Top
gothess Home Page
follow
facebook twiter
1-9-2019

Η "Ιφιγένεια η εν Αυλίδι" στο Βασιλικό Θέατρο

Για τρεις παραστάσεις, 20 με 22 Σεπτεμβρίου

Η
fontsize
Εχει λήξει στις: Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019

Η μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ, η τραγωδία «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, μετά από την μεγάλη επιτυχία της στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019, συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία και ανεβαίνει για τρεις παραστάσεις στο Βασιλικό Θέατρο στη Θεσσαλονίκη από την Παρασκευή 20 έως και την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019.

Η Ανθή Ευστρατιάδου που τιμήθηκε με το 11ο "Θεατρικό Βραβείο Μελίνα Μερκούρη" για την θεατρική περίοδο 2016, ερμηνεύει το ρόλο της Ιφιγένειας. Ο Γιώργος Γλάστρας τον Αγαμέμνονα, η Μαρία Τσιμά την Κλυταιμήστρα, ο Γιώργος Καύκας τον Πρεσβύτη, ο Νικόλας Μαραγκόπουλος τον Μενέλαο, ο Χρίστος Στυλιανού τον Αγγελιοφόρο και ο Θανάσης Ραφτόπουλος τον Αχιλλέα.

Λίγα λόγια για το έργο:
Η τραγωδία Ιφιγένεια η εν Αυλίδι γράφτηκε στην αυλή του βασιλιά της Μακεδονίας Αρχέλαου, στα χρόνια 408-406 π.Χ., λίγο πριν από τον θάνατο του Ευριπίδη. Αποτελεί μία από τις πέντε τραγωδίες του με θέμα από τον Τρωικό κύκλο, και μαζί με τις Βάχκες είναι τα δύο τελευταία δράματά του. Παραστάθηκε στα Μεγάλα Διονύσια μετά τον θάνατό του, από τον Ευριπίδη τον Νεότερο (γιό ή ανιψιό του μεγάλου τραγικού) και απέσπασε το πρώτο βραβείο.

Η τραγωδία εστιάζει στην απόφαση του Αγαμέμνονα, αρχιστράτηγου των Αχαιών, να θυσιάσει την κόρη του την Ιφιγένεια, ώστε να μπορέσει να σαλπάρει για την Τροία ο ελληνικός στόλος, που έχει ακινητοποιηθεί λόγω άπνοιας στην Αυλίδα. Αυτό είναι το θέλημα της θεάς Άρτεμης, όπως αποκαλύπτει με τον χρησμό του ο μάντης Κάλχας.

Έτσι, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια στην Αυλίδα, με το πρόσχημα του γάμου της με το πρωτοπαλίκαρο των Αχαιών, τον Αχιλλέα, προτού αναχωρήσουν για τον πόλεμο.

Παρά το φρικτό δίλημμα που αντιμετωπίζει, αφού καλείται να επιλέξει μεταξύ της κόρης και της πατρίδας του, ο Αγαμέμνονας υπακούει στην «ανάγκη» και αποφασίζει να προχωρήσει στη θυσία, αγνοώντας τις ικεσίες της Κλυταιμνήστρας, της Ιφιγένειας, του Αχιλλέα, ακόμα και του ίδιου του Μενέλαου.

Η ευγενική Ιφιγένεια τελικά συμφιλιώνεται με την τραγική μοίρα της και αποδέχεται να θυσιαστεί υπέρ πατρίδας. Στο τέλος του έργου, ένας αγγελιοφόρος ανακοινώνει στην Κλυταιμήστρα ότι η Ιφιγένεια εξαφανίστηκε από τον βωμό προτού δεχτεί το θανάσιμο χτύπημα.

Σ΄ αυτό το κορυφαίο δράμα του, όπου οι χαρακτήρες εξελίσσονται από επεισόδιο και σε επεισόδιο, ο Ευριπίδης, βαθιά σοφός και ώριμος, αναδιευθετεί το επικό υλικό και, απευθυνόμενος στους διχασμένους Έλληνες της εποχής του, γίνεται ο κήρυκας της φιλοπατρίας.

