Top
gothess Home Page
follow
facebook twiter
ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
23-10-2018

Αφαίμαξη της πληροφορίας προς ίδιον όφελος? Λέγε με Google

Ο μεγαλύτερος καταπατητής πνευματικών δικαιωμάτων

Αφαίμαξη της πληροφορίας προς ίδιον όφελος? Λέγε με Google
fontsize

Μας συστήθηκε πριν από πολλά χρόνια ως μηχανή αναζήτησης πληροφοριών. Μας θάμπωσε με τα πολύχρωμα ζωηρά της χρώματα. Μας μάγεψε με την ικανότητά της να βρίσκει αυτό που ψάχνουμε γρήγορα και αρκετά εύστοχα. Μετά, μας εντυπωσίασε με το Google Earth ένα πρόγραμμα περιήγησης που σε ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μας σέρβιρε και άλλα εντυπωσιακά επιτεύγματα. Έκανε εύκολο στους μικρούς εκδότες να αποκομίσουν κάποιο κέρδος για την δουλειά τους από τις διαφημίσεις μέσω του προγράμματος Ad sense. Από όποια σκοπιά κι αν το δει κανείς, η Google υπήρξε ένα είδωλο, μία θεά, η ερωμένη κάθε χρήστη του internet.

Αυτά όμως έχουν περάσει. Σήμερα, η Google φαντάζει το τέρας που καταβροχθίζει κάθε πληροφορία που διακινείται στο (εν μέρει δικό της) internet. H Google χρησιμοποιεί κάθε πληροφορία για δικό της όφελος.

Από τη μεριά του χρήστη, δεν υπάρχει κάτι το ενδιαφέρον εδώ αφού τα πράγματα δουλεύουν καλά και η μηχανή ανταποκρίνεται εξαιρετικά. Από τη μεριά των εκδοτών όμως, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα.

Μέρος πρώτο

Η Google χρησιμοποιεί τους εκδότες ως (απλήρωτους) υπαλλήλους της. Ποιος υπάλληλος της Google έκανε έστω μία καταχώρηση στα Google maps για ένα σημείο ενδιαφέροντος? Πού βρίσκει η Google τα σημεία ενδιαφέροντος στους χάρτες της? Φυσικά τα συλλέγει μέσω της μηχανής αναζήτησης που διαθέτει. Πώς γνωρίζει η Google ότι η μηχανή δεν κάνει λάθος? Διασταυρώνει τις πληροφορίες από πολλές πηγές. Ποιος ενημερώνει αυτές τις πηγές? Οι εκδότες φυσικά. Τι αντάλλαγμα παίρνουν οι εκδότες για τις πληροφορίες που εισάγουν αυτοί, που μετά η Google εμφανίζει στο δικό της site? Τίποτα. Η Google οικειοποιείται τις πληροφορίες για δικό της όφελος. Τις πληροφορίες που οι ανεξάρτητοι εκδότες εισάγουν και ενημερώνουν. Ο μεγαλύτερος κλέφτης πληροφοριών είναι η Google. Ο μεγαλύτερος καταπατητής πνευματικών δικαιωμάτων είναι η Google.

Μέρος δεύτερο

Η Google προσπαθεί να κάνει τη δουλειά της. Ποια είναι η δουλειά της? Να βγάζει χρήμα για τους μετόχους της. Καλά μέχρι εδώ. Το χρήμα για την Google είναι η πληροφορία που συλλέγει, φιλτράρει, εμπλουτίζει και κατόπιν μεταπωλεί στους χρήστες ανά τον κόσμο υπό την μορφή κλικ σε διαφημίσεις. Οι εκδότες ανά τον κόσμο, επωφελούνται και κερδίζουν χρήματα από τις διαφημίσεις της Google, λαμβάνοντας κάποιο ποσοστό μέσω του προγράμματος Ad sense. Δε γνωρίζω τι ποσοστό λαμβάνουν οι εκδότες και δεν με ενδιαφέρει. Η ουσία είναι ότι η Google, στην ουσία είναι ένας μεταπωλητής. Η Google δεν παράγει καμία πρωτογενή χρήσιμη πληροφορία! Σκεφτείτε το. Η Google ΔΕΝ παράγει από μόνη της ΚΑΜΙΑ πληροφορία και όμως, είναι η εταιρεία που στηρίζεται περισσότερο από κάθε άλλη εταιρεία οπουδήποτε στον κόσμο ... στην πληροφορία! Εάν δεν επέτρεπε κανένας εκδότης στην μηχανή της Google να ψάχνει το site του, η Google αυτομάτως θα έκλεινε την επόμενη στιγμή. Η Google θα αφανιζόταν από τον χάρτη του Internet εάν αποφάσιζαν όλοι οι εκδότες πληροφοριών ανά τον κόσμο να πάψουν να είναι οι απλήρωτοι υπάλληλοι της Google και της έκλειναν την πόρτα στα μούτρα απαγορεύοντάς της να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες, με τις οποίες οι ίδιοι οι εκδότες τροφοδοτούν τον ιστό.

