Top
Τοπικά Νέα
3-12-2018

Λιγότερο ταξί, περισσότερο ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς

Συμπεράσματα δημόσιας διαβούλευσης για την Ανάπτυξη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Λιγότερο ταξί, περισσότερο ΟΑΣΘ οι Θεσσαλονικείς
fontsize

Τη δεύτερη δημόσια διαβούλευση στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης» (ΣΒΑΚ) με τίτλο: «Διαβούλευση προτεινόμενων παρεμβάσεων» διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ), την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018.

Στη διάρκεια των εργασιών εκπρόσωποι δημόσιων και ιδιωτικών φορέων της πόλης ενημερώθηκαν για την πρόοδο εκπόνησης του ΣΒΑΚ και προχώρησαν στην παράθεση απόψεων και επιλογών, σχετικά με τις εναλλακτικές προσεγγίσεις ανάπτυξης της βιώσιμης κινητικότητας στην περιοχή μελέτης.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα ενός θεσμοθετημένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ως ένα νέο «συντακτικό» της πόλης, που στοχεύει στην αναβάθμιση των συνθηκών κινητικότητας και κατ’ επέκταση στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών τόσο εντός του Δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και στους υπόλοιπους δήμους, οι οποίοι διασυνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις μητροπολιτικές του λειτουργίες.

Από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, Γιώργος Δημαρέλος, τόνισε ότι το ΣΒΑΚ που θα διαμορφωθεί μέσα από τις παραπάνω διαδικασίες θα πρέπει να είναι ανθεκτικό σε όποια αλλαγή προκύψει σε βάθος χρόνου στην πόλη και είναι προαπαιτούμενο για τη διεκδίκηση χρηματοδότησης για τις μελλοντικές παρεμβάσεις και την υλοποίηση έργων.

Οι προσκεκλημένοι αρχικά ενημερώθηκαν για τα βασικότερα συμπεράσματα της Μελέτης Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Μετά την  παρουσίαση του επικαιροποιημένου πλέον μητρώου μετακινήσεων για την πόλη και των σημαντικών συμπερασμάτων από την έρευνα συμπεριφοράς των μετακινούμενων (έρευνα προέλευσης προορισμού σε 10.000 νοικοκυριά και έρευνα δεδηλωμένων προτιμήσεων, μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων, έρευνα επιβατικής κίνησης ΜΜΜ, καταγραφή στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης σε οδικούς άξονες και σύνδεση τους με τις χρήσεις γης, έρευνα εναλλακτικής μετακίνησης κ.ά.), προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

- αύξηση του αριθμού των ημερήσιων μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης μεταξύ 1998 και 2018 από 1.600.000 σε 2.000.000 μετακινήσεις

- μείωση της τάξης του 30% των κυκλοφοριακών φόρτων στους κύριους οδικούς άξονες και αύξηση της χρήσης του ΙΧ από 40,6% σε 44%, όπως ορίζει η κατανομή ανά μέσο

- αύξηση της χρήσης των δημοσίων συγκοινωνιών από 27,5% σε 31,2%,

- μείωση της πεζής μετακίνησης από 18,5% σε 12%,

- μείωση της χρήσης του ταξί από 4,2% σε 0,7% και τέλος

- μικρή αύξηση της ποδηλατοκίνησης από 0,2% σε 1,5%.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν από το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ οι προσεγγίσεις, τα μελλοντικά σενάρια και οι  τελικές προτεινόμενες παρεμβάσεις κινητικότητας για την πόλη της Θεσσαλονίκης, ενώ διαμορφώθηκαν τρία εναλλακτικά σενάρια βασισμένα σε οκτώ παρεμβάσεις για τους χρονικούς ορίζοντες 5ετίας, 10ετίας και 20ετίας.

Το πρώτο σενάριο εστιάζει στη βιώσιμη διασύνδεση περιοχών αναβαθμισμένου αστικού περιβάλλοντος και τη χρήση τεχνολογίας για τη διαχείριση κυκλοφορίας.

Στο δεύτερο δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των δημοσίων συγκοινωνιών και στον επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας επιλεγμένων περιοχών για τη δημιουργία τερματικών σταθμών περιφερειακά και την αποσυμφόρηση του κέντρου.

