις διαφημίσεις της Google, λαμβάνοντας κάποιο ποσοστό μέσω του προγράμματος Ad sense. Δε γνωρίζω τι ποσοστό λαμβάνουν οι εκδότες και δεν με ενδιαφέρει. Η ουσία είναι ότι η Google, στην ουσία είναι ένας μεταπωλητής. Η Google δεν παράγει καμία  πρωτογενή χρήσιμη πληροφορία! Σκεφτείτε το. Η Google ΔΕΝ παράγει από μόνη της ΚΑΜΙΑ πληροφορία και όμως, είναι η εταιρεία που στηρίζεται περισσότερο από κάθε άλλη εταιρεία οπουδήποτε στον κόσμο ... στην πληροφορία!  Εάν δεν επέτρεπε κανένας εκδότης στην μηχανή της Google να ψάχνει το site του, η Google αυτομάτως θα έκλεινε την επόμενη στιγμή. Η Google θα αφανιζόταν από τον χάρτη του Internet εάν αποφάσιζαν όλοι οι εκδότες πληροφοριών ανά τον κόσμο να πάψουν να είναι οι απλήρωτοι υπάλληλοι της Google και της έκλειναν την πόρτα στα μούτρα απαγορεύοντάς της να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες, με τις οποίες οι ίδιοι οι εκδότες τροφοδοτούν τον ιστό.

Μέρος τρίτο

SEO. Το περίφημο SEO (Search Engine Optimization). Και πάλι για τον απλό χρήστη δεν σημαίνει τίποτα και καλά κάνει. Για τους εκδότες ανά τον κόσμο όμως, είναι ο μόνιμος πονοκέφαλος. Η Google είπε αυτό, η Google είπε το άλλο, η Google θέλει να γίνεται έτσι, αλλιώς, αλλιώτικα.. Το περίφημο SEO λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο από την προσπάθεια της Google να αναγκάσει τους εκδότες να παρουσιάζουν την πληροφορία στο site τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί η Google να βρίσκει το περιεχόμενο εύκολα και να το κατηγοριοποιεί ακόμη πιο εύκολα, πάντα βέβαια για δικό της όφελος. Κάποτε, υπήρχαν τα meta tags που έπρεπε ο κάθε καθώς πρέπει εκδότης να έχει στις σελίδες του έτσι ώστε να καταλαβαίνει η μηχανή περί τίνος πρόκειται. Σήμερα έχουμε φτάσει στα microdata που δεν είναι τίποτα άλλο από έτοιμο περιεχόμενο στην Google, δηλαδή, η πληροφορία πλήρως κατηγοριοποιημένη. Η έξυπνη μηχανή της Google τελικά δεν είναι και τόσο έξυπνη. Θέλει κάτι περισσότερο για να λειτουργήσει. Τα θέλει όλα έτοιμα! Κάνοντας μια "βόλτα" αναζήτησης σχετικά με θέματα SEO μέσω της Google, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι η Google μονοπωλεί τις ανησυχίες όλων των ειδικών στο θέμα. Υπάρχουν δεκάδες sites τα οποία πρόθυμα σκανάρουν όποιο site τους ζητηθεί και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα SEO, όπως φυσικά τα θέλει η Google. H Google λοιπόν, ρυθμίζει τα πάντα. Η Google είναι ο απόλυτος κυρίαρχος και χτίζει τα sites με τον τρόπο που θέλει. Με ποιον τρόπο? Με αυτόν τον τρόπο που θα επιτρέψει στην όχι τόσο έξυπνη μηχανή της να κάνει την αφαίμαξη των πληροφοριών που εκατομμύρια εκδότες ανά τον κόσμο προσφέρουν, για δικό της, πάντα, όφελος.

Βρέθηκαν σχόλια: 2
ΑΝΩΝΥΜΟ
2018-10-30 10:31:15
Η Google κάνει αυτό που έκανε και η Microsoft παλαιότερα. Εδωσε στην αρχή δωρεάν υπηρεσίες και λογισμικό με σκοπό - δόλιο - να κάνει τους χρήστες εξαρτημένους από αυτήν και μετά ξεκινάει τις χρεώσεις. Οι εταιρείες αυτές θεωρούν τους χρήστες πρόβατα και έτσι ακριβώς είναι. Μπε.
0
0
ΑΝΩΝΥΜΟ
2018-10-31 14:03:47
Ολοι εσείς που γράφετε σχόλια στην προτροπή της Google, βοηθάτε στην υπερενίσχυση του αμερικανικού κολοσσού και ταυτόχρονα οδηγείτε τους τοπικούς εκδότες σε κλείσιμο. Και όταν κλείσουν οι τοπικοί εκδότες, τότε θα μαθαίνετε τα νέα του αμερικανικού έθνους.
0
0

Σχετικά άρθρα:


Στην ίδια κατηγορία..
WordCamp Θεσσαλονίκη 2019WordCamp Θεσσαλονίκη 2019

Oι εξελίξεις γύρω από το WordPress και την τεχνολογία


SAS: Νέα έκθεση καταγράφει αύξηση κατά 105% στα έσοδα από την τεχνητή νοημοσύνηSAS: Νέα έκθεση καταγράφει αύξηση κατά 105% στα έσοδα από την τεχνητή νοημοσύνη

Η SAS κατέχει τη δεύτερη θέση στα έσοδα το 2018 για πλατφόρμες λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης


Σε περίπου ένα δις ευρώ για πρόστιμα και φόρους υποχρεώνεται η Google στη ΓαλλίαΣε περίπου ένα δις ευρώ για πρόστιμα και φόρους υποχρεώνεται η Google στη Γαλλία

Μέσω εξωδικαστικού συμβιβασμού


Ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη στο επίκεντρο συνεργασίας ελληνικών φορέωνΡομποτική και τεχνητή νοημοσύνη στο επίκεντρο συνεργασίας ελληνικών φορέων

Συνεργασία μεταξύ ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών


H Google στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνηςH Google στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης

Διερευνάται από 50 γενικούς εισαγγελείς


Καμπανάκι για επικίνδυνο λογισμικό με το όνομα JokerΚαμπανάκι για επικίνδυνο λογισμικό με το όνομα Joker

Σε πολλές εφαρμογές του Play Store


Η Echelon Exchange στην 84η ΔΕΘΗ Echelon Exchange στην 84η ΔΕΘ

Προωθεί τη δική της υπηρεσία ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων


Ενδιαφέρον από τη CISCO για επένδυση στη ΘεσσαλονίκηΕνδιαφέρον από τη CISCO για επένδυση στη Θεσσαλονίκη

Για τη δημιουργία ενός Κέντρου Καινοτομίας


LIFE GreenYourMove: Ο πλοηγός που προωθεί τη χρήση των Μέσων Μαζικής ΜεταφοράςLIFE GreenYourMove: Ο πλοηγός που προωθεί τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

Μείωση των χρόνων αναμονής στα ΚΤΕΛ με την επανασχεδίαση δρομολογίων


Προγραμματισμός του ESP8266 με τον αντάπτορα CH340GΠρογραμματισμός του ESP8266 με τον αντάπτορα CH340G

Οδηγίες σύνδεσης και ένα βασικό πρόγραμμα



goTHESS

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ NEA

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ
Νεότερα σχολιασμένα:
Αυξήσεις