Μέρος τρίτο

SEO. Το περίφημο SEO (Search Engine Optimization). Και πάλι για τον απλό χρήστη δεν σημαίνει τίποτα και καλά κάνει. Για τους εκδότες ανά τον κόσμο όμως, είναι ο μόνιμος πονοκέφαλος. Η Google είπε αυτό, η Google είπε το άλλο, η Google θέλει να γίνεται έτσι, αλλιώς, αλλιώτικα.. Το περίφημο SEO λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο από την προσπάθεια της Google να αναγκάσει τους εκδότες να παρουσιάζουν την πληροφορία στο site τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί η Google να βρίσκει το περιεχόμενο εύκολα και να το κατηγοριοποιεί ακόμη πιο εύκολα, πάντα βέβαια για δικό της όφελος. Κάποτε, υπήρχαν τα meta tags που έπρεπε ο κάθε καθώς πρέπει εκδότης να έχει στις σελίδες του έτσι ώστε να καταλαβαίνει η μηχανή περί τίνος πρόκειται. Σήμερα έχουμε φτάσει στα microdata που δεν είναι τίποτα άλλο από έτοιμο περιεχόμενο στην Google, δηλαδή, η πληροφορία πλήρως κατηγοριοποιημένη. Η έξυπνη μηχανή της Google τελικά δεν είναι και τόσο έξυπνη. Θέλει κάτι περισσότερο για να λειτουργήσει. Τα θέλει όλα έτοιμα! Κάνοντας μια "βόλτα" αναζήτησης σχετικά με θέματα SEO μέσω της Google, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι η Google μονοπωλεί τις ανησυχίες όλων των ειδικών στο θέμα. Υπάρχουν δεκάδες sites τα οποία πρόθυμα σκανάρουν όποιο site τους ζητηθεί και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα SEO, όπως φυσικά τα θέλει η Google. H Google λοιπόν, ρυθμίζει τα πάντα. Η Google είναι ο απόλυτος κυρίαρχος και χτίζει τα sites με τον τρόπο που θέλει. Με ποιον τρόπο? Με αυτόν τον τρόπο που θα επιτρέψει στην όχι τόσο έξυπνη μηχανή της να κάνει την αφαίμαξη των πληροφοριών που εκατομμύρια εκδότες ανά τον κόσμο προσφέρουν, για δικό της, πάντα, όφελος.
Βρέθηκαν σχόλια: 2
ΑΝΩΝΥΜΟ
2018-10-30 10:31:15
Η Google κάνει αυτό που έκανε και η Microsoft παλαιότερα. Εδωσε στην αρχή δωρεάν υπηρεσίες και λογισμικό με σκοπό - δόλιο - να κάνει τους χρήστες εξαρτημένους από αυτήν και μετά ξεκινάει τις χρεώσεις. Οι εταιρείες αυτές θεωρούν τους χρήστες πρόβατα και έτσι ακριβώς είναι. Μπε.
0
0
ΑΝΩΝΥΜΟ
2018-10-31 14:03:47
Ολοι εσείς που γράφετε σχόλια στην προτροπή της Google, βοηθάτε στην υπερενίσχυση του αμερικανικού κολοσσού και ταυτόχρονα οδηγείτε τους τοπικούς εκδότες σε κλείσιμο. Και όταν κλείσουν οι τοπικοί εκδότες, τότε θα μαθαίνετε τα νέα του αμερικανικού έθνους.
0
0

Σχετικά άρθρα:


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Δραματικές αλλαγές στην κινητή τηλεφωνία προϊδεάζει ο πρόξενος των ΗΠΑ
Δραματικές αλλαγές στην κινητή τηλεφωνία προϊδεάζει ο πρόξενος των ΗΠΑ

Δεν είναι αξιόπιστοι οι πάροχοι - αναμένονται αμερικανικές εταιρείες

9-2-2020


Microsoft Edge 80 κυκλοφόρησε η νέα έκδοση
Microsoft Edge 80 κυκλοφόρησε η νέα έκδοση

Για συστήματα Windows και Mac

8-2-2020

Σε οκτώ μήνες στους αιθέρες τα πρώτα ελληνικά Drones
Σε οκτώ μήνες στους αιθέρες τα πρώτα ελληνικά Drones

Ανοίγει ο κύκλος του σχεδιασμού και της παραγωγής μη επανδρωμένων αεροχημάτων στην Ελλάδα

7-2-2020

Η ViewSonic παρουσίασε λύσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας στη BETT 2020
Η ViewSonic παρουσίασε λύσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας στη BETT 2020

Λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τα σχολεία και να βελτιώσουν το μαθησιακό περιβάλλον

4-2-2020

Dynamics 365 Business Central-InnovEra από την Data Communication
Dynamics 365 Business Central-InnovEra από την Data Communication

20 αναβαθμίσεις το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2019

23-1-2020

Η Acer συμμετέχει στο GameAthlon 2020
Η Acer συμμετέχει στο GameAthlon 2020

Στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις Παλαιού Φαλήρου

17-1-2020

Δωρεάν απεριόριστα data για δέκα ημέρες από την Cosmote
Δωρεάν απεριόριστα data για δέκα ημέρες από την Cosmote

Από το απόγευμα της Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου

18-12-2019

Έξυπνοι αισθητήρες παρακολουθούν  την ποιότητα του αέρα στα Τρίκαλα
Έξυπνοι αισθητήρες παρακολουθούν την ποιότητα του αέρα στα Τρίκαλα

Καινοτόμα εφαρμογή από την DRAXIS Περιβαλλοντική Α.Ε.

18-12-2019

Προς δημιουργία κέντρου καινοτομίας η Cisco
Προς δημιουργία κέντρου καινοτομίας η Cisco

Στην περιοχή των παλιών σφαγείων

18-12-2019


goTHESS

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ NEA