ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
1-11-2020

ΟΣΕΘ: Το μετρό πάει Τούμπα και το λιμάνι συνδέεται με προαστιακό

Για την αναδιάρθρωση και βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

ΟΣΕΘ: Το μετρό πάει Τούμπα και το λιμάνι συνδέεται με προαστιακό

Η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά, μέσω της οδού Λαγκαδά, αλλά και προς την Κάτω Τούμπα, μόλις ολοκληρωθεί ο κεντρικός κορμός του υπόγειου σιδηροδρόμου, αποτελεί τη βασική προτεραιότητα των συναρμόδιων φορέων για την αναδιάρθρωση και βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννη Τόσκα. Με την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά στόχος είναι να εξυπηρετηθεί ένα μεγάλο κομμάτι της δυτικής Θεσσαλονίκης, μιας περιοχή που κατά τον κ. Τόσκα έχει τεράστια οικονομική σημασία και είναι συνεχώς αναπτυσσόμενη.

Όπως αναφέρει ο ίδιος στο ethnos.gr, το πότε θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για τα δύο νέα αυτά σημαντικά έργα για τη Θεσσαλονίκη, θα εξαρτηθεί από τα συμπεράσματα της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), την οποία εκπονεί η Αττικό Μετρό ΑΕ, με συνεποπτεύοντα φορέα τον ΟΣΕΘ.

Στο πλαίσιο της ΜΑΜΘ, πρώτα ασφαλή συμπεράσματα από την οποία θα έχουμε τους επόμενους οκτώ ή εννέα μήνες, θα εξεταστούν και πιθανότατα να ξεμπλοκάρουν και άλλα πολύ σημαντικά συγκοινωνιακά έργα για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή, με αποτελέσματα όλα μαζί να αποτελέσουν ένα πλέγμα, ώστε να τελειώσει οριστικά η μακροχρόνια ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων κατά τις μετακινήσεις τους με την αστική συγκοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνονται η επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου και η σύνδεσή του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας και ο σχεδιασμός των τροφοδοτικών λεωφορείων γραμμών, ώστε να εξυπηρετούνται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι επιβάτες του μετρό, όταν κατεβαίνουν από τον υπόγειο σιδηρόδρομο.

«Πρόκειται για μία συγκροτημένη και συνεκτική πρόταση για την αναδιάρθρωση της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης. Αρκεί να αναφέρω ότι σήμερα στη Θεσσαλονίκη γίνονται καθημερινά δύο εκατομμύρια μετακινήσεις διάρκειας άνω των 15 λεπτών. Από αυτές μόνο μία στις πέντε, το 20%, γίνονται με την αστική συγκοινωνία. Στόχος μας είναι με τα νέα μέσα οι καθημερινές μετακινήσεις διάρκειας άνω των 15 λεπτών να αυξηθούν στα τρία εκατομμύρια ημερησίως και να αυξηθεί το ποσοστό αυτών που χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία γι' αυτές στο 35%. Αυτό μπορεί να γίνει σε βάθος εφταετίας. Μέσα στους επόμενους οκτώ - εννέα μήνες θα έχουμε μία αρκετά συγκεκριμένη εικόνα», λέει ο κ. Τόσκας.

Προαστιακός και θαλάσσια συγκοινωνία

Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ, ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι ένα πολύ οικονομικό μέσο και θα αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό επικουρικό κομμάτι στην επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Στόχος είναι να εξυπηρετήσει ένα τεράστιο τμήμα της δυτικής πλευράς της πόλης και των προαστίων και να εξυπηρετήσει περιοχές, όπως η λεωφόρος Δενδροποτάμου, η Σίνδος, τα Διαβατά, ακόμα και η Χαλκηδόνα.

«Για την ανάπτυξη του προαστιακού σιδηροδρόμου χρειάζεται βελτίωση των υποδομών, των βαγονιών, του δικτύου κτλ. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν δύο γραμμές, στις οποίες μπορεί να αναπτυχθεί. Η πρώτη συνδέει τα Διαβατά με τον Ά' προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η δεύτερη τη Σίνδο με το νέο σιδηροδρομικό σταθμό. Σε ό,τι αφορά τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, οφείλουμε να την αναβιώσουμε ως πρόταση, διότι πρόκειται για ώριμο έργο», σημειώνει ο κ. Τόσκας.
Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης

Τραυματίστηκε θανάσιμα 52χρονος οδηγός μοτοσικλέτας

Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ
Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ

Ο δράστης ταυτοποιήθηκε μετά από συνεργασία της EUROPOL με τις Αρχές της Γαλλίας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό

Μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Κ6 (Νεάπολης) και Κ8 (Τριανδρίας)

Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων
Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων

Σκοπός ήταν η συλλογή στοιχείων και η χαρτογράφηση της κίνησης ανηλίκων που ενδεχομένως εμπλέκονται σε περιστατικά παραβατικότητας.




© 2001-2023 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας
facebook twiter
DigitalOcean Referral Badge