Top
Τοπικά Νέα
13-9-2018

Η Θεσσαλονίκη ως σημαντικός κόμβος στις εμπορευματικές μεταφορές

Εχει μπει σε αναπτυξιακή τροχιά..

Η Θεσσαλονίκη ως σημαντικός κόμβος στις εμπορευματικές μεταφορές
fontsize

Η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο ακόμα για να καθιερωθεί ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο, ωστόσο τα έργα υποδομών, οι συμφωνίες και οι επενδύσεις που σχεδιάζονται βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση, με τη Θεσσαλονίκη να διαφαίνεται πως μπορεί να καθιερωθεί ως σημαντικός κόμβος στις εμπορευματικές μεταφορές, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ.

Τις προοπτικές αυτές της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Ελλάδας, σε ό,τι αφορά το εμπόριο ανέλυσε ο εταίρος στο Συμβουλευτικό Τμήμα της ΕΥ Ελλάδος, Θάνος Μαύρος, στην εκδήλωση της ΕΥ με τίτλο «Thessaloniki as an International Freight Center», στο πλαίσιο του περιπτέρου του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, ο κ. Μαύρος παρουσίασε και μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives για την αξιολόγηση της Ελλάδας ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου. 

Την παρουσίαση του κ. Μαύρου ακολούθησε συζήτηση σε πάνελ, με τη συμμετοχή των κ.κ. Σωτήρη Θεοφάνη, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου ΟΛΘ, ΟΛΘ+1,21% Κυριάκου Λουφάκη, Αντιπροέδρου ΣΕΒΕ, Μαριλένας Αργυρού, Διευθύνουσας Συμβούλου Operations Center, και Δημητρίου Βλάχου, Προέδρου Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος. Τη συζήτηση συντόνισε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού Supply Chain & Logistics, κα Μαίρη Ευθυμιάτου.

Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης προσθέτουν αξία
Το 2017, ο ΟΛΘ κατέγραψε ρεκόρ δεκαετίας στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με άνοδο κατά 16,74%. Επιπλέον, οι γραμμές εξυπηρέτησης στο τελωνείο του λιμανιού αναμένεται να αυξηθούν σε 5, ενώ θα εξασφαλισθεί 24ωρη εξυπηρέτηση. 

Παράλληλα, η αξιοποίηση του στρατοπέδου του Γκόνου, το οποίο αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η ανακαίνιση της Κεντρικής Αγοράς της πόλης, θα αποτελέσουν πόλο έλξης για την περιοχή, εκτιμά η ΕΥ. «Η Θεσσαλονίκη έχει μπει σε αναπτυξιακή τροχιά. Ήδη έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σημαντική άνοδο στην εμπορευματική κίνηση του λιμανιού και, με τις αξιοποιήσεις που έχουν προγραμματισθεί, τα νούμερα αυτά θα αυξηθούν περαιτέρω», ανέφερε ο κ. Μαύρος.

Την ίδια ώρα, τα εγκαίνια της πρώτης εμπορευματικής μεταφοράς μέσω τρένου στη χώρα μας από τη Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG) τον περασμένο Ιούνιο, το έργο Sea2Sea για την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου υψηλών ταχυτήτων, που θα ενώνει 3 ελληνικά με 3 βουλγαρικά λιμάνια, αλλά και τα σχέδια για την κατασκευή καναλιού, το οποίο θα συνδέει τον ποταμό Δούναβη με το Αιγαίο πέλαγος, μέσω των ποταμών Αξιού/Βαρδάρη και Μοράβα, εκτιμάται πως θα ισχυροποιήσουν ακόμα περισσότερο τη θέση της Θεσσαλονίκης στη σύνδεση των εμπορευματικών μεταφορών με την Ευρώπη.

Έρευνα ΕΥ-o.mind Creatives: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξελιχθεί σε ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο

Σε έρευνα που διεξήγαγε η ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives τον περασμένο Απρίλιο, οι 122 συμμετέχοντες κλήθηκαν να αξιολογήσουν όλους τους συντελεστές εμπορευματικών μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. 

Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, το λιμάνι του Πειραιά εμφανίζεται να έχει θέσει τις βάσεις για να καθιερωθεί ως πόλος έλξης εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εμφανίζεται αρκετά βήματα πίσω, καθώς οι συμμετέχοντες το αξιολόγησαν «πολύ χαμηλά», «χαμηλά» και «πληροί τις προδιαγραφές» ως προς τη διαθεσιμότητα, τη συνδεσιμότητα, την ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και την αποδοτική συνεργασία. «Η έρευνά μας δείχνει μια σχετική δυσαρέσκεια των συμμετεχόντων με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Παρόλα αυτά, η εικόνα αυτή αναμένουμε πως σύντομα θα αντιστραφεί, μετά την πρόσφατη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και, κυρίως, με τις αναμενόμενες επενδύσεις και τα έργα που ετοιμάζονται αυτήν τη στιγμή. 

Η Θεσσαλονίκη έχει μια πολύ καλή πρώτη ύλη, στέκεται σε καίριο γεωγραφικό σημείο με πολλές και ενδιαφέρουσες αγορές, μέχρι και σε απόσταση 500 χλμ., και, με τη σωστή αξιοποίηση και τις συντονισμένες προσπάθειες, θα καταφέρει να εξελιχθεί σε ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο», τόνισε ο κ. Μαύρος.

Σιδηροδρομικές μεταφορές: Η «Αχίλλειος πτέρνα» των εμπορευματικών μεταφορών

Σοβαρές ελλείψεις σε θέματα υποδομών και λειτουργιών στον σιδηρόδρομο έδειξε η έρευνα των EY και o.mind Creatives, καθώς οι συμμετέχοντες τον αξιολόγησαν «πολύ χαμηλά» και «χαμηλά» ως προς την προσβασιμότητα, τη συνδεσιμότητα, την ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και την αποδοτική συνεργασία. «Πράγματι, οι σιδηροδρομικές μεταφορές δεν είναι το δυνατό μας σημείο. Βλέπουμε ότι γίνονται κάποια σταδιακά βήματα για τη βελτίωσή τους, όπως είναι το έργο Sea2Sea, ωστόσο έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για να μπορέσουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές να αντιστρέψουν την αξιολόγηση που αποτυπώθηκε στην έρευνά μας. Ελπιδοφόρα μηνύματα, όπως αυτό του πρώτου δρομολογίου της RCLG, είναι πολύ ενθαρρυντικά» είπε ο κ. Μαύρος.

Η Ελλάδα ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο

Μικρές βελτιώσεις είδαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, κατά τα τελευταία τρία χρόνια, στις υποδομές, μεταφορές και λειτουργίες των λιμανιών, του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και των αεροπορικών μεταφορών, με τα αποτελέσματα να δείχνουν, ωστόσο, πως χρειάζονται ακόμα πολλές βελτιώσεις. Χαρακτηριστικές είναι οι απαντήσεις των ερωτηθέντων ως προς την αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας ως ευρωπαϊκού εμπορευματικού κέντρου, καθώς την αξιολόγησαν ως «χαμηλή» σε ποσοστό 47% και «πληροί τις προϋποθέσεις» σε ποσοστό 41%. 

Τα αποτελέσματα αυτά είναι κοντά στη γενική αξιολόγηση, με βάση τον δείκτη Logistics Performance Index (LPI), στον οποίο συνολικά οι υποδομές και οι παρεχόμενες υπηρεσίες μάς κατατάσσουν στην 47η θέση παγκοσμίως. «Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τις εμπορευματικές μεταφορές, οι νέες συνεργασίες και τα έργα βελτιώσεων υποδομών, δείχνουν πως γίνονται βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Παρόλα αυτά, οι υποδομές και κυρίως οι υπηρεσίες των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας, χρήζουν περαιτέρω βελτιώσεων και ανάπτυξης, για να μπορέσει να καταστεί η Ελλάδα ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο», κατέληξε ο κ. Μαύρος.


