ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
1-3-2023

Τέμπη: Η «παρόμοια» σύγκρουση τρένων που συνέβη το 1972

Οι διάλογοι και η καταδικαστική απόφαση

Τέμπη: Η «παρόμοια» σύγκρουση τρένων που συνέβη το 1972

Η χθεσινή τραγωδία στα Τέμπη έχει σοκάρει όλη την ελληνική κοινωνία, θυμίζοντας σε μεγαλύτερους ανθρώπους σε ηλικία, ένα παρόμοιο δυστύχημα που συνέβη πριν 51 χρόνια, το μακρινό 1972.

Τότε, στο ενδιάμεσο των σταθμών «Ορφανά» στην Καρδίτσα και «Δοξαρά» στην Λάρισα, δύο αμαξοστοιχίες είχαν συγκρουστεί μετωπικά, με αποτέλεσμα 19 άνθρωποι να αφήσουν την τελευταία τους πνοή και άλλοι 44 να τραυματιστούν.

Ο ελληνικός σιδηρόδρομος εκείνη την εποχή είχε ενοποιηθεί με τον ΟΣΕ, ενώ η ενδοεπικοινωνία δεν είχε εισαχθεί ακόμη σαν τεχνολογία, σε ένα δίκτυο μονής γραμμής, το οποίο ήταν πολύ επικίνδυνο. Σε αυτή την συνθήκη εκτυλίχθηκε πριν 51 χρόνια η τραγωδία.

Σε ότι αφορά το χρονικό της σύγκρουσης, η αμαξοστοιχία «Ακρόπολις Εξπρες» εκτελούσε το δρομολόγιο από το Μόναχο προς την Αθήνα και ένα άλλο τρένο εκτελούσε το δρομολόγιο από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη. Η διασταύρωση των τρένων θα γινόταν κανονικά σε έναν από τους δύο σταθμούς, ωστόσο η μη καλή συνεννόηση των σταθμαρχών μαζί με τον ρυθμιστή κίνησης, οδήγησε το «Ακρόπολις Εξπρές» στο να πέσει πάνω στο αργό τρένο με 100 χιλιόμετρα την ώρα, στις 5 παρά 5 το απόγευμα.

Ακολούθησαν εκρήξεις και ξέσπασε αμέσως πυρκαγιά.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι που άφησαν την τελευταία τους πνοή, πέθανα ακαριαία, χωρίς να έχουν καμία δυνατότητα αντίδρασης.

Οι διάλογοι

«Δεν μπορώ να κάνω ελιγμούς και παλινδρομήσεις στα Ορφανά, δεν χωράνε τα τρένα», φέρεται να είπε ο σταθμάρχης στα Ορφανά.

«Δεν μπορώ κανονιστικά να σταματήσω την υπερταχεία, για να περιμένει την “πόστα” στον Δοξαρά και συνεπώς η διασταύρωση πρέπει να γίνει στα Ορφανά, πολλώ μάλλον που η υπερταχεία είναι καθυστερημένη», φέρεται ότι απάντησε ο σταθμάρχης του Δοξαρά.

Η καταδικαστική απόφαση

Οι υπαίτιοι του δυστυχήματος κρίθηκε πως ήταν οι δύο σταθμάρχες, Νικόλαος Γκέκας (Ορφανά) και Δημήτριος Παπαδόπουλος (Δοξαρά), οι οποίοι συνελήφθησαν μαζί με τον ρυθμιστή κίνησης των τρένων, Γεώργιο Χαλιώτη. Κατηγορήθηκαν για ανθρωποκτονίες εξ αμελείας και διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Στην πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης και οι τρεις κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης από 3 έως 5 χρόνια, ωστόσο ασκήθηκε έφεση αμέσως μετά την απόφαση. Στην δεύτερη εκδίκαση, ο Νικόλαος Γκέκας κρίθηκε πως ήταν ο μόνος υπαίτιος για τη τραγωδία και καταδικάστηκε σε 5 χρόνια φυλάκιση.

ΠΗΓΗ 



Αξιολογήστε το άρθρο


ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Καλές πρακτικές για την προστασία των Παιδιών από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»
Καλές πρακτικές για την προστασία των Παιδιών από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Σε Διεθνή Συνάντηση Ευρωπαίων Εμπειρογνωμόνων στη Βουλγαρία

Μάθημα 5ο: Προπαγάνδα
Μάθημα 5ο: Προπαγάνδα

Σκοπός της προπαγάνδας είναι να αλλάξει δραστικά τις απόψεις των άλλων αντί απλώς να μεταδώσει γεγονότα

Τα Ikos Resorts ανακηρύχθηκαν ως τα καλύτερα Family Hotel παγκοσμίως
Τα Ikos Resorts ανακηρύχθηκαν ως τα καλύτερα Family Hotel παγκοσμίως

Στα φετινά World Travellers’ Choice Awards του TripAdvisor 2023

Μάθημα 4ο: Μαζοχισμός
Μάθημα 4ο: Μαζοχισμός

Όταν ο πόνος και η οδύνη είναι επιλογή ζωής

Μάθημα 3ο: Σύνδρομο Στοκχόλμης
Μάθημα 3ο: Σύνδρομο Στοκχόλμης

Όταν το θύμα αγαπάει τον θύτη του

Μάθημα 2ο: Ραγιάς
Μάθημα 2ο: Ραγιάς

Ετυμολογία

Μάθημα 1ο: Δούλος
Μάθημα 1ο: Δούλος

Νέες έννοιες για την καθημερινότητα

Τουρκοκρατία
Τουρκοκρατία

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Οριοθέτηση σημαντικών περιοχών για καρχαρίες και σαλάχια στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα
Οριοθέτηση σημαντικών περιοχών για καρχαρίες και σαλάχια στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα

Συνάντηση ειδικών στη Θεσσαλονίκη από την Περιβαλλοντική Οργάνωση iSea




© 2001-2023 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας
facebook twiter
DigitalOcean Referral Badge