Top
follow
facebooktwiter
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΑΤΖΕΝΤΑ
/Θέατρο/
23-9-2019

Η παράσταση "Ερκουλίν Μπαρμπέν: Οι αναμνήσεις ενός ερμαφρόδιτου" επιστρέφει στο Μπενσουσάν Χαν

Μόνο για 3 παραστάσεις στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων

Η παράσταση
fontsize
Εχει λήξει στις: Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Η καλλιτεχνική πρόταση που έκλεψε την παράσταση την περσινή σεζόν, σημειώνοντας τέσσερις κύκλους sold-out παραστάσεων, επιστρέφει στο Μπενσουσάν Χαν, στο πλαίσιο του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων, μόνο για τρεις βραδιές: το Σάββατο 5, την Κυριακή 6 και τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στις 21:00 (τη Δευτέρα 7/10 θα πραγματοποιηθεί και δεύτερη παράσταση – στις 23:30 – αποκλειστικά για τους καλεσμένους του 2 ου showcase των Δημητρίων).

Η παράσταση
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό ταξίδι στον χρόνο, στη Γαλλία του 19ου αιώνα, σε μια εποχή που η ιατρική και η δικαιοσύνη επιδίδονταν σε ένα ανελέητο κυνήγι ταυτότητας, με σκοπό να καθοριστεί το «αληθινό φύλο». Ένα ταξίδι, το οποίο προσφέρει στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει την/τον Ερκουλίν Μπαρμπέν, μια διπλή, παράξενη ύπαρξη. «Άνδρας. Γυναίκα. Τίποτα.» Ένα άτομο ερμαφρόδιτο, που στη γέννησή του θεωρήθηκε γυναίκα, ενώ αργότερα, στην ενηλικίωσή του, τού επιβλήθηκε η ανδρική ταυτότητα.

Η ιστορία της/του Ερκουλίν Μπαρμπέν, όπως η ίδια/ο ίδιος την κατέγραψε στο ημερολόγιό της/του, έμεινε στην Ιστορία ως το πρώτο κείμενο ερμαφρόδιτου, ένα ντοκουμέντο πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Μισέλ Φουκώ για να γράψει το άρθρο του «Το αληθινό φύλο», καταγγέλλοντας «την τυραννία της κοινωνίας για το φύλο και την αναπόφευκτη επιμονή ότι κάθε άτομο πρέπει να έχει ένα» και ανοίγοντας ένα νέο, πολύ σημαντικό κεφάλαιο στις σπουδές φύλου.

Σήμερα, η/ο Ερκουλίν αποτελεί εμβληματική μορφή του κινήματος των ίντερσεξ ατόμων. Την εποχή, όμως, που έζησε τη σύντομη ζωή της/του, ήταν μια ύπαρξη καταδικασμένη στη μοναξιά και την απομόνωση, ένα μίασμα για τη θρησκόληπτη κοινωνία. Ένα θύμα της ζωής, η οποία τον οδήγησε στον μονόδρομο της αυτοκτονίας.

Εγραψαν / είπαν για την παράσταση
«Τολμηρή, ευφάνταστη, βαθιά ανθρώπινη, γκροτέσκα, εξωστρεφής, πολυεπίπεδη, επικοινωνιακή και υποκριτικά άρτια δουλεμένη […] Μη χάσετε αυτή την παράσταση στο Μπενσουσάν Χαν.»
Σάββας Πατσαλίδης, κριτικός θεάτρου

«Η παράσταση κέρδισε την προσοχή μας για τον τρόπο που συνδυάζονται σκηνοθετικά το σπαρακτικό, το ανοίκειο και το γκροτέσκο, εστιάζοντας στο σώμα ως πεδίο μάχης με τον εαυτό, με την κανονικότητα και με τους άλλους. Καίριες ισορροπίες ανάμεσα στο θαύμα και το τέρας.»
Ζωή Βερβεροπούλου, Lavart

«Σκηνές έξοχες, ανατριχιαστικές στην κυριολεξία [...] φέρνουν το «πρόβλημα» στα μάτια και προκαλούν, φωνάζουν «μην αποστρέφεις το βλέμμα, δες εδώ. Να, αυτό είμαι. Το μισό του ενός συν το μισό του άλλου φύλου, ένα αλλόκοτο ον που, ωστόσο, σκέφτομαι, πονάω, αγαπάω, τρέφομαι, κοιμάμαι, αναπνέω, ζω, όπως όλοι σας […] Ένα σφυροκόπημα χωρίς ανάσα στο εξ’ορισμού κανονικό.»
Παύλος Λεμοντζής, Kavala Web News

«Μέσα στο πανέμορφο Μπενσουσάν Χαν, στήθηκε μια έξοχη σκηνοθετική πλεκτάνη εναλλαγής εντάσεων και μεταιχμιακότητας, που σε παγίδευε στην queer συγκίνηση της μνήμης και ταυτοχρόνως αποτύπωνε το κλίμα μιας τερατωδίας από τις "κανονικές" προσδοκίες για τον άνθρωπο […] Από το καμπαρέ έως τη μελαγχολική συντριβή, και από την παρωδιοποίηση της ιατρικής γλώσσας μέχρι τον συγκλονισμό της ύπαρξης που εποπτεύεται και καταδιώκεται από τους "κανονικούς", ο Κωνσταντινίδης έκανε ένα ακόμη παρεμβατικό διάβημα.»
Γιώργος Σαμπατακάκης, θεατρολόγος

«Ο σκηνικός χώρος (Μπενσουσάν Χαν) ιδανικός για την περίπτωσή μας: μια στοιχειωμένη χωματερή ψυχών, κάτι ανάμεσα σε ακατοίκητο μπουρδέλο της Αγησιλάου, εγκαταλελειμμένο ψυχιατρικό άσυλο και αίθουσα υποδοχής στο Μπίρκεναου. Η θεατρική ομάδα Angelus Novus και η κολασμένη παράδοση του Αρτώ και του Φουκώ στα καλύτερά της. Έτσε χόμο.»
Αντώνης Γλυτζουρής, Καθηγητής Ιστορίας Θεάτρου, Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ.

«Ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης κατεύθυνε άλλη μια φορά το βλέμμα μας σε ένα θέατρο - Γολγοθά Λόγου και Σώματος. Με τον σταυρωμένο Πόνο του Ανθρώπου να γίνεται θέαμα της απόλαυσης στην πιο υψηλή έκφρασή του.Τρεις ηθοποιοί μόχθησαν με την εμπύρετη υποκριτική τους τέχνη να μετουσιώσουν την τραγική αγωνία σε δραματική Πράξη. Και το κατάφεραν. Μην τη χάσετε αυτή τη σκηνική κατάθεση.» Καλλιόπη Εξάρχου, θεατρολόγος

«Μια performance που προκαλεί δονήσεις.» 
Μαρία Μαυρίδου, δημοσιογράφος

Συντελεστές
Κείμενο: Herculine Adélaïde / Abel Barbin
Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελίνα Ευταξία
Μουσική: Κωστής Βοζίκης – Χρήστος Παπαδόπουλος
Κίνηση: Ίρις Νικολάου
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης – Νάσια Λάζου – Ιφιγένεια Γιαννιού
Βοηθοί σκηνοθέτη – δραματουργίας: Εβελίνα Κοτρίδου – Αντιγόνη Μπάρμπα
Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης
Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου

Παίζουν
Αντιγόνη Μπάρμπα
Χρήστος Παπαδόπουλος
Αναστάσης Ροϊλός

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α.



ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πότε?
Σάββατο 5, Κυριακή 6 και Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019 στις 21:00
Τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στις 23:30 παράσταση αποκλειστικά για τους καλεσμένους του 2ου Showcase του 54ου Φεστιβάλ Δημητρίων
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

Πού?
Εδέσσης 6

Εισιτήρια
Κανονικό: 12ευρώ
Μειωμένο (φοιτητών, ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικά άνω των 6 ατόμων): 8 ευρώ 
Ατέλειες: 5 ευρώ

Επικοινωνία - κρατήσεις
6981 723 632
Ώρες κρατήσεων: 15:00 - 21:00 (*λόγω περιορισμένων θέσεων, η τηλεφωνική κράτηση θέσης είναι απαραίτητη)
Events και Alerts από αυτή την καταχώρηση
Κινητική Συνύπαρξη - Εργαστήρι Σύγχρονου Χορού στο Bensousan HanΚινητική Συνύπαρξη - Εργαστήρι Σύγχρονου Χορού στο Bensousan Han

Με την Ξανθίππη Παπαδοπούλου


Πρόγραμμα Οκτωβρίου στο Bensousan HanΠρόγραμμα Οκτωβρίου στο Bensousan Han

Μία καθημερινή πολιτιστική και καλλιτεχνική πρόταση


"Γράμμα στον πατέρα" του Kafka για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την "Πρόταση"

Στο Μπενσουσάν Χαν για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων


'Άκρως Απόρρητον'': Εργαστήρι Θεατρικής Έκφρασης της ομάδας EndGame'Άκρως Απόρρητον'': Εργαστήρι Θεατρικής Έκφρασης της ομάδας EndGame

Στη Μαγική Σοφίτα του Bensousan Han


"Ακατάλληλο Μάθημα" στο Μπενσουσάν Χαν

Καλλιτεχνικό εργαστήριο ελεύθερης έκφρασης


Μπενσουσαν Χαν (Bensousan Han)

Περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες πρόσβασης




Στην ίδια κατηγορία..
"Οι Άθλιοι" του Βίκτωρος Ουγκώ στην Πολιτεία Θεάτρου

Μόνο για 9 παραστάσεις


"Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ" στο Αριστοτέλειο

Από τις 15 έως τις 24 Νοεμβρίου 2019


«Frankenstein giaklamata» στο Θέατρο Ταξίδι Ονείρου«Frankenstein giaklamata» στο Θέατρο Ταξίδι Ονείρου

Από τις 12 Οκτωβρίου και για 11 παραστάσεις


«Το Γαλάζιο Πουλί» του Μωρίς Μαίτερλινγκ στο Θέατρο Ολύμπιον«Το Γαλάζιο Πουλί» του Μωρίς Μαίτερλινγκ στο Θέατρο Ολύμπιον

Τις Κυριακές από 24 Νοεμβρίου μέχρι 22 Δεκεμβρίου 2019


Χοροθεατρική παράσταση: «Την άνοιξη αν δεν τη βρεις…τη φτιάχνεις» από την «ΙΡΙΣ»Χοροθεατρική παράσταση: «Την άνοιξη αν δεν τη βρεις…τη φτιάχνεις» από την «ΙΡΙΣ»

Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019


«Η Καθαρίστρια» έρχεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη«Η Καθαρίστρια» έρχεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη

Στο Θέατρο Σοφούλη για δύο παραστάσεις


«6 Ευτυχισμένοι Άνθρωποι» στο Θέατρο Αθήναιον«6 Ευτυχισμένοι Άνθρωποι» στο Θέατρο Αθήναιον

Από τις 29 Νοεμβρίου μέχρι και τις 15 Δεκεμβρίου