ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
10-9-2019

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων για Μετρό: Να μην γυρίσει το έργο τέσσερα χρόνια πίσω

Επιβάρυνση του κόστους, σε κίνδυνο οι αρχαιότητες

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων για Μετρό: Να μην γυρίσει το έργο τέσσερα χρόνια πίσω

«Να μην γυρίσει το έργο τέσσερα χρόνια πίσω» διαμηνύει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, που είχε πρωτοστατήσει στις μεγάλες επιστημονικές και κοινωνικές μάχες που δόθηκαν στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να υιοθετηθεί η λύση «και αρχαία, και μετρό», χαρακτηρίζοντας παράλληλα την εξαγγελία του πρωθυπουργού «αναχρονιστική» και «παρωχημένη», καθώς «δεν λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες ή την πρόοδο του τεχνικού έργου, αλλά δείχνει να υπαγορεύεται από εμμονή συγκεκριμένων κύκλων για απόσπαση ή και ‘εξαφάνιση’ των αρχαιοτήτων από το μετρό».

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την πρωθυπουργική εξαγγελία, ο ΣΕΑ θέτει το καίριο ερώτημα «εν τέλη ποιος καθυστερεί την ολοκλήρωση του πολύπαθου έργου του μετρό στη Θεσσαλονίκη», και επισημαίνει σαφώς ότι η απομάκρυνση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου «όχι μόνο επιβαρύνει το κόστος του έργου, αλλά θέτει και σε κίνδυνο τις ίδιες τις αρχαιότητες» και βάζει κομβικά ζητήματα για τη μεθόδευση της εξαγγελίας, που έγινε «χωρίς καμιά σύσκεψη και ανταλλαγή απόψεων με τους εμπλεκόμενους φορείς» και «χωρίς καμία δημόσια ενημέρωση, κατά παρέκκλιση κάθε προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένα σχετικό αίτημα», αλλά «παραπέμποντας στη λύση που είχε επιλεγεί με την Υπουργική Απόφαση του 2014, η οποία προφανώς δεν είναι σε ισχύ, καθώς έκτοτε έχει εξευρεθεί άλλη τεχνική λύση και ισχύει η Υπουργική Απόφαση του 2017».

Θέτει επιπλέον μια σειρά ερωτήματα για το «ποιος εγγυάται ότι η Μέση Οδός τελικά θα επανατοποθετηθεί», «ποια θα είναι τα ευρήματα από την ανασκαφή των υποκείμενων αρχαιότερων αρχαιολογικών οριζόντων», «ποια θα είναι η αντίδραση του επιστημονικού κόσμου και του ΚΑΣ μπροστά σε αναπάντεχα ευρήματα», «τι πραγματικά έχει μεσολαβήσει και προέκυψε ζήτημα ακύρωσης της εγκεκριμένης μελέτης», και επίσης «πόσο θα στοιχίσει σε χρόνο και χρήματα η εκπόνηση νέων μελετών, τη στιγμή που έχει εκπονηθεί η μελέτη για τον ανασχεδιασμό της κατασκευής του σταθμού από το 2016, ενώ ήδη εκπονούνται και οι μελέτες εφαρμογής της» και «πόσο θα στοιχίσει σε χρόνο και χρήματα η αποξήλωση των ήδη υλοποιημένων εργασιών» όπως και «πόσο καθοριστικά ενισχύει μια τέτοια επιλογή το αίτημα του εργολάβου για άρση των ποινικών ρητρών και για αποζημίωση από το Δημόσιο για την καθυστέρηση του έργου».

Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης

Τραυματίστηκε θανάσιμα 52χρονος οδηγός μοτοσικλέτας

Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ
Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ

Ο δράστης ταυτοποιήθηκε μετά από συνεργασία της EUROPOL με τις Αρχές της Γαλλίας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό

Μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Κ6 (Νεάπολης) και Κ8 (Τριανδρίας)

Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων
Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων

Σκοπός ήταν η συλλογή στοιχείων και η χαρτογράφηση της κίνησης ανηλίκων που ενδεχομένως εμπλέκονται σε περιστατικά παραβατικότητας.




© 2001-2023 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας
facebook twiter
DigitalOcean Referral Badge