Ερώτηση στην Κομισιόν σε σχέση με τη διερεύνηση των καταγγελιών περί απαγορευμένων κρατικών ενισχύσεων, ύψους άνω των 125 εκ. ευρώ, που εισέπραξαν οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ την περίοδο 2010-2017 κατέθεσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Οι καταγγελίες του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΘ, που λειτούργησε ως φορέας της εκκαθάρισής του, βρίσκονται στα χέρια της Κομισιόν από τον περασμένο Ιούνιο. Ο Δημ. Παπαδημούλης ζητά να μάθει από την Επιτροπή σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνησή τους, αλλά και τι μέτρα προτίθεται να λάβει η Επιτροπή για την επιτάχυνση των σχετικών ερευνών. 3
Όπως σημειώνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, “επί σειρά δεκαετιών και με αλλεπάλληλες συμβάσεις, το συγκοινωνιακό έργο των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης ανατίθεντο μονοπωλιακά στον ΟΑΣΘ, που συγκροτούνταν από ιδιώτες αυτοκινητιστές και λάμβανε υπερβολικές επιδοτήσεις από το ελληνικό κράτος”, μέχρι και το 2017, όποτε περιήλθε ο οργανισμός στο Ελληνικό Δημόσιο.
Η τελευταία σύμβαση υπεγράφη το 2001 και παρατάθηκε επ’ αόριστον το 2008, με ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, για να διακοπεί το 2017 επί της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Τότε, ο ΟΑΣΘ τέθηκε σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία, προκειμένου να εφαρμοστεί η ενωσιακή νομοθεσία, σύμφωνα με τον Δημήτρη Παπαδημούλη.
Σε επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών τον περασμένο Ιούλιο ο τέως πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, ανέφερε σχετικά με τη διαδικασία της εκκαθάρισης ότι το έργο της εταιρείας που ανέλαβε την αποτίμηση της οικονομικής θέσης του ΟΑΣΘ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ώς το τέλος του Νοεμβρίου του 2019.
Ωστόσο, «στη διαδικασία της οριστικής εκκαθάρισης θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι προσφυγές που ήδη έχουν υπάρξει, τόσο στην ελληνική δικαιοσύνη, όσο και στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε, εκ μέρους των πρώην μετόχων, εκ μέρους της σημερινής διοίκησης κι εκ μέρους του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών» τονίζει.
Σημείωνε πως «ο χρόνος τελεσιδικίας των αποφάσεων των δικαστηρίων δεν μπορεί να εκτιμηθεί, ώστε να συνυπολογιστούν τα αποτελέσματά τους στην τελική αποτίμηση της εκκαθάρισης, η οποία ως γνωστόν θα επικυρωθεί από τα ελληνικά δικαστήρια. Τούτων δεδομένων, θεωρούμε ότι είναι σαφές πως μπορείτε άμεσα να εκκινήσετε τη διαδικασία λειτουργίας του Α.Σ.Υ.Θ.(Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ) με το διορισμό νέας διοίκησης.
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στις αρχές του μήνα απέδωσε τεράστιο μερίδιο ευθύνης» στην Κομισιόν γιατί ενέκρινε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ενώ προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση για αύξηση του ορίου ζωής των λεωφορείων.
ΠΗΓΗ stokokkino.gr