Top
gothess Home Page
follow
facebook twiter
1-7-2019

Αντιγόνη του Σοφοκλή στις Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου

Στο Δημοτικό Θέατρο Κήπου

Αντιγόνη του Σοφοκλή στις Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου
fontsize
Εχει λήξει στις: Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019

Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίαση της παράστασης «Αντιγόνη» του Σοφοκλή στο θέατρο Άττις-Νέος Χώρος, η Ομάδα Σημείο Μηδέν, ανακοινώνει την έναρξη περιοδείας κατά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο σε επιλεγμένους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα.

Πρώτος σταθμός η Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα το Δημοτικό Θέατρο Κήπου όπου θα πραγματοποιηθεί η παράσταση τη Δευτέρα 22 Ιουλίου στο πλαίσιο του θεσμού «Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου».

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία Τραγωδία, που ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2018 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2019, με την πρεμιέρα. Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας και της παράστασης δημιουργήθηκε νέα μετάφραση από τον Δημήτρη Δημητριάδη.


Σκηνοθετικό Σημείωμα

Το σκεπτικό της παράστασης:
Βλέπουμε την «Αντιγόνη» ως Τραγωδία για τη Διεκδίκηση της Ζωής.

Η ακατάβλητη επιθυμία της Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της παρά τις διαταγές του Κρέοντα, δεν τη συνδέει μονάχα με τον κόσμο των νεκρών της και της οικογένειάς της. Ξεκινώντας από τη διεκδίκηση της ταφής απέναντι στην κρατική εξουσία, οδηγείται στη διεκδίκηση νέων όρων για την επανεκκίνηση της Ζωής στην πόλη μετά τον πόλεμο. Η Αντιγόνη επιχειρεί να ενώσει Μνήμη και Πόλη, Ύπαρξη και Ιστορία, Εξέγερση και Κοινωνία.

Ο Κρέων φέρει το τρίπτυχο δύναμης της ανδρικής - κρατικής εξουσίας ως απόλυτη αρχή: πατριαρχία – στρατοκρατία – φαλλοκρατία. Όποιος δεν είναι μαζί του είναι εναντίον του. Κατά τη γνώμη του όλοι και όλα τον απειλούν, όλοι χρηματίζονται για να υποσκάψουν την εξουσία του.

Η Αντιγόνη αντιτίθεται, αντιστέκεται. Η στάση της δεν αφορά μονάχα την οικογενειακή διάσταση του ζητήματος. Στον οίκο των Λαβδακιδών κάθε πράξη είναι άμεσα πολιτική, γιατί επηρεάζει άμεσα την πόλη. Ο κατ’ επιλογή θάνατος της Αντιγόνης αποτελεί κραυγή Ζωής! Επιλέγει τον θάνατο γιατί θέλει να ζήσει ασυμβίβαστα.

Η παράστασή μας παίζεται αμέσως μετά από έναν πόλεμο. Δεν βλέπουμε τον Μύθο στο βάθος του παρελθόντος, αλλά στο Μέλλον. Μπορεί η ζωή να επανεκκινήσει μετά τον πόλεμο; Μπορεί ο άνθρωπος να διεκδικήσει εκ νέου τους όρους της ζωής του; Ο πόλεμος αφορά την οικουμένη και δεν έχει χωρικό όριο. Το ίδιο και η τραγωδία. Μέσα από την οπτική του πολέμου συναντάμε την οντολογική και βιοπολιτική προσέγγιση του έργου ως αστερισμό τραγωδιών μέσα στην τραγωδία:

Η τραγωδία του εξεγερμένου Ανθρώπου: Αντιγόνη
Η τραγωδία της Εξουσίας: Κρέων
Η τραγωδία του Συγκρουσιακού ανθρώπου: Ισμήνη
Η τραγωδία του Λόγου: Αίμων
Η τραγωδία της Προφητείας: Τειρεσίας
Η τραγωδία του βραχυκυκλωμένου ανθρώπου: Ευρυδίκη
Η τραγωδία της Υποτακτικότητας: Φύλακας
Η τραγωδία της Δημοκρατίας: Χορός

Ο Χορός διαρκώς αναζητά το μέτρο. Θέτει ερωτήματα, αμφισβητεί και αυτό-αμφισβητείται, κρίνει και κρίνεται, αναιρεί και αυτό - αναιρείται. Προσπαθεί με μεγάλη αγωνία να ορίσει το δίκαιο και το άδικο, το σωστό και το λάθος, τον θύτη και το θύμα, χωρίς να υπάρχει καμία εξωκοσμική αρχή να δώσει σαφείς και οριστικές απαντήσεις. Πρόκειται για την Τραγωδία της Δημοκρατίας. Δεν μπορεί κανείς να είναι ήσυχος, αναθέτοντας την ευθύνη πολιτών και πόλης σε κάποιον θεό ή σωτήρα: «Ή θα είμαστε ήσυχοι ή θα είμαστε ελεύθεροι», έγραφε ο Θουκυδίδης.