Σημείωμα Σκηνοθέτη:
O Ευριπίδης, στο τέλος της ζωής του, μας δίνει ένα έργο μεταπτώσεων και συνεχόμενων διλημμάτων, έμπλεο ειρωνείας και αναπάντεχων κωμικών στιγμών.

Εμποτισμένο από την ατμόσφαιρα της εποχής του, με την Αθηναϊκή δημοκρατία να παραπαίει και την ήττα στον Πελοποννησιακό πόλεμο να πλησιάζει, το έργο αποτυπώνει έναν κόσμο όπου η πίστη στον ηρωισμό και τις πατριαρχικές αξίες έχει κλονιστεί.

Έναν κόσμο στον οποίον ο όχλος ανάγεται σε πρωταγωνιστή της δράσης, την ίδια στιγμή που οι ήρωες, ασταθείς, γεμάτοι αδυναμίες και με συνεχείς αλλαγές γνώμης, κατακρημνίζονται. Γίνονται δηλαδή τόσο ανθρώπινοι, που ξενίζουν.

Μόνες σταθερές, σε έναν κόσμο μεταβατικό, παραμένουν ο αγώνας για την εξουσία, η αναπόδραστη ανάγκη που συντρίβει ζωές και ο ασύμπτωτος χρόνος των καλών προθέσεων, που μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφές.

Η Αθήνα δεν έχει πια το ηθικό έρεισμα ότι διεξάγει έναν πόλεμο αμυντικό ή εναντίον βαρβάρων. Παρόλα αυτά, το αίτημα της ομοψυχίας είναι κυρίαρχο και πρέπει να επικρατήσει.
Όμως η θυσία της Ιφιγένειας δεν είναι επιβεβλημένη.

Οι Αργείοι έχουν την επιλογή και να μην ξεκινήσουν για την Τροία. Ο Ευριπίδης δημιουργεί μία ηρωίδα που αποφασίζει τη θυσία της, υπό από το βάρος της ανάγκης.

Δεν έχουμε να κάνουμε με μια ρομαντική αυτοθυσία, ούτε με ένα μονοδιάστατο πατριωτικό δράμα, αλλά με μια περίπτωση διαρκούς πάλης και ανισορροπίας, μια ιστορία ανατροπών, που θέτει τις βάσεις του μελλοντικού αιτήματος ενός ιδανικού ανθρώπου, όπου οι κοινωνικές απαιτήσεις δεν θα τον συντρίβουν, αλλά θα συμπορεύονται με την ελευθερία της σκέψης, της βούλησης και του προσωπικού καλού.

Μέχρι τότε, οι άνθρωποι δεν θα ξέρουν πού πραγματικά βρίσκονται, αλλά θα συνεχίζουν να οραματίζονται πού θέλουν να φτάσουν.

Γιάννης Καλαβριανός

Συντελεστές:
Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά - Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου
Mουσική σύνθεση - Μουσική διδασκαλία - Ηχητικός σχεδιασμός: Θοδωρής Οικονόμου
Kίνηση: Δημήτρης Σωτηρίου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
A’ Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Xάρης Πεχλιβανίδης
Βοηθοί σκηνογράφου - ενδυματολόγου: Ελίνα Ευταξία, Isabela Tudorache
Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου
Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren, Μαρία Λαζαρίδου
*Βοηθός σκηνογράφου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Σοφία Τσιριγώτη

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Γλάστρας (Αγαμέμνων), Ανθή Ευστρατιάδου (Ιφιγένεια), Γιώργος Καύκας (Πρεσβύτης), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Μενέλαος), Θανάσης Ραφτόπουλος (Αχιλλέας), Χρίστος Στυλιανού (Αγγελιοφόρος), Μαρία Τσιμά (Κλυταιμήστρα)

Χορός: Μομώ Βλάχου, Στελλίνα Βογιατζή, Δέσποινα Γιαννοπούλου, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Αίγλη Κατσίκη, Λήδα Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Αλεξία Μπεζίκη, Ζωή Μυλωνά, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Κατερίνα Παπαδάκη, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου

Μουσικός επί σκηνής: Δημήτρης Χουντής



ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πότε?
Από την Παρασκευή 20 έως και την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019
Στις 21:00

Πού?
Βασιλικό Θέατρο
Πλατεία Λευκού Πύργου

Εισιτήρια
Προπώληση από 10 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων
Στο τηλέφωνο 2315 200200 και στα ταμεία του ΚΘΒΕ

Θερινό ωράριο λειτουργίας ταμείων
- στο Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου)
Δευτέρα έως Παρασκευή: 08:30 – 21:30

- στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):
Δευτέρα έως Παρασκευή: 13:30 – 21:30

- στην Πλατεία Αριστοτέλους
Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00 – 19:00

Προπώληση εισιτηρίων για τις παραστάσεις του ΚΘΒΕ γίνεται επίσης από:
VIVA, τηλ. 11876
Seven spots
Reload stores
αθηνόραμα gr

Επικοινωνία
2315 200200
Events και Alerts από αυτή την καταχώρηση
Ο Ο "Υπηρέτης Δύο Αφεντάδων" στο Βασιλικό Θέατρο

Από τις 5 Οκτωβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων


Αυτόματη ακουστική ξενάγηση στην έκθεση κοστουμιών «Ίχνη του εφήμερου»Αυτόματη ακουστική ξενάγηση στην έκθεση κοστουμιών «Ίχνη του εφήμερου»

Στο Βασιλικό Θέατρο


Δεύτερος χρόνος Δεύτερος χρόνος "Έξω Πάνω Μέσα Κάτω"

Για βρέφη από 8 μηνών έως νήπια 4 χρόνων στο Βασιλικό Θέατρο


"Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου" για 2ο χρόνο στο Βασιλικό Θέατρο

Από τις 13 Οκτωβρίου


«Ο μεγαλοπρεπής κερατάς» του Φερνάν Κρομλένκ«Ο μεγαλοπρεπής κερατάς» του Φερνάν Κρομλένκ

Στο Βασιλικό Θέατρο


Βασιλικό Θέατρο - Σκηνή Μελίνα Μερκούρη

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες πρόσβασης




ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
"Frida κι άλλο" ξανά στο Θέατρο Αυλαία

Από τη θεατρική ομάδα Fly Theatre

14-12-2019

«Το περίσσιο παιδί» του Θανάση Τριαρίδη από την ομάδα Ich Bebe
«Το περίσσιο παιδί» του Θανάση Τριαρίδη από την ομάδα Ich Bebe

Στο Θέατρο Αμαλία για τρεις παραστάσεις

13-12-2019

Masterclass υποκριτικής στο Θέατρο Αυλαία
Masterclass υποκριτικής στο Θέατρο Αυλαία

Με εισηγητές τον Δημήτρη Λάλο και τον Κώστα Φιλίππογλου

13-12-2019

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»
«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»

Στο Θέατρο Αθήναιον για λίγες παραστάσεις

12-12-2019

«Ο Μάγος και η παρέα του» στο Θέατρο Αθήναιον
«Ο Μάγος και η παρέα του» στο Θέατρο Αθήναιον

Από την παιδική σκηνή του θεάτρου ΒROADWAY

12-12-2019

Χριστούγεννα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Χριστούγεννα στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Πλούσιο πρόγραμμα παραστάσεων

11-12-2019

Τα «Χριστούγεννα του Καρυοθραύστη» στους Αμπελόκηπους
Τα «Χριστούγεννα του Καρυοθραύστη» στους Αμπελόκηπους

Στο Καραπάντσειο Πολιτιστικό Κέντρο

11-12-2019

«Μάντεψε ποιος» από τη θεατρική ομάδα ΕΡ.Ο.Σ.
«Μάντεψε ποιος» από τη θεατρική ομάδα ΕΡ.Ο.Σ.

Στο Πολιτιστικό Κέντρο Αλέξανδρος με ελεύθερη είσοδο

11-12-2019


Serial Singers The Musical της Μαρίας Στεφάνου
Serial Singers The Musical της Μαρίας Στεφάνου

Στο Καφωδείο Ελληνικό

7-12-2019


goTHESS

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