Η σύμβαση για την εν εξελίξει εργολαβία υπογράφηκε στις 2 Μαΐου του 2019 με προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ και συμβατικό χρόνο αποπεράτωσης έξι μήνες, που όμως ίσως χρειαστεί να παραταθεί λόγω της πολυπλοκότητας του έργου.
Αυτή τη στιγμή κατασκευαστικές εργασίες διενεργούνται στους ανισόπεδους κόμβους Παναγιάς, Σιάτιστας, Βαγιοχωρίου, Γαλυψού, Άσπρων Χωμάτων και Μέστης, για τους πλευρικούς σταθμούς, και στη Σιάτιστα και το Αρδάνιο για τους δύο τελευταίους μετωπικούς του κεντρικού οδικού άξονα. Ο μεγάλος αριθμός διοδίων, ωστόσο, φαίνεται πως προκαλεί αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, η κατασκευή των νέων πλευρικών διοδίων θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος του έτους.
Η περικύκλωση της Εγνατίας οδού από σταθμούς διοδίων, όμως, δεν είναι η μόνη έκπληξη που θα δουν οι χρήστες του οδικού άξονα. Θέμα ημερών όμως, φαίνεται πως είναι και η έγκριση, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της τιμολογιακής πολιτικής για τα διόδια της Εγνατίας, ενώ ταυτόχρονα θα ενεργοποιηθούν και οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων, μεταξύ των οποίων και αυτός του Ωραιοκάστρου στη Θεσσαλονίκη, που είναι έτοιμοι, αλλά δεν λειτουργούν.
Να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή το κόστος διέλευσης στην Εγνατία οδό είναι 3 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο, όταν στους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας το αντίστοιχο ποσό είναι στα 6,5 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο.
ΠΗΓΗ ΔΕΠΘΕ