ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
2-3-2021

Γιάννης Ιωαννίδης: Η κατάλληλη χωροθέτηση της ΔΕΘ είναι στη Δυτική πλευρά της πόλης

Αλλωστε, κανένα έργο στην πόλη δεν ολοκληρώθηκε..

Γιάννης Ιωαννίδης: Η κατάλληλη χωροθέτηση της ΔΕΘ  είναι στη Δυτική πλευρά της πόλης

Μεγάλη απήχηση είχε η ευρεία διαδικτυακή συζήτηση που έλαβε χώρα το απόγευμα της Δευτέρας με θέμα την χωροθέτηση του εκθεσιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης. Την εκδήλωση με τίτλο «Το μέλλον της ΔΕΘ – Το μέλλον της πόλης», διοργάνωσε η νεοσύστατη πρωτοβουλία «ΔΕΘ – Μητροπολιτικό Πάρκο – πανεπιστημιακοί για βιώσιμη Θεσσαλονίκη».

Ομιλητές ήταν οι Δήμαρχοι Συκεών Σίμος Δανιηλίδης , Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου Κορδελιού Εύοσμο Κλεάνθης Μανδιαλιανός, ο πρώην υπουργός Γιάννης Μαγκριώτης και ο πρόεδρος της ΔΕΘ Αναστάσιος Τζήκας ενώ έκαναν παρέμβαση ο μητροπολίτης Νεαπόλεως – Σταυρουπόλεως κ Βαρνάβας ο βουλευτής Β Θεσσαλονίκης του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Αρβανιτίδης, εκπρόσωποι φορέων και επιμελητήριων της Θεσσαλονίκης.

Στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης ανέπτυξε τα επιχειρήματα για την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Δυτική Θεσσαλονίκη και τα οφέλη που θα προκύψουν τόσο για τον ίδιο το θεσμό όσο και για την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και για την ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης που όπως τόνισε μέχρι στιγμής δεν έχει μπει σε κανέναν εθνικό ούτε περιφερειακό σχεδιασμό για την αναβάθμιση των υποδομών και την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της.

«Το θέμα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ Δυτικά δεν προέκυψε ως κεραυνός εν αιθρία αλλά είναι στο επίκεντρο της συζήτησης από το 2000 από τότε που διεκδικούνταν η διοργάνωση της EXPO στην περιοχή. Με μία εμπεριστατωμένη μελέτη τότε είχε υποδειχτεί το αγρόκτημα των ΤΕΙ ως χώρος φιλοξενίας της διοργάνωσης. Τα ίδια επιχειρήματα υφίστανται και τώρα. Ακόμη πιο ενισχυμένα καθώς έχουν προστεθεί νέες υποδομές, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Α 24, ο Κ 16 και ο κόμβος στην εσωτερική περιφερειακή που έχουν αναγάγει την περιοχή μας, σε κομβικό σημείο. Από το αεροδρόμιο Μακεδονία απέχει μόλις 25 λεπτά με κανονικές ταχύτητες ενώ η πρόσβαση στον ΠΑΘΕ είναι άμεση. Η έκταση των 1000 στρεμμάτων είναι δημόσια γη και μπορεί να φιλοξενήσει ένα συγκρότημα βιοκλιματικών κτιρίων με μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα δίπλα στον εθνικό υδροβιότοπο και το εθνικό πάρκο natura.

Εμείς θεωρούμε ότι είναι ο ενδεδειγμένος χώρος για να γίνει η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ με πολύ χαμηλότερο κόστος από τα 500εκατομμύρια ευρώ που άκουσα στη συζήτηση καθώς η ανάλαφρη μορφή των κτιρίων και ο οικολογικός σχεδιασμός κατεβάζουν κατά πολύ το κόστος. Άλλωστε είναι λιγότερο δαπανηρό να κτίζεις σε καθαρό αδόμητο οικόπεδο από το να κατεδαφίζεις και να κατασκευάζεις από την αρχή ενώ η ταχύτητα εκτέλεσης θα είναι μεγαλύτερη, καθώς πρόκειται για χώρο χωρίς αρχαιολογικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς.

Η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Δυτική Θεσσαλονίκη βρίσκεται διαρκώς στο προσκήνιο με την αυτοδιοίκηση να είναι παρούσα και να μην έχει απεμπολήσει ποτέ το θέμα όπως άκουσα να λέγεται. Το 2009 επικαιροποιήθηκε τόσο δια στόματος του τότε Πρωθυπουργού όσο και από τους αρμόδιους υπουργούς. Ακολούθησε ανεξάρτητη μελέτη του ΤΕΕ, η ΠΕΔΚΜ επί προεδρίας Σίμου Δανιηλίδη και Λάζαρου Κυρίζογλου είχε ψηλά στην ατζέντα την μετεγκατάσταση της ΔΕΘ Δυτικά.

Η κατάλληλη χωροθέτηση της ΔΕΘ για λόγους οικονομίας, λειτουργικότητας και αισθητικής είναι στη Δυτική πλευρά της πόλης έξω από τον αστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Για να μην χρειαστεί να ανοίξουμε τον ίδιο διάλογο σε δέκα χρόνια όταν το κέντρο της πόλης θα ασφυκτιά από τέτοιες δραστηριότητες. Εξάλλου διατηρούμε επιφυλάξεις και για την ολοκλήρωση του σχεδίου καθώς έως τώρα λόγω αντικειμενικών δυσκολιών κανένα έργο στην πόλη δεν ολοκληρώθηκε, πλατεία δικαστηρίων, πλατεία Ελευθερίας, Μετρό.

Σε πολλές σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες τα μεγάλα εκθεσιακά κέντρα είναι έξω από τις πόλεις. Με επιχειρήματα και λογική ζητάμε να πάψει η επιβάρυνση του κέντρου της πόλης και να δοθεί ευκαιρία ανάπτυξης στη δυτική πλευρά, ώστε να πάψουμε να είμαστε ο «βάλτος» που θα υποδεχτεί ένα «διαμάντι», οι ουραγοί και οι θεατές σε έναν σχεδιασμό που προτάσσει την ανισομέρεια στην ανάπτυξη και αφήνει την δυτική Θεσσαλονίκη των 500.000 κατοίκων μακριά από την εξέλιξη και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών» τόνισε ο κ Ιωαννίδης.
Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης
Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Εδέσσης

Τραυματίστηκε θανάσιμα 52χρονος οδηγός μοτοσικλέτας

Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ
Aπάτη σε βάρος εταιρείας του εξωτερικού με οικονομικό όφελος 148.000 ευρώ

Ο δράστης ταυτοποιήθηκε μετά από συνεργασία της EUROPOL με τις Αρχές της Γαλλίας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό
Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό

Μεταξύ των Ανισόπεδων Κόμβων Κ6 (Νεάπολης) και Κ8 (Τριανδρίας)

Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων
Ελέγχθηκαν 77 ανήλικοι στο Ωραιόκαστρο στο πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας των ανηλίκων

Σκοπός ήταν η συλλογή στοιχείων και η χαρτογράφηση της κίνησης ανηλίκων που ενδεχομένως εμπλέκονται σε περιστατικά παραβατικότητας.




© 2001-2023 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας
facebook twiter
DigitalOcean Referral Badge