Το τρίτο σενάριο προτείνει παρεμβάσεις εμβληματικού περιεχομένου που φτάνουν στο μερικό αποκλεισμό του κέντρου της πόλης για το ΙΧ, με έμφαση στην πολυτροπικότητα των Μέσων Μεταφοράς.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων με τους παριστάμενους εκπροσώπους επιστημονικών, επαγγελματικών και συγκοινωνιακών φορέων της πόλης (ΑΠΘ, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μ-Θ, Διεύθυνση Τροχαίας, ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΜΚΟ κ.ά), οι οποίοι κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με κρίσιμα επιμέρους διλήμματα που προέκυψαν από τις προσεγγίσεις που αναπτύχθηκαν, καθώς και τις επιλογές τους όσον αφορά συγκεκριμένες  προτάσεις-σενάρια.

Το επόμενο βήμα για την ολοκλήρωση του ΣΒΑΚ περιλαμβάνει την επιλογή του επικρατέστερου σεναρίου ή συνδυασμό των παραπάνω, την αξιολόγηση και επεξεργασία του στο κυκλοφοριακό μοντέλο του ΙΜΕΤ και την ανάλυση και κοστολόγησή του σε επιμέρους έργα και δράσεις στρατηγικού χαρακτήρα.

Για την πορεία και τις εκδηλώσεις του έργου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα www.svakthess.imet.gr και να συμμετέχουν στις έρευνες, μεταφέροντας τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους.

Δεν υπάρχει κάποιο σχόλιο για το άρθρο



Εργασίες συντήρησης στην Επαρχιακή Οδό 27 Θεσσαλονίκης-Νέας ΜηχανιώναςΕργασίες συντήρησης στην Επαρχιακή Οδό 27 Θεσσαλονίκης-Νέας Μηχανιώνας

Εως και την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου


Εργασίες συντήρησης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-ΈδεσσαςΕργασίες συντήρησης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας


Επείγουσα ενημέρωση πτηνοτρόφων και κατόχων οικόσιτων πουλερικών για τη γρίπη των πτηνώνΕπείγουσα ενημέρωση πτηνοτρόφων και κατόχων οικόσιτων πουλερικών για τη γρίπη των πτηνών

Ανακοίνωση από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας


6η FOODEXPO GREECE 20196η FOODEXPO GREECE 2019

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τις επιχειρήσεις


Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ενοικίαση διαμερισμάτωνΠρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ενοικίαση διαμερισμάτων

Από τον Δήμο Θεσσαλονίκης


Νέος κύκλος προγραμμάτων αγωγής υγείας στα σχολείαΝέος κύκλος προγραμμάτων αγωγής υγείας στα σχολεία

Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας


3η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης3η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου


Η Σοφία Καρασαρλίδου υποψήφια στο Δήμο Αμπελοκήπων-ΜενεμένηςΗ Σοφία Καρασαρλίδου υποψήφια στο Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης

Ανακοίνωση από την «Εργατική Αντεπίθεση»


Πρόγραμμα περιοδειών – επισκέψεων του Σωτήρη ΖαριανόπουλουΠρόγραμμα περιοδειών – επισκέψεων του Σωτήρη Ζαριανόπουλου

Υποψήφιου Δήμαρχου Θεσσαλονίκης


Διαδίκτυο: Οδηγούμε Φεράρι δίχως δίπλωμα…Διαδίκτυο: Οδηγούμε Φεράρι δίχως δίπλωμα…

Ειδική εκδήλωση στο δήμο Νεάπολης-Συκεών



goTHESS

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΡΟΗ NEA

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ
H Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην 11η Διεθνή Έκθεση ZOOTECHNIA 2019H Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην 11η Διεθνή Έκθεση ZOOTECHNIA 2019
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ανέργων  με νέες θεματικές ενότητεςΔωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ανέργων με νέες θεματικές ενότητες
6η FOODEXPO GREECE 20196η FOODEXPO GREECE 2019
Απολογισμός έργου Δημοτικής ΑστυνομίαςΑπολογισμός έργου Δημοτικής Αστυνομίας
Η εορτή των Τριών Ιεραρχών στην πράξη στο δήμο ΒόλβηςΗ εορτή των Τριών Ιεραρχών στην πράξη στο δήμο Βόλβης
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ενοικίαση διαμερισμάτωνΠρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ενοικίαση διαμερισμάτων
Πρόγραμμα περιοδειών – επισκέψεων του Σωτήρη ΖαριανόπουλουΠρόγραμμα περιοδειών – επισκέψεων του Σωτήρη Ζαριανόπουλου
Εκτεταμένες εργασίες στη Δημοτική Κοινότητα Αγίου Παύλου του Δήμου ΝεάποληςΕκτεταμένες εργασίες στη Δημοτική Κοινότητα Αγίου Παύλου του Δήμου Νεάπολης
Νεότερα σχολιασμένα:
Ο,τι