Top
home ads Ψάχνεις για ακίνητο στη Θεσσαλονίκη? Δες χιλιάδες Αγγελίες εδώ
follow
facebooktwiter
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΑΤΖΕΝΤΑ
/Θέατρο/
29-7-2019

"Ιφιγένεια η εν Αυλίδι" του Ευριπίδη: Πρόγραμμα περιοδείας Αυγούστου - Σεπτεμβρίου

Στις 20, 21 και 22 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη

fontsize
Ξεκινάει στις: Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

Η τραγωδία «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, η μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ξεκίνησε το ταξίδι της με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη, την Τετάρτη 3 και την Πέμπτη 4 Ιουλίου, στο Θέατρο Δάσους, στο πλαίσιο του 5ου Φεστιβάλ Δάσους.

Η παράσταση, με την οποία το ΚΘΒΕ συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019, την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Ιουλίου, θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2019 σε μια μεγάλη περιοδεία σε Ελλάδα και Κύπρο, σε νέα μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού.

Η Ανθή Ευστρατιάδου που τιμήθηκε με το 11ο «Θεατρικό Βραβείο Μελίνα Μερκούρη» για την θεατρική περίοδο 2016 θα ερμηνεύσει το ρόλο της Ιφιγένειας. Ο Γιώργος Γλάστρας τον Αγαμέμνονα, η Μαρία Τσιμά την Κλυταιμήστρα, ο Γιώργος Καύκας τον Πρεσβύτη, ο Νικόλας Μαραγκόπουλος τον Μενέλαο, ο Χρίστος Στυλιανού τον Αγγελιοφόρο και ο Θανάσης Ραφτόπουλος τον Αχιλλέα.

Λίγα λόγια για το έργο
Η τραγωδία Ιφιγένεια η εν Αυλίδι γράφτηκε στην αυλή του βασιλιά της Μακεδονίας Αρχέλαου, στα χρόνια 408-406 π.Χ., λίγο πριν από τον θάνατο του Ευριπίδη. Αποτελεί μία από τις πέντε τραγωδίες του με θέμα από τον Τρωικό κύκλο, και μαζί με τις Βάχκες είναι τα δύο τελευταία δράματά του. Παραστάθηκε στα Μεγάλα Διονύσια μετά τον θάνατό του, από τον Ευριπίδη τον Νεότερο (γιό ή ανιψιό του μεγάλου τραγικού) και απέσπασε το πρώτο βραβείο.

Η τραγωδία εστιάζει στην απόφαση του Αγαμέμνονα, αρχιστράτηγου των Αχαιών, να θυσιάσει την κόρη του την Ιφιγένεια, ώστε να μπορέσει να σαλπάρει για την Τροία ο ελληνικός στόλος, που έχει ακινητοποιηθεί λόγω άπνοιας στην Αυλίδα. Αυτό είναι το θέλημα της θεάς Άρτεμης, όπως αποκαλύπτει με τον χρησμό του ο μάντης Κάλχας. Έτσι, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια στην Αυλίδα, με το πρόσχημα του γάμου της με το πρωτοπαλίκαρο των Αχαιών, τον Αχιλλέα, προτού αναχωρήσουν για τον πόλεμο. Παρά το φρικτό δίλημμα που αντιμετωπίζει, αφού καλείται να επιλέξει μεταξύ της κόρης και της πατρίδας του, ο Αγαμέμνονας υπακούει στην «ανάγκη» και αποφασίζει να προχωρήσει στη θυσία, αγνοώντας τις ικεσίες της Κλυταιμήστρας, της Ιφιγένειας, του Αχιλλέα, ακόμα και του ίδιου του Μενέλαου. Η ευγενική Ιφιγένεια τελικά συμφιλιώνεται με την τραγική μοίρα της και αποδέχεται να θυσιαστεί υπέρ πατρίδας. Στο τέλος του έργου, ένας αγγελιοφόρος ανακοινώνει στην Κλυταιμήστρα ότι η Ιφιγένεια εξαφανίστηκε από τον βωμό προτού δεχτεί το θανάσιμο χτύπημα.

Σ΄ αυτό το κορυφαίο δράμα του, όπου οι χαρακτήρες εξελίσσονται από επεισόδιο και σε επεισόδιο, ο Ευριπίδης, βαθιά σοφός και ώριμος, αναδιευθετεί το επικό υλικό και, απευθυνόμενος στους διχασμένους Έλληνες της εποχής του, γίνεται ο κήρυκας της φιλοπατρίας.

Σημείωμα Σκηνοθέτη
O Ευριπίδης, στο τέλος της ζωής του, μας δίνει ένα έργο μεταπτώσεων και συνεχόμενων διλημμάτων, έμπλεο ειρωνείας και αναπάντεχων κωμικών στιγμών.
Εμποτισμένο από την ατμόσφαιρα της εποχής του, με την Αθηναϊκή δημοκρατία να παραπαίει και την ήττα στον Πελοποννησιακό πόλεμο να πλησιάζει, το έργο αποτυπώνει έναν κόσμο όπου η πίστη στον ηρωισμό και τις πατριαρχικές αξίες έχει κλονιστεί. Έναν κόσμο στον οποίον ο όχλος ανάγεται σε πρωταγωνιστή της δράσης, την ίδια στιγμή που οι ήρωες, ασταθείς, γεμάτοι αδυναμίες και με συνεχείς αλλαγές γνώμης, κατακρημνίζονται. Γίνονται δηλαδή τόσο ανθρώπινοι, που ξενίζουν. Μόνες σταθερές, σε έναν κόσμο μεταβατικό, παραμένουν ο αγώνας για την εξουσία, η αναπόδραστη ανάγκη που συντρίβει ζωές και ο ασύμπτωτος χρόνος των καλών προθέσεων, που μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφές. Η Αθήνα δεν έχει πια το ηθικό έρεισμα ότι διεξάγει έναν πόλεμο αμυντικό ή εναντίον βαρβάρων. Παρόλα αυτά, το αίτημα της ομοψυχίας είναι κυρίαρχο και πρέπει να επικρατήσει.

