ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
9-12-2020

Έρευνα EY: Η πανδημία του COVID-19 διαταράσσει τις εορταστικές αγορές

Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα στραφούν σε εκπτωτικά προϊόντα

Έρευνα EY: Η πανδημία του COVID-19 διαταράσσει τις εορταστικές αγορές

Η πανδημία του COVID-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τη μακροπρόθεσμη υιοθέτησή του για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με την πέμπτη έκδοση της έρευνας της EY*, Future Consumer Index. Πάνω από το ένα τρίτο (37%) των 14.467 καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι η πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει τη ζωή τους για τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο. Το ποσοστό αυτό, εκτοξεύεται στο 43% στην Ευρώπη και στο 66% στην Ιαπωνία, ενώ οι καταναλωτές στην Ινδία (19%) και την Κίνα (18%) εμφανίζονται αισθητά πιο αισιόδοξοι. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει μακροπρόθεσμα, ενώ το 39% δηλώνουν ότι θα ψωνίζουν πλέον ηλεκτρονικά, προϊόντα που παραδοσιακά αγόραζαν από φυσικά καταστήματα.

Ο βαθμός διαδικτυακών αγορών διαφέρει ανά κατηγορία προϊόντος και αγορά

Η έρευνα της EY έδειξε ότι οι καταναλωτές στην Κίνα και - σε μικρότερο βαθμό - στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι πιθανότερο να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ως το κύριο κανάλι των αγορών τους, σε σχέση με καταναλωτές άλλων χωρών. Αντίθετα, οι καταναλωτές στη Γερμανία και τη Γαλλία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν την ιδέα.

Συνολικά, οι ηλεκτρονικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας (53%), αποτελούν κατηγορία προϊόντων που οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι θα αγοράζουν κυρίως ηλεκτρονικά, ενώ, παράλληλα, δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν τα ποτά και τα φρέσκα τρόφιμα από φυσικά καταστήματα.

Ο βαθμός διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών, εξακολουθεί να είναι ο χαμηλότερος στις περισσότερες αγορές. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 55% των καταναλωτών αγόρασαν τα είδη αυτά ηλεκτρονικά, τουλάχιστον μία φορά. Από αυτούς, το 42% δηλώνουν ότι πλέον παραγγέλνουν φρούτα και λαχανικά μέσω διαδικτύου συχνότερα σε σχέση με το παρελθόν, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας. Αναφορικά με το μέλλον, το 19% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα προβούν σε ηλεκτρονικές, κυρίως, αγορές για φρέσκα τρόφιμα, και το 16% για μη αλκοολούχα ποτά (από 3,4% και 1,6% αντίστοιχα, το 2019). Αυτή η τάση δείχνει ότι οι διαδικτυακές αγορές, ακόμη και σε κατηγορίες χαμηλής διείσδυσης, βρίσκονται σε άνοδο – μια τάση που πιθανότατα θα παραμείνει και μετά το πέρας της πανδημίας.

Η έρευνα σημειώνει, επίσης, ότι οι κατηγορίες για τις οποίες οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να προτιμήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές, είναι, παράλληλα, εκείνες στις οποίες θα εκτιμούσαν τυχόν παρεχόμενες υπηρεσίες και συμβουλές κατά την πραγματοποίηση μιας αγοράς στο φυσικό κατάστημα – όπως η τεχνολογία, τα καλλυντικά και προϊόντα περιποίησης, τα ρούχα, τα υποδήματα και τα αξεσουάρ.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας του COVID-19 στις περιόδους εκπτώσεων

Ως αποτέλεσμα της πανδημίας του COVID-19, το 40% των ερωτηθέντων έχουν δει τα εισοδήματά τους να μειώνονται, ενώ η πλειοψηφία (60%) είναι πιο προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους. Επιπλέον, το 41% των καταναλωτών έχουν μειώσει τις δαπάνες για μη βασικά προϊόντα, ενώ το 46% αναβάλλουν την αγορά ή την αντικατάσταση προϊόντων υψηλής αξίας. Αυτές οι τάσεις καταδεικνύουν μια – δυνητικά – πιο υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών στο τέλος του 2020.

Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα προχωρήσουν σε αγορές κατά την επόμενη μεγάλη εμπορική περίοδο ή περίοδο εκπτώσεων, τα δεδομένα της έρευνας της EY δείχνουν ότι το 42% των καταναλωτών, παγκοσμίως, σχεδιάζουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Από τους δυνητικούς αυτούς αγοραστές, το 91% θα ξοδέψουν τουλάχιστον τα μισά από τα χρήματα που είχαν προϋπολογίσει, σε ηλεκτρονικές αγορές, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου αυτή την περίοδο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Θάνος Μαύρος, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY για τον Νότιο Τομέα της περιοχής Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), παρατηρεί: «Είναι ξεκάθαρο ότι η αγορά βρίσκεται εν μέσω πρωτόγνωρων αλλαγών. Η πανδημία έχει μεταβάλει δραστικά τις καταναλωτικές συμπεριφορές, στρέφοντας τους πελάτες στις ηλεκτρονικές αγορές. Οι καταναλωτές τις θεωρούν ασφαλέστερες, καθώς αποφεύγουν τον συνωστισμό, ενώ κυριαρχεί και η αντίληψη ότι μπορούν να βρουν καλύτερες τιμές και προσφορές στο διαδίκτυο, από ό,τι στα φυσικά καταστήματα. Είναι κρίσιμο οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και καταναλωτικών προϊόντων, να αναθεωρήσουν και να ανανεώσουν τη στρατηγική τους, για να εξασφαλίσουν στον καταναλωτή μια σύγχρονη αγοραστική εμπειρία πολλαπλών καναλιών, που θα συνδυάζει προσβασιμότητα, ανταγωνιστικές τιμές και ποικιλία στις επιλογές προϊόντων».

Η τελευταία έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index, είναι διαθέσιμη εδώ: https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/future-consumer-index-how-to-capture-the-real-e-commerce-opportunity


* Η πέμπτη έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index, διεξήχθη μεταξύ 29 Σεπτεμβρίου και 5 Οκτωβρίου 2020, και εξετάζει τις απόψεις 14.467 καταναλωτών από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, τη Βραζιλία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Δανία, τη Σουηδία, τη Φινλανδία, τη Νορβηγία, την Ινδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία, την Κίνα, την Ινδονησία, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Ο Μπάμπης Χατζάκος της TheFutureCats στο 2ο Meet-up του Trophy 2024
Ο Μπάμπης Χατζάκος της TheFutureCats στο 2ο Meet-up του Trophy 2024

Mε θέμα «Το E-commerce στην καινοτομία των τροφίμων»

Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour
Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour

Η απόλυτη εμπειρία γκολφ έρχεται στη Χαλκιδική

Τιμώμενη xώρα η Πολωνία στη Freskon Helexpo
Τιμώμενη xώρα η Πολωνία στη Freskon Helexpo

Ένας μεγάλος παραγωγός φρέσκων φρούτων και λαχανικών στην Ευρώπη

Ανοιχτή συζήτηση με υπουργούς και βουλευτές για τα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Ανοιχτή συζήτηση με υπουργούς και βουλευτές για τα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας

Με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου «Μισός αιώνας εκλογές - Συζητώντας για τις αναμετρήσεις της Μεταπολίτευσης»

Οι TheFutureCats στην εκδήλωση της Π.Ο.Ξ. για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στον Τουριστικό Κλάδο
Οι TheFutureCats στην εκδήλωση της Π.Ο.Ξ. για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στον Τουριστικό Κλάδο

Ενα σημαντικό βήμα στην ψηφιακή εξέλιξη του τουριστικού κλάδου

Εκδήλωση τιμής για τον Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο
Εκδήλωση τιμής για τον Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο

Από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Μπιενάλε των Αποφοίτων των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας
Μπιενάλε των Αποφοίτων των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας

Στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας - Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα




© 2001-2023 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας
facebook twiter
DigitalOcean Referral Badge