Top
Τοπικά Νέα
20-3-2019

Ο δήμος Νεάπολης-Συκεών «γέφυρα» για την Ευρώπη

Αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και της εφαρμογής του novoville

Ο δήμος Νεάπολης-Συκεών «γέφυρα» για την Ευρώπη
fontsize

«Γέφυρα» ώστε η ηλεκτρονική πλατφόρμα novoville να περάσει σε δήμους της Μεγάλης Βρετανίας αποτέλεσε ο δήμος Νεάπολης-Συκεών, ο οποίος έχει καταστεί πρότυπο και οδηγός χάριν της αποτελεσματικότητάς του στην αξιοποίηση της εφαρμογής και στην επίλυση των προβλημάτων που αναφέρουν οι πολίτες μέσω αυτής της εφαρμογής.

Το στοιχείο αυτό αναδείχθηκε κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η διοίκηση του δήμου, με τον εκπρόσωπο της εταιρίας Στέφανο Λιτσαρδόπουλο να δίνει εντυπωσιακά στοιχεία για την αξιοποίηση της εφαρμογής. Σύμφωνα με αυτά, ο δήμος Νεάπολης-Συκεών είναι ανάμεσα στους πέντε πρώτους στην χώρα μας, μεταξύ των 35, που έχει να επιδείξει θεαματική αξιοποίηση της εφαρμογής, με τους χρήστες να φθάνουν στους 10.000. Το στοιχείο, όμως, που κυρίως κάνει τη διαφορά είναι η άμεση και αποτελεσματική διαχείριση των αιτημάτων που υποβάλλουν οι πολίτες για προβλήματα στο δήμο, καθώς αυτά αντιμετωπίζονται σε μέσο διάστημα επτά ημερών. Από τον Οκτώβριο του 2015, που άρχισε η αξιοποίηση της εφαρμογής του novoville, έως και τον Φεβρουάριο του 2019, τα αιτήματα έφθασαν στις 35.585 από τα οποία επιλύθηκε άμεσα το 97,8% (34.755), ενώ το 2% είναι σε εξέλιξη (725) και το 0,2% σε εκκρεμότητα.

«Όταν η εταιρία μας βρέθηκε στο Λονδίνο για την προώθηση της εφαρμογής, μας ζητήθηκε να παρουσιάσουμε την αποτελεσματικότητά του σε έναν δήμο της χώρας μας. Κι αυτός ήταν ο δήμος Νεάπολης-Συκεών που αποτελεί πρότυπο και είναι μακράν ο πρώτος στην αποτελεσματικότητα», ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας novoville Στέφανος Λιτσαρδόπουλος, ο οποίος έκανε αναλυτική παρουσίαση του απολογισμού από την υλοποίηση του προγράμματος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ο δήμος σας βάζει τα γυαλιά σε όλους εξαιτίας της άμεσης ανταπόκρισης των Υπηρεσιών του στα αιτήματα-υποδείξεις των πολιτών, αλλά και της δυναμικής εξάπλωσης της εφαρμογής σε πολύ πλατιά στρώματα της κοινωνίας».

«Πολλαπλά οφέλη»

«Η χώρα μας κινείται σε λάθος κατεύθυνση καθώς δεν υποστηρίζονται τέτοιες πρωτοπόρες δράσεις, ιδέες και προγράμματα. Η εξάπλωση της εφαρμογής και η αποτελεσματικότητά της θα ήταν πολύ μεγαλύτερη εάν το υπ. Παιδείας δεν απαγόρευε, και μάλιστα τρεις φορές, την ενημέρωση των μαθητών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του δήμου μας για την εφαρμογή, καθώς αυτές οι ηλικίες είναι οι πιο εξοικειωμένες με τη σύγχρονη τεχνολογία. Εμείς δεν ζητήσαμε να γίνει χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, αλλά μια απλή άπαξ ενημέρωση. Κάποιοι, όμως, περί άλλων τυρβάζουν», σχολίασε ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης.

«Η χώρα μας χρησιμοποιεί δυο μέτρα και δυο σταθμά. Από τη μια αναγνωρίζει, και δικαίως, το δικαίωμα της ψήφου στους 17άρηδες, αλλά από την άλλη τους στερεί το δικαίωμα να ενημερώνονται για τέτοια κρίσιμα ζητήματα. Κάποιοι αγνοούν, φαίνεται, ότι η κοινωνία πλάθεται από κάτω προς τα πάνω και όχι αντιστρόφως», πρόσθεσε ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Παιδείας Μιχάλης Βουλγαρίδης, καλώντας την Πολιτεία «να επανεξετάσει τη στάση της και να επιτρέψει την ενημέρωση των μαθητών».
«Η αξιοποίηση αυτού του είδους των εφαρμογών επιφέρει πολλαπλά οφέλη στον δημόσιο τομέα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, αφού αποτελούν ισχυρό όπλο κατά της διαφθοράς και της διαπλοκής, εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι για τους δήμους, αφού το κόστος είναι πολύ μικρό, μόνο 7.000 ευρώ τον χρόνο, αλλά κυρίως εξασφαλίζεται ταχύτητα στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι πολίτες και βελτιώνεται έτσι η ποιότητα ζωής, αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες αποφεύγουν την ταλαιπωρία για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους», τόνισε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης, δηλώνοντας ότι «αυτές οι προσπάθειες να συνεχισθούν και με άλλες χρήσεις».