Όμως η θυσία της Ιφιγένειας δεν είναι επιβεβλημένη. Οι Αργείοι έχουν την επιλογή και να μην ξεκινήσουν για την Τροία. Ο Ευριπίδης δημιουργεί μία ηρωίδα που αποφασίζει τη θυσία της, υπό από το βάρος της ανάγκης. Δεν έχουμε να κάνουμε με μια ρομαντική αυτοθυσία, ούτε με ένα μονοδιάστατο πατριωτικό δράμα, αλλά με μια περίπτωση διαρκούς πάλης και ανισορροπίας, μια ιστορία ανατροπών, που θέτει τις βάσεις του μελλοντικού αιτήματος ενός ιδανικού ανθρώπου, όπου οι κοινωνικές απαιτήσεις δεν θα τον συντρίβουν, αλλά θα συμπορεύονται με την ελευθερία της σκέψης, της βούλησης και του προσωπικού καλού.

Μέχρι τότε, οι άνθρωποι δεν θα ξέρουν πού πραγματικά βρίσκονται, αλλά θα συνεχίζουν να οραματίζονται πού θέλουν να φτάσουν.

Γιάννης Καλαβριανός


Συντελεστές
Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά -Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα - Ράνια Υφαντίδου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Χορογραφία – Κίνηση: Δημήτρης Σωτηρίου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας
A’ Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Xάρης Πεχλιβανίδης
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Ελίνα Ευταξία
Φωτογραφίες παράστασης: Τάσος Θώμογλου
Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren – Μαρία Λαζαρίδου

Διανομή: Ανθή Ευστρατιάδου (Ιφιγένεια), Γιώργος Γλάστρας (Αγαμέμνων), Γιώργος Καύκας (Πρεσβύτης), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Μενέλαος), Χρίστος Στυλιανού (Αγγελιοφόρος), Μαρία Τσιμά (Κλυταιμήστρα), Θανάσης Ραφτόπουλος (Αχιλλέας).

Χορός: Μομώ Βλάχου, Στελλίνα Βογιατζή, Δέσποινα Γιαννοπούλου, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Αίγλη Κατσίκη, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Αλεξία Μπεζίκη, Ζωή Μυλωνά, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Κατερίνα Παπαδάκη, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Τετάρτη 7 Αυγούστου - Δωδώνη, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
Πέμπτη 22 Αυγούστου - Αλεξανδρούπολη, Κηποθέατρο Αλτιναλμάζη
Σάββατο 24 Αυγούστου - Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (Διεθνές Φεστιβάλ Φιλίππων)
Τετάρτη 28 Αυγούστου - Λάρισα, Κηποθέατρο Αλκαζάρ
Παρασκευή 30 Αυγούστου, Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου (48ο Φεστιβάλ Ολύμπου)



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου - Παπάγου

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη - Βύρωνας

Παρασκευή 20, Σάββατο 21 και Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου στις 21:00
Βασιλικό Θέατρο - Θεσσαλονίκη
Εισιτήρια από 10,00 ευρώ

Events και Alerts από αυτή την καταχώρηση
Αυτόματη ακουστική ξενάγηση στην έκθεση κοστουμιών «Ίχνη του εφήμερου»Αυτόματη ακουστική ξενάγηση στην έκθεση κοστουμιών «Ίχνη του εφήμερου»

Στο Βασιλικό Θέατρο


Βασιλικό Θέατρο - Σκηνή Μελίνα Μερκούρη

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες πρόσβασης





Στην ίδια κατηγορία..
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος  για την απώλεια της Ελισάβετ ΝαζλίδουΤο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για την απώλεια της Ελισάβετ Ναζλίδου

Διακρίθηκε για το ήθος και το ταλέντο της


Έρχονται οι «Τρεις Αδελφές» του Αντόν Τσέχωφ στο ΚΘΒΕΈρχονται οι «Τρεις Αδελφές» του Αντόν Τσέχωφ στο ΚΘΒΕ

Από τον Νοέμβριο


Ο Δον Ζουάν στο Θέατρο ΚήπουΟ Δον Ζουάν στο Θέατρο Κήπου

Στις 24 και 25 Αυγούστου


Ξεκίνησαν οι πρόβες για την παράσταση «Μόλλυ Σουήνυ» του Μπράιαν ΦρίελΞεκίνησαν οι πρόβες για την παράσταση «Μόλλυ Σουήνυ» του Μπράιαν Φρίελ

Για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ από τον Οκτώβριο


Η «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη στη ΛάρισαΗ «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη στη Λάρισα

Από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας


"Βικτόρ ή Τα παιδιά στην εξουσία" του Ροζέ Βιτράκ - Παράταση παραστάσεων

Έως την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019


"Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμιουελ Μπέκετ

Στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών


Απεβίωσε η σκηνογράφος Ρένα ΓεωργιάδουΑπεβίωσε η σκηνογράφος Ρένα Γεωργιάδου

Βαθιά θλίψη εκφράζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος


Ορέστεια του Αισχύλου από το Εθνικό ΘέατροΟρέστεια του Αισχύλου από το Εθνικό Θέατρο

Η μοναδική σωζόμενη τριλογία του Αισχύλου


Beginning στο Θέατρο ΑθήναιονBeginning στο Θέατρο Αθήναιον

Από τις 13 Σεπτεμβρίου



goTHESS

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
ΘΕΑΤΡΟ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