Top
Πολιτιστικά - Νέα
5-11-2018

Sero Abrahamian (1949-1983). Ο διεθνής πρωτοπόρος της ελληνικής μόδας

Έκθεση στο βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ

Sero Abrahamian (1949-1983). Ο διεθνής πρωτοπόρος της ελληνικής μόδας
fontsize
Εχει λήξει στις: Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2018

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης παρουσιάζει την έκθεση "Sero Abrahamian (1949-1983): Ο διεθνής πρωτοπόρος της ελληνικής μόδας" την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018 στις 19:30 στο βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ.

Με αφορμή τα 35 χρόνια από τον θάνατο του Σέρο (Σεροβπέ-Σεραφείμ) Αμπραχαμιάν, η έκθεση αυτή στηρίχθηκε στη συλλογή σχεδίων του που απόκειται στο ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ Θεσσαλονίκης (δωρεά Ελένης Λαζαρίδου) και στο πλούσιο αρχείο του αδελφού του, Αρθούρου Αμπραχαμιάν. Περιλαμβάνει πρωτότυπα σχέδια από όλη την πορεία του έλληνα μοντελίστ, φωτογραφικό υλικό και τεκμήρια από τη ζωή του καθώς και δύο σχέδιά του προς την Μαργαρίτα Καλαφάτη. Η έκθεση διανθίζεται με αναφορές στον τύπο, αλλά και με πρωτότυπα περιοδικά της εποχής. Εκτίθεται επίσης η αυθεντική δημιουργία (μια γυναικεία φούστα), με την οποία ο Αμπραχαμιάν πρώτευσε, σε ηλικία 21 ετών, στον διαγωνισμό μοντελίστ που διοργάνωσε το περιοδικό Γυναίκα το 1970.

Βιογραφικό
Γεννημένος στην Θεσσαλονίκη το 1949, ο Σέρο Αμπραχαμιάν ήταν από τους ελάχιστους έλληνες σχεδιαστές που εκείνη την εποχή έσπασε τα ελληνικά όρια και διακρίθηκε σε διεθνές επίπεδο. Από το 1970, που ξεκίνησε την καριέρα του, μέχρι τον πρόωρο θάνατό του κέρδισε τρία διεθνή βραβεία. Ήταν μόλις δύο ετών όταν ζήτησε ως δώρο Χριστουγέννων μολύβια, μπογιές και χαρτί για να ζωγραφίσει. Στα σχέδιά του των επτά χρόνων ξεχωρίζουν ήδη τα ρούχα και τα χαρακτηριστικά πρόσωπα των γυναικών με τα μεγάλα μάτια. 


Τελειώνοντας το γυμνάσιο πήγε στην Αθήνα για σπουδές μοντελίστ στη Σχολή Βελουδάκη. Την ίδια χρονιά, το 1970, ανακηρύχτηκε καλύτερος έλληνας σχεδιαστής μόδας στον διαγωνισμό που διοργάνωσε το περιοδικό Γυναίκα με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Γιάννη Μόραλη. Στη συνέχεια, εκπροσώπησε την Ελλάδα στο φεστιβάλ μόδας Eurofashion 1970 στο Άμστερνταμ, όπου και διακρίθηκε κατακτώντας την τρίτη θέση. Ο γάλλος μαιτρ Ζακ Εστερέλ τον παρότρυνε τότε να σπουδάσει στο Παρίσι. 

Στον δεύτερο κιόλας μήνα των σπουδών του στη γαλλική πρωτεύουσα, βραβεύτηκε ως τρίτος καλύτερος νέος στυλίστας στον διαγωνισμό που διοργάνωσε το 1972 στο Παρίσι η Ένωση Γαλλικών Μπουτίκ και το Σαλόνι του Πρέτ-α-πορτέ σε συνεργασία με το Elle, το Paris Match, το Woman’s Wear Daily και άλλα περιοδικά. Από τότε, η επαγγελματική άνοδος του Σέρο υπήρξε εντυπωσιακή: έγινε μέλος των Ηνωμένων Γάλλων Στυλίστ και το 1974 πήγε στην Αμερική όπου εργάστηκε για ένα χρόνο ως σχεδιαστής. 