ΠΗΓΗ naftemporiki.gr

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο για το άρθρο



Ο δήμος Νεάπολης-Συκεών «γέφυρα» για την ΕυρώπηΟ δήμος Νεάπολης-Συκεών «γέφυρα» για την Ευρώπη

Αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της εφαρμογής του novoville


Εργασίες συντήρησης στην 31η Επαρχιακή Οδό Περιστεράς- ΛιβαδίουΕργασίες συντήρησης στην 31η Επαρχιακή Οδό Περιστεράς- Λιβαδίου

Από τη διασταύρωση με την εθνική οδό Θέρμης – Πολυγύρου


Παρουσίαση του θρησκευτικού πλούτου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη ΜόσχαΠαρουσίαση του θρησκευτικού πλούτου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Μόσχα

Στη φετινή διοργάνωση της “ΜΙΤΤ”


Τράπεζα Μητρικού Γάλακτος στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο ΘεσσαλονίκηςΤράπεζα Μητρικού Γάλακτος στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Παρουσία του Περιφερειάρχη τα εγκαίνια


Ανακοίνωση για το επίδομα στέγασηςΑνακοίνωση για το επίδομα στέγασης

Από το Κέντρο Κοινότητας δήμου Θέρμης


Τρία έργα πρασίνου σε Καλαμαριά, Σταυρούπολη και ΣυκιέςΤρία έργα πρασίνου σε Καλαμαριά, Σταυρούπολη και Συκιές

Πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας


Σύγκληση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας  για την αντιμετώπιση σεισμώνΣύγκληση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση σεισμών

Πέμπτη 28 Μαρτίου


Πρόγραμμα εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 στη ΘεσσαλονίκηΠρόγραμμα εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 στη Θεσσαλονίκη

Από Πέμπτη 21 Μαρτίου


1.500 βραδυφλεγή φυτά στην περιφερειακή οδό  για την πυροπροστασία του Σέιχ Σου1.500 βραδυφλεγή φυτά στην περιφερειακή οδό για την πυροπροστασία του Σέιχ Σου

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας


Μεγάλη αύξηση της τουριστικής ροής από τη Γερμανία στην Κεντρική ΜακεδονίαΜεγάλη αύξηση της τουριστικής ροής από τη Γερμανία στην Κεντρική Μακεδονία

Συμμετοχή της Περιφέρειας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο



goTHESS

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΡΟΗ NEA

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ
Εργασίες συντήρησης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην Επαρχιακή οδό 8Εργασίες συντήρησης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην Επαρχιακή οδό 8
Δωρεάν Μαθήματα Αυτοάμυνας και Πρώτων Βοηθειών στο δήμο Νεάπολης-ΣυκεώνΔωρεάν Μαθήματα Αυτοάμυνας και Πρώτων Βοηθειών στο δήμο Νεάπολης-Συκεών
Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Foodexpo Greece 2019Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Foodexpo Greece 2019
Eκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρούEκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού
Συμμετοχή της Περιφέρειας  στη Διεθνή Έκθεση Αγροτικών Προϊόντων Freskon 2019Συμμετοχή της Περιφέρειας στη Διεθνή Έκθεση Αγροτικών Προϊόντων Freskon 2019
Μεγάλη αύξηση της τουριστικής ροής από τη Γερμανία στην Κεντρική ΜακεδονίαΜεγάλη αύξηση της τουριστικής ροής από τη Γερμανία στην Κεντρική Μακεδονία
Ανακοίνωση για το επίδομα στέγασηςΑνακοίνωση για το επίδομα στέγασης
Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για τη ΔΕΘΤο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΑΠΘ για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για τη ΔΕΘ
Νεότερα σχολιασμένα:
Περιφέρεια