ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
14-10-2019

Ζέρβας: Κανόνες παντού..

Όλα όσα πλήγωσαν την πόλη θα αλλάξουν

Ζέρβας: Κανόνες παντού..

«Το δημόσιο συμφέρον εξυπηρετείται όταν κάποιος αναλαμβάνει να τρέξει τα πράγματα έναντι των πολλών, μικρών, ιδιοτελών συμφερόντων. Έχω πει και θα το ξαναπώ: ό,τι καλό έχει γίνει σε αυτήν την πόλη θα το διατηρήσουμε. Αλλά μην περιμένετε από εμάς να μείνουμε άπραγοι στα υπόλοιπα» ανέφερε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κατά την 28η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Προχωρώντας στην τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος τόνισε τη σημασία που έχει το σημείο εκκίνησης της προσπάθειας, επισημαίνοντας: «Έχει αξία να πούμε ποια είναι η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πόλη για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα από την αρχή. Να ξεκινήσουμε αυτήν την τετραετή προσπάθεια ορίζοντας με σαφήνεια το σημείο εκκίνησης γιατί οι αγιογραφίες έχουν κουράσει. Οι λύσεις έρχονται μέσα από την αλήθεια».

Παρουσιάζοντας αναλυτικά την κατάσταση που παρέλαβε η νέα διοίκηση. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπογράμμισε τα ακόλουθα σημεία:

Στα οικονομικά

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έχει ασφαλιστική ενημερότητα. Προχωρούμε σε ρύθμιση οφειλών. Οι οικονομικές υποχρεώσεις μέχρι τέλος του έτους είναι περισσότερες από τις ταμειακές δυνατότητες.

Στην καθαριότητα

Πλήρης απαξίωση του μηχανολογικού εξοπλισμού, καμία συντήρηση, καμία επισκευή. Για παράδειγμα, από τα τέσσερα μεγάλα σάρωθρα να λειτουργεί μόνον το ένα και από τα τέσσερα μικρά κανένα. Από τα 25 τρίκυκλα στη δύναμη του στόλου, κυκλοφορούν μόνον τα πέντε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παροπλισμένα 30 απορριμματοφόρα, κανένα καδοπλυντήριο και προβληματικές υδροφόρες. Αν πιστεύει κανείς ότι είναι αυτή εικόνα του στόλου του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου στη χώρα μας και ότι με αυτά τα δεδομένα μπορούμε να συνεχίσουμε, πλανάται πλάνην οικτράν.

Στην καθημερινότητα

Η κατάσταση στην πόλη, στην καθημερινότητα της πόλης, στις μετακινήσεις, στα πεζοδρόμια ήταν μία εικόνα μιας παρατημένης πόλης. Αναρχία στην κίνηση, στη στάθμευση, πεζοδρόμια κατειλημμένα, δρόμοι κατειλημμένοι. Αναρωτιέμαι πολλές φορές γιατί γίνεται χαμός για μία αμφίβολη κυκλοφοριακά πεζοδρόμηση και συζητούμε τα δικαιώματα των πεζών –και ορθά– για έναν πεζόδρομο 200 μέτρων στην Αγίας Σοφίας, τη στιγμή που όλα τα πεζοδρόμια της πόλης έχουν αυτήν την εικόνα. Δεν μας ενδιαφέρει δηλαδή αν μπορούν άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, μητέρες με καρότσια να κινηθούν σε ολόκληρη ην πόλη, αλλά μας ενδιαφέρει μία αμφίβολης αποτελεσματικότητας πεζοδρόμηση; Αυτό το βρίσκω υποκριτικό. Και μη νομίζετε ότι τάσσομαι κατά των πεζοδρομήσεων γενικά, να υπάρχει όμως μία στοιχειώδης λογική. Για να μην επεκταθώ στα μπάνερ, τα αεροπανό που «κοσμούσαν» όλους τους δρόμους. Σε όλα αυτά μπαίνει άμεσα δραστικά και αποφασιστικά ένα τέλος.

Κανόνες παντού

Πολλοί, λόγω απουσίας διοίκησης, λόγω αυτόματου πιλότου – μπορεί να συνήθισαν σε μία κατάσταση χωρίς κανόνες, χωρίς νόμους. Αυτό αλλάζει. Εμείς θα τηρήσουμε τους νόμους, θα τηρήσουμε τους κανόνες, θα τηρήσουμε τις κανονιστικές και όπου δεν υπάρχουν θα τους φτιάξουμε. Δεν ψηφίζουμε κανόνες για να υπάρχουν. Τους ψηφίζουμε για να ρυθμίσουμε την ζωή στην καθημερινότητα.

Στα τεχνικά έργα

Μερικά παραδείγματα παθογένειας στην κατάσταση που παραλάβαμε στον τεχνικό τομέα. Καθυστερήσεις σε μεγάλα έργα της πόλης, όπως σε αυτό της πλατείας Ελευθερίας. Υποδομές που στερούνται των απαραίτητων συντηρήσεων, όπως αυτές της Ν. Παραλίας. Κενά στα χρονοδιαγράμματα των δημοπρατήσεων προμήθειας υλικών που έχουν προκαλούν προβλήματα στις εργασίες του δήμου. Σημαντικές επιβαρύνσεις για τις απαλλοτριώσεις. Το 2019 θα διατεθούν γύρω στο 1 εκατομμύριο ευρώ, ενώ για το 2020 ψάχνουμε να βρούμε 9 εκατομμύρια με την ελπίδα να μην προκύψουν πρόσθετες ανάγκες.