Επιστρέφοντας στο Παρίσι ειδικεύτηκε στο δερμάτινο, το πλεχτό και το γούνινο ένδυμα και δούλεψε για διάφορους οίκους, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση τμημάτων που πουλούσαν ρούχα στην Αμερική και τη Γερμανία. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1978 και άρχισε να συνεργάζεται με εξαγωγικές μονάδες ως ανεξάρτητος στυλίστας / μοντελίστ καθορίζοντας τις τάσεις της ελληνικής μόδας.

Για τον Σέρο Αμπραχαμιάν
Οι Γάλλοι τον αποκάλεσαν «ο διεθνής της ελληνικής μόδας». Στη δεκαετία του 1970, πέρα από τον Γιάννη Τσεκλένη, υπήρξε ο μόνος έλληνας μοντελίστ που κατόρθωσε να ξεπεράσει τις ελληνικές ανεπάρκειες και να ανοιχτεί στη διεθνή αγορά. Είναι χαρακτηριστική η άποψή του για το αμφιλεγόμενο ζήτημα της ελληνικότητας, που ταλάνιζε όχι μόνο τον χώρο της μόδας, αλλά και ολόκληρης της πνευματικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Ελλάδα:

...δεν με βρίσκει σύμφωνο μια αντίληψη που τείνει να γίνει καθεστώς: αυτή που αναφέρεται στην περίφημη «ελληνική μόδα». Φοβάμαι ότι η έως τώρα χρήση της «ελληνικότητας» ως ιδιόμορφου χαρακτηρισμού υποβιβάζει την οποιαδήποτε δημιουργία σε φολκλόρ. Ο μόνος τρόπος για να αποφύγουμε την παγίδα του φολκλόρ είναι να αξιοποιήσουμε δημιουργικά την έμπνευσή μας, σε βαθμό που να κάνουμε πράγματα ελληνικά έτσι όπως είναι γαλλικό ό,τι κάνουν οι γάλλοι σχεδιαστές, αμερικάνικα όσα κάνουν οι αμερικανοί συνάδελφοί τους κ.ο.κ. Με άλλα λόγια, πράγματα που –χωρίς να παραγνωρίζουν την αξιοποίηση του ιδιαίτερου “χρώματος”– να μένουν στο τέλος διεθνή, άρα προορισμένα για παντού...

Σε μια εποχή που την Ελλάδα κατέτρυχε ακόμη το αρχαιολατρικό κιτς της επταετίας και η Ευρώπη κινούνταν στον απόηχο των χίππυς, ο Αμπραχαμιάν είχε την έμπνευση και την ευφυΐα να γελοιοποιήσει το πρώτο, φτάνοντας στα άκρα τον προσωπικό του ενδυματολογικό κώδικα, και να εξευγενίσει το δεύτερο προσδίδοντάς του μια κλασική ευγένεια και φινέτσα. Ο πρώιμος θάνατός του στέρησε την ελληνική μόδα από έναν εμπνευσμένο δημιουργό που, πέρα από το να τη συνταράξει, υποσχόταν, ήδη από τότε, να τη διεθνοποιήσει.



ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πότε?
Από τις 16 Νοεμβρίου έως και τις 30 Δεκεμβρίου 2018
Δευτέρα - Τετάρτη: 9:00-15:30
Τρίτη - Πέμπτη - Παρασκευή: 9:00-20:00
Σάββατο: 9:30-16:00
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2018 στις 19.30

Πού?

Εισιτήρια
Η είσοδος είναι ελεύθερη

Επικοινωνία
2310 288036

Events και Alerts από αυτή την καταχώρηση
Έκθεση: Μεταμορφώσεις ενός Δρόμου, από την Καπάνατζα στην οδό Αγίου ΜηνάΈκθεση: Μεταμορφώσεις ενός Δρόμου, από την Καπάνατζα στην οδό Αγίου Μηνά

Στο βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ


Βιβλιοπωλείο ΜΙΕΤ Θεσσαλονίκης

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες πρόσβασης

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο για το άρθρο





ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
ΘΕΑΤΡΟ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΒlueFest Crete | Culture & BeyondΒlueFest Crete | Culture & Beyond