Η Αρχαία Ελληνική Τραγωδία:
Η αρχαία Τραγωδία είναι τελετουργικό θέατρο προς τιμήν του θεού Διόνυσου, θεού της γονιμότητας και της βίας, της μεταμόρφωσης και των ενστίκτων. Βγαίνει μέσα από το συλλογικό ασυνείδητο της κοινωνίας. Μελετάει τη Ζωή στα ακραία όρια της Φύσης, της Ύπαρξης και της Ιστορίας. Είναι ένα βιοπολιτικό θέατρο, που ασκεί δριμύτατη κριτική στο δημοκρατικό πολίτευμα που το γέννησε, με σκοπό το ίδιο αυτό πολίτευμα να βαθαίνει διαρκώς τα χειραφετητικά του χαρακτηριστικά.

Η Τραγωδία, παιδί και μήτρα της Φιλοσοφίας και της Δημοκρατίας, είναι θέατρο καθολικής αμφισβήτησης. Μας προσκαλεί σε μια ριζική επαναξιολόγηση όλων των αξιών της ζωής, με το βλέμμα στραμμένο στον ενεργό και χειραφετημένο πολίτη σε διαρκή εγρήγορση.
Σάββας Στρούμπος


Συντελεστές:
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία, διαμόρφωση χώρου, επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο
Photo credits: Αντωνία Κάντα
Δημιουργία αφίσας: Soul Design
Επικοινωνία παράστασης: Μαριάννα Παπάκη

Διανομή:
Αντιγόνη: Έβελυν Ασουάντ
Κρέων: Κωνσταντίνος Γώγουλος
Τειρεσίας - κορυφαία Χορού: Έλλη Ιγγλίζ
Ισμήνη - Αγγελιαφόρος: Ανδρομάχη Φουντουλίδου
Αίμων: Γιάννης Γιαραμαζίδης
Ευρυδίκη - κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη
Φύλακας - Εξάγγελος: Στέλιος Θεοδώρου - Γκλίναβος
Χορός: η Ομάδα

Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού
Η μετάφραση του έργου από τον Δημήτρη Δημητριάδη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Νεφέλη

Επόμενος σταθμός περιοδείας: 
3 Αυγούστου 2019: Δωδώνη | Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης – 3ο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων



ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πότε?
Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019
Ώρα έναρξης: 21.30

Πού?
Δημοτικό Θέατρο Κήπου

Εισιτήρια
Γενική είσοδος: 10 ευρώ
Προπώληση: Εκδοτήρια Αριστοτέλους, τηλ. 2310 272022

Επικοινωνία
2310 272022, 210 3225207




ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Ολοκληρώνονται οι δωρεάν διαδικτυακές προβολές παραστάσεων
Ολοκληρώνονται οι δωρεάν διαδικτυακές προβολές παραστάσεων

Πρόγραμμα προβολών από 18 έως 31 Μαΐου 2020

18-5-2020


Διαδικτυακές προβολές παραστάσεων του ΚΘΒΕ
Διαδικτυακές προβολές παραστάσεων του ΚΘΒΕ

«Οι Στυλοβάτες της κοινωνίας» και «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;» δωρεάν στο διαδίκτυο

8-4-2020

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2020 από τον Shahid Nadeem
Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2020 από τον Shahid Nadeem

Τον κορυφαίο θεατρικό συγγραφέα του Πακιστάν

27-3-2020

«Η Εκδίκηση της Ηλίθιας» στο Θέατρο Αμαλία
«Η Εκδίκηση της Ηλίθιας» στο Θέατρο Αμαλία

Μόνο για δύο παραστάσεις

11-3-2020




«Tape» του Stephen Belber στο Θέατρο Αμαλία
«Tape» του Stephen Belber στο Θέατρο Αμαλία

Μόνο για τρεις παραστάσεις

4-3-2020

«Υπόγειο» του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ
«Υπόγειο» του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ

Για τρεις μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Σοφούλη

1-3-2020


goTHESS

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