Όπως τόνισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο στόχος που έχει επιλεγεί, είναι η επαναφορά μιας στοιχειώδους ευταξίας στην πόλη, στόχος που δεν είναι προοδευτικός ή συντηρητικός, καθώς η τάξη δεν έχει τέτοιο πρόσημο. Συμπλήρωσε δε πως σήμερα το αυτονόητο για τον Δήμο Θεσσαλονίκης είναι κάτι επαναστατικό τονίζοντας: «εκτός αν επιθυμούμε να συνεχίσουμε φιλολογικές συζητήσεις για άϋλες επιτυχίες, φαντασιακές νίκες, μεγαλειώδη πράγματα – εξωστρέφεια και ‘’καθαρούς αέρες’’ και να ζούμε δίπλα σε ξέχειλους κάδους, σε μία πόλη χωρίς ΜΜΜ, με οξύ κυκλοφοριακό. Ο κόσμος έχει προσδοκίες και αυτό με χαροποιεί γιατί σημαίνει ότι δεν έχει παραιτηθεί, δεν έχει εγκαταλείψει την απαίτηση για καλύτερη ποιότητα ζωής».

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης παρέθεσε ακόμη έναν σύντομο απολογισμό των ενεργειών της νέας διοίκησης, παράλληλα με το μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό της. Στην καθαριότητα αναφέρθηκε σε τοποθέτηση νέων κάδων, πλύσιμο δρόμων, πλατειών και κάδων, επισκευή οχημάτων του στόλου, παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας. Σχετικά με την Δημοτική Αστυνομία αναφέρθηκε σε συστηματική συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. και τις μεικτές επιχειρήσεις, στην εντατικοποίηση των ελέγχων, στη δημιουργία θέσεων στάθμευσης για τα δίτροχα. Για τα ζητήματα παιδείας έκανε αναφορά σε λύσεις που δόθηκαν σε κτιριακά προβλήματα, στην καθαριότητα και φύλαξη καθώς και στη δημιουργία ΚΔΑΠ ανά Δημοτική Κοινότητα. Όσον αφορά τα αδέσποτα ζώα, ο Κ. Ζέρβας τόνισε ότι είναι ένα ζήτημα ψηλά στην ατζέντα και μαζί με τους ελέγχους που διενεργούνται σχεδιάζεται η δημιουργία δημοτικού κτηνιατρείου. Για τα τεχνικά έργα ανέφερε ότι μαζί με τα μεγάλα έργα που σχεδιάζονται (Αριστοτέλους, διαπλάτυνση παλιάς παραλίας, πλατεία Διοικητηρίου) προωθούνται μικρές παρεμβάσεις σε κάθε γειτονιά σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα. Τέλος, έκανε λόγο για αυξημένη εγρήγορση που υπάρχει στα θέματα της πολιτικής προστασίας με ανάλογες ενέργειες που ήδη υλοποιούνται (αγορά άλατος, άσκηση ετοιμότητας, ρόλος των δημοτικών ΜΜΕ).

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε: «Κεντρική επιλογή και συνάμα δέσμευση είναι πως θα περάσουμε σε έναν δήμο που θα ασχολείται με όλα τα ζητήματα. Ακόμη και σε εκείνα που οι αρμοδιότητες δεν είναι αμιγώς δικές μας αλλά οι ολιγωρίες και οι αστοχίες άλλων επιβαρύνουν την πόλη, θα είμαστε παρόντες. Θα ελέγξουμε, θα πιέσουμε, θα φωνάξουμε. Και όταν τα ζητήματα είναι μεγάλα, θα ενημερώσουμε την πόλη με θεσμικό τρόπο. Με ειδικές συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης μπορεί και πρέπει να γίνει μία επισπεύδουσα δύναμη που θα ελέγχει για λογαριασμό των Θεσσαλονικέων, που θα προκαλεί θετικές εξελίξεις. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι και δεν θα παραμείνει πεδίο δοκιμαστικών επιλογών ούτε πιλοτικών εφαρμογών που όταν αποτυγχάνουν θα αφήνουν πίσω τους κουφάρια, έργα ημιτελή. Έχουμε χορτάσει από αυτά».
Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης

Τραυματίστηκε θανάσιμα 52χρονος οδηγός μοτοσικλέτας

Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ
Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ

Ο δράστης ταυτοποιήθηκε μετά από συνεργασία της EUROPOL με τις Αρχές της Γαλλίας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό

Μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Κ6 (Νεάπολης) και Κ8 (Τριανδρίας)

Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων
Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων

Σκοπός ήταν η συλλογή στοιχείων και η χαρτογράφηση της κίνησης ανηλίκων που ενδεχομένως εμπλέκονται σε περιστατικά παραβατικότητας.




© 2001-2023 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας
facebook twiter
DigitalOcean Referral Badge