13 - 14 Ιουλίου 2019, στο Minos Beach art hotel


5ο Φεστιβάλ Δάσους - Πρόγραμμα εκδηλώσεων Ιουλίου5ο Φεστιβάλ Δάσους - Πρόγραμμα εκδηλώσεων Ιουλίου

Από 1 έως 24 Ιουλίου 2019


Επταπύργιο: Μνήμες που πληγώνουν και διδάσκουνΕπταπύργιο: Μνήμες που πληγώνουν και διδάσκουν

Εντυπωσίασε και καθήλωσε τους επισκέπτες η δραματοποιημένη ξενάγηση στο εμβληματικό μνημείο


Αγιοπαυλίτικα 2019 στο δήμο Νεάπολης-ΣυκεώνΑγιοπαυλίτικα 2019 στο δήμο Νεάπολης-Συκεών

Μουσική, χορός και λαϊκό γλέντι…


Νέα τιμολογιακή πολιτική στο Μουσείο Μακεδονικού ΑγώναΝέα τιμολογιακή πολιτική στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Το νέο τιμολόγιο θα ισχύει από την Τρίτη 18 Ιουνίου


"Δήμος Δέλτα | ιστορία - λαϊκή παράδοση - βιομηχανία - αγροτική παραγωγή - φυσική ομορφιά"

Παρουσίαση της έκδοσης σε ειδική εκδήλωση


Επετειακή έκθεση: Επετειακή έκθεση: "Αρχαιολογία εν καιρώ πολέμου στο Κιλκίς"

Από την Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019


Διογένης Δασκάλου Monie & Monie Conniente - Ταρατσογραφία (Παράταση)Διογένης Δασκάλου Monie & Monie Conniente - Ταρατσογραφία (Παράταση)

Γιατί όταν κοιτάς από ψηλά, πιάνουνε τόπο τα ποτά!


3ο SykiesFest 2019: Ταξίδι στις ιστορίες του Γεντί Κουλέ3ο SykiesFest 2019: Ταξίδι στις ιστορίες του Γεντί Κουλέ

Από τις 22 έως τις 24 Ιουνίου το τριήμερο πολιτιστικοϊστορικό Φεστιβάλ του δήμου Νεάπολης-Συκεών


Ενημέρωση για την Ευρώπη στο 38ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Βιβλίου ΘεσσαλονίκηςΕνημέρωση για την Ευρώπη στο 38ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Στο διπλό περίπτερο 41 – 42



goTHESS

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
HOMENIO Ξυλινα Γραμματα

ΡΟΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ
Αναγόρευση του Franz Erhard Walther σε Επίτιμο ΔιδάκτοραΑναγόρευση του Franz Erhard Walther σε Επίτιμο Διδάκτορα
1ο Φεστιβάλ Επταπυργίου1ο Φεστιβάλ Επταπυργίου
Διογένης Δασκάλου Monie & Monie Conniente - ΤαρατσογραφίαΔιογένης Δασκάλου Monie & Monie Conniente - Ταρατσογραφία
Καλοκαίρι 2019 από το Κρατικό Θέατρο Βορείου ΕλλάδοςΚαλοκαίρι 2019 από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
Ὡς σκιᾶς ὄναρ - Σαν ονείρου σκιάὩς σκιᾶς ὄναρ - Σαν ονείρου σκιά
Φεστιβάλ Επταπυργίου - Αναλυτικό ΠρόγραμμαΦεστιβάλ Επταπυργίου - Αναλυτικό Πρόγραμμα
Έκθεση έργων σπουδαστών των τμημάτων και εργαστηρίων της Πολιτιστικής ΓειτονιάςΈκθεση έργων σπουδαστών των τμημάτων και εργαστηρίων της Πολιτιστικής Γειτονιάς
Διογένης Δασκάλου Monie & Monie Conniente - Ταρατσογραφία (Παράταση)Διογένης Δασκάλου Monie & Monie Conniente - Ταρατσογραφία (Παράταση)
Νεότερα σχολιασμένα:
Φοράω