«Ενίσχυση της συμμετοχικότητας»

Τη σκυτάλη πήρε αμέσως ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Αντώνης Σαουλίδης, ο οποίος έκανε λόγο για την «ενίσχυση της συμμετοχικότητας των πολιτών στα κοινά του δήμου τους διευρύνοντας έτσι ένα στοιχείο της λαϊκής συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων». «Οι συμπολίτες μας αναδεικνύονται ως ενεργοί πολίτες, οι οποίοι με τον τρόπο αυτόν ασκούν και κοινωνικό έλεγχο στη διοίκηση για ό,τι κάνει ή δεν κάνει. Δεν μας φοβίζουν οι αδυναμίες, αλλά τις αντιμετωπίζουμε ως πρόκληση για να πάμε μπροστά. Για αυτό και καλούμε τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην αξιοποίηση της εφαρμογής και παροτρύνουμε τους πάντες να συμμετέχουν στα κοινά», πρόσθεσε.

Ιδιαίτερα ο Αντ. Σαουλίδης στάθηκε στο στοιχείο της δημόσιας διαβούλευσης καθώς οι πολίτες «μπορούν να πάρουν μέρος σ’ αυτήν για θέματα του τόπου τους καταθέτοντας την άποψη τους επί των θεμάτων που τίθενται, δίνοντας στην ηλεκτρονική επικοινωνία με το δήμο στοιχεία άμεσου διαλόγου». Κι ένα τέτοιο θέμα, όπως είπε, είναι οι Παιδικές Χαρές και ο κανονισμός λειτουργίας τους, με τους πολίτες να μπορούν να παρέμβουν με θέσεις, απόψεις και προτάσεις στο ειδικό chatbot που πρώτος ο δήμος Νεάπολης-Συκεών εγκαινιάζει και θέτει σε εφαρμογή.

Για ένα «πρόγραμμα ανάδρασης και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους πολίτες» έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Μικροέργων-Ηλεκτροφωτισμού και Πολεοδομίας Στέλιος Γκατζές. Ο ίδιος στάθηκε στη σχέση που αναπτύσσεται καθώς «ο δήμος απαντά άμεσα στον πολίτη για την πορεία της εξέλιξης του αιτήματος ή των υποδείξεών του για προβλήματα της περιοχής», ενώ παρουσίασε και τις επιδόσεις των Υπηρεσιών στη διαχείριση των καταγεγραμμένων από το novoville προβλημάτων, κάνοντας λόγο για «μετρήσιμα αποτελέσματα που αλλάζουν και βελτιώνουν την εικόνα της πόλης».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, τα συχνότερα αιτήματα-αναφορές αφορούν στα ογκώδη αντικείμενα (11.091), στο δημόσιο φωτισμό-βλάβες (3.739), στα κλαδιά δένδρων (3.270), και ακολουθούν: σχολικά κτίρια-βλάβες (2.094), αδέσποτα ζώα (1.647), δημόσιο wifi (1.569), κάδοι απορριμμάτων (1.475), πράσινο (1.270), εγκαταλειμμένα οχήματα (1.233) και αθλητικές εγκαταστάσεις (1.224).

Το novoville

To novoville αποτελεί ηλεκτρονική πλατφόρμα-εφαρμογή που «κατεβαίνει» δωρεάν στο κινητό τηλέφωνο και με ένα μόνο κλικ. Αυτόματα οι χρήστες, 24 ώρες το 24ωρο, καθημερινά, μπορούν να υποβάλλουν σε πραγματικό χρόνο τα παράπονά τους για προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους μέχρι την οριστική λύση του. Ο δημότης μέσω του Novoville μπορεί:
Να αναφέρει αιτήματα καθημερινότητας που συναντά στη γειτονιά του,
Να λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση για την εξέλιξη της επίλυσής τους,
Να μαθαίνει για νέα, εκδηλώσεις, ανακοινώσεις του δήμου,
Να συμμετέχει σε δημοσκοπήσεις που διοργανώνει ο δήμος του,
Να έχει πρόσβαση σε λίστα με χρήσιμα τηλέφωνα του δήμου του,
Να ενημερώνεται για όλες τις διαδικασίες του δήμου,
Να έχει πρόσβαση σε χάρτη του δήμου του με σημεία ενδιαφέροντος
Η αναφορά των αιτημάτων καθημερινότητας μπορεί να γίνει με πέντε απλά «βήματα», αφού ο δημότης-χρήστης πρέπει απλά να προσθέσει τοποθεσία, είδος προβλήματος, περιγραφή (προαιρετικά), φωτογραφία, αποστολή.

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο για το άρθρο



Ποινική δίωξη για απιστία σε βάρος μελών διοίκησης της Εγνατίας ΟδούΠοινική δίωξη για απιστία σε βάρος μελών διοίκησης της Εγνατίας Οδού

Η υπόθεση διαβιβάζεται σε ειδικό ανακριτή διαφθοράς


Καράογλου: Προτεραιότητά μας η καθημερινότητα του πολίτηΚαράογλου: Προτεραιότητά μας η καθημερινότητα του πολίτη

Στο Μελισσοχώρι θα μιλήσει σήμερα


Δημήτρης Γαλαμάτης: «Πάντα επιλέγω τους δύσκολους δρόμους»Δημήτρης Γαλαμάτης: «Πάντα επιλέγω τους δύσκολους δρόμους»

Στην πολιτική βρίσκομαι γιατί θέλω να αλλάξω πράγματα..


Εξετάσεις για άδεια άσκησης επαγγέλματος φαρμακοποιού περιόδου Ιουλίου 2019Εξετάσεις για άδεια άσκησης επαγγέλματος φαρμακοποιού περιόδου Ιουλίου 2019

Ανακοίνωση από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας


Εργασίες συντήρησης στη ΝΕΟ Θεσσαλονίκης-ΚιλκίςΕργασίες συντήρησης στη ΝΕΟ Θεσσαλονίκης-Κιλκίς

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας


Εργασίες συντήρησης στην 28η Επαρχιακή Οδό Θεσσαλονίκης-ΠλαγιαρίουΕργασίες συντήρησης στην 28η Επαρχιακή Οδό Θεσσαλονίκης-Πλαγιαρίου

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας


Εργασίες συντήρησης στην 27η Επαρχιακή Οδό Θεσσαλονίκης-ΜηχανιώναςΕργασίες συντήρησης στην 27η Επαρχιακή Οδό Θεσσαλονίκης-Μηχανιώνας

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας


Διεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών  “Specialty and Fine Food Fair 2019” στο ΛονδίνοΔιεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών “Specialty and Fine Food Fair 2019” στο Λονδίνο

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τις επιχειρήσεις


Σίμος Δανιηλίδης: Εγκληματικές οι ευθύνες για την καταστροφή του Σέιχ-ΣουΣίμος Δανιηλίδης: Εγκληματικές οι ευθύνες για την καταστροφή του Σέιχ-Σου

Απηύθυνε έκκληση για την έγκριση μεγάλου κονδυλίου από την κυβέρνηση


Κτηματολόγιο: Ανάρτηση Προσωρινών Κτηματολογικών Πινάκων σε περιοχές της ΘεσσαλονίκηςΚτηματολόγιο: Ανάρτηση Προσωρινών Κτηματολογικών Πινάκων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης

Από την Πέμπτη 20 Ιουνίου



goTHESS

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
HOMENIO Ξυλινα Γραμματα

ΡΟΗ NEA

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ
Διεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών  “Specialty and Fine Food Fair 2019” στο ΛονδίνοΔιεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών “Specialty and Fine Food Fair 2019” στο Λονδίνο
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Βενιζέλου λόγω εργασιών ΜετρόΚυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην οδό Βενιζέλου λόγω εργασιών Μετρό
Σίμος Δανιηλίδης: Εγκληματικές οι ευθύνες για την καταστροφή του Σέιχ-ΣουΣίμος Δανιηλίδης: Εγκληματικές οι ευθύνες για την καταστροφή του Σέιχ-Σου
Κτηματολόγιο: Ανάρτηση Προσωρινών Κτηματολογικών Πινάκων σε περιοχές της ΘεσσαλονίκηςΚτηματολόγιο: Ανάρτηση Προσωρινών Κτηματολογικών Πινάκων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης
Συνεδρίαση   στο δήμο Νεάπολης-Συκεών για τις πυρκαγιές στο Σέιχ-ΣουΣυνεδρίαση στο δήμο Νεάπολης-Συκεών για τις πυρκαγιές στο Σέιχ-Σου
Περιοδεία Καράογλου σε Άσσηρο και ΠεντάλοφοΠεριοδεία Καράογλου σε Άσσηρο και Πεντάλοφο
Χρηματοδότηση των έργων μετατροπής του πρώην στρατοπέδου «Παύλου Μελά»Χρηματοδότηση των έργων μετατροπής του πρώην στρατοπέδου «Παύλου Μελά»
Επίσκεψη Μάρκου Μπόλαρη στον Οργανισμό Λιμένος ΘεσσαλονίκηςΕπίσκεψη Μάρκου Μπόλαρη στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης
Νεότερα σχολιασμένα:
Φοράω