Top
gothess Home Page
follow
facebook twiter
Γιορτάζουν σήμερα: Νικόλαος
ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
4-12-2019

Σίμος Δανιηλίδης: «Casus belli» η κατάργηση του μετρό προς τα δυτικά

Δηλώσεις του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών και πρόταση για διεκδικητικές κινητοποιήσεις

Σίμος Δανιηλίδης: «Casus belli» η κατάργηση του μετρό προς τα δυτικά
fontsize

«Casus belli για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλη την κοινωνία της δυτικής Θεσσαλονίκης» συνιστά για τον δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών Σίμο Δανιηλίδη η αλλαγή της στάσης της νέας διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και του προέδρου της Νίκου Ταχιάου, που παραπέμπουν στις… καλένδες την επέκταση της γραμμής προς τις δυτικές συνοικίες, ενώ την ίδια στιγμή ο Σίμος Δανιηλίδης αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για κινητοποιήσεις κατά των σχεδίων της εταιρίας .

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών, ο οποίος ενημέρωσε αναλυτικά τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου κατά τη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Οργάνου σχετικά με τη μεσημβρινή συνεδρίαση της ΠΕΔ-ΚΜ για το μετρό παρόντος του προέδρου της εταιρίας Νίκου Ταχιάου, τα επιχειρήματα που επικαλέστηκε ο τελευταίος είναι έωλα και αναληθή

«Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος, παρουσιάζοντας κάποια επιχειρήματα και καταγγέλλοντας τους προηγούμενους, ορθά κοφτά είπε ότι δεν υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχουν μελέτες και ότι δεν υπάρχει στον ορατό ορίζοντα η γραμμή της δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα επιχειρήματά του, όμως, και οι ισχυρισμοί του δεν πείθουν κανέναν γιατί η πραγματικότητα, όπως αποδεικνύεται από μια σειρά στοιχείων είναι πολύ διαφορετική και τον διαψεύδουν πλήρως», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σίμος Δανιηλίδης.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασε ο Σίμος Δανιηλίδης στη συνεδρίαση της ΠΕΔ-ΚΜ:

Έχουν ξεκινήσει ήδη εδώ και μήνες οι γεωτρήσεις στην περιοχή «Ρουμανικά» της Νεάπολης, όπου το εγκατεστημένο γεωτρύπανο εκτελεί τις πρόδρομες γεωλογικές και εδαφοτεχνικές εργασίες, όπως παρόμοιες γεωτρήσεις έχουν γίνει και σε άλλα σημεία της δυτικής Θεσσαλονίκης για τους σταθμούς, ενώ στο σημείο έχει εγκατασταθεί ενημερωτική πινακίδα για το έργο με εμφανή την αναφορά της χρηματοδότησης από το «Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων»,

Ακόμη και αύριο να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να δημοπρατηθεί το έργο το 2020, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα ολοκληρωθούν το ’23 ή το ’24, χρήματα θα χρειαστούν το μετά 2025. Τα κονδύλια θα απαιτηθούν μόνο για την εκπόνηση των μελετών. Άρα το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν κονδύλια και ότι δεν έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό, είναι ψεύτικο και έωλο.

Οι δαπάνες γι’ αυτές τις μελέτες ανέρχονται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Με ένα υπερπλεόνασμα των 5,5 δισ. ευρώ δεν μπορεί να ισχυρισθεί κάποιος ότι δεν μπορεί να διαθέτει 30 ή 40 εκατ. ευρώ το χρόνο μέχρι το 2024, για να γίνουν όλες οι μελέτες και να προχωρήσει η δημοπράτηση.
Πρόταση για κινητοποιήσεις

«Με τον αγώνα μας οι δήμοι της δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεννόηση με την πρώην διοίκηση του μετρό, για λόγους κοινού συμφέροντος, πετύχαμε κάτι μεγάλο για το δήμο μας. Κι αυτό ήταν η κατεύθυνση του μετρό από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρης) διερχόμενο την οδό Λαγκαδά κάνοντας στροφή προς τα δεξιά με πρώτο σταθμό απέναντι από τις εργατικές κατοικίες (πάρκο Κασσίμη) για να εξυπηρετεί όλη την κάτω Νεάπολη, την περιοχή Ρήγα Φεραίου, τη συνοικία Κολοκοτρώνη και την περιοχή κοντά στην Πέτρου Λεβαντή, ενώ υποδείξαμε και δεύτερη στάση στην περιοχή Στρεμπενιώτη, λίγο πιο πέρα από το κομμάτι της Παιδικής Χαράς και λίγο πριν τον Ι.Ν. Αγ. Ιωάννη Πρόδρομο, που είναι η έδρα του Επισκοπείου, για να μπορεί να εξυπηρετεί όλη την Άνω Νεάπολη και ένα σημαντικό τμήμα συνοικιών των Συκεών. Η τρίτη στάση, σε συνεννόηση με το δήμο Παύλου Μελά, ορίστηκε στο βάθος του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, για να καλύπτει ένα τμήμα της Σταυρούπολης κι ένα της Πολίχνης, και η κατάληξη της γραμμής να είναι στα νοσοκομεία ‘‘Γ.Παπαγεωργίου’’ και 424ΓΣΝ. Δυστυχώς, βλέπουμε τώρα όλα αυτά να ανατρέπονται», ανέφερε ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης.

Όπως τόνισε, «όλο το πολιτικό σύστημα της χώρας, είτε ο νυν πρωθυπουργός και οι υπουργοί (νυν κυβέρνηση), είτε ο πρώην πρωθυπουργός και οι πρώην υπουργοί (σημερινή αντιπολίτευση), αλλά και οι εκπρόσωποι των κομμάτων και φορέων της πόλης διαχρονικά (Επιμελητήρια, Εργατικό Κέντρο, κ.λπ.) έχουν τοποθετηθεί και έχουν δεσμευθεί για την άμεση προώθηση της κατασκευής της γραμμής για τη δυτική Θεσσαλονίκη».

«Η νέα θέση-απόφαση της εταιρίας, ότι το 2023 θα δούμε με μελέτη κόστους-ωφέλειας αν χρειάζεται η γραμμή της δυτικής Θεσσαλονίκης, αποτελεί casus belli για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και για όλη την κοινωνία της δυτικής Θεσσαλονίκης. Αν θα πρέπει η μελέτη να ξεκινήσει μετά το 2024 το έργο δεν θα έχει δημοπρατηθεί πριν το 2030. Άρα μέχρι το 2035 δεν θα έχουμε γραμμή δυτικής Θεσσαλονίκης. Αυτό δεν πρόκειται να το δεχθούμε και να το ανεχθούμε, για αυτό και πρέπει το θέμα να επανατεθεί σε επόμενη συνεδρίαση της ΠΕΔ-ΚΜ εξετάζοντας όλα τα ενδεχόμενα κινητοποιήσεων και διεκδικήσεων», τόνισε ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης.

Σχετικά άρθρα:


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ


Λύθηκε το θέμα με τους σταυρούς στα φαρμακεία της Θεσσαλονίκης
Λύθηκε το θέμα με τους σταυρούς στα φαρμακεία της Θεσσαλονίκης

Συμφωνία μεταξύ Δήμου και φαρμακοποιών

5-12-2019

Επίσκεψη Μητροπολίτη Βαρνάβα στο δημαρχείο Δέλτα
Επίσκεψη Μητροπολίτη Βαρνάβα στο δημαρχείο Δέλτα

Γ. Ιωαννίδης: Συγχαίρω τον κ Βαρνάβα για τις προσπάθειες αναβάθμισης της Δυτικής Θεσσαλονίκης

5-12-2019

Φοιτητές κατά του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ
Φοιτητές κατά του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ

Πραγματοποίησαν πορεία στη Θεσσαλονίκη

5-12-2019


Συγκέντρωση αντιεξουσιαστών στην Τούμπα
Συγκέντρωση αντιεξουσιαστών στην Τούμπα

Αναμένεται να ακολουθήσει πορεία

5-12-2019

Φωτιά σε βαγόνι όπου κοιμούνται μετανάστες
Φωτιά σε βαγόνι όπου κοιμούνται μετανάστες

Σε περιοχή των Αμπελοκήπων

5-12-2019

Αποκλεισμένο από ..σκουπίδια το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης
Αποκλεισμένο από ..σκουπίδια το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης

Έκκληση του Δήμου Θεσσαλονίκης στους δημότες

5-12-2019

Συλλήψεις για παράνομη παραμονή  στη χώρα
Συλλήψεις για παράνομη παραμονή στη χώρα

Από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης

5-12-2019


goTHESS

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ NEA

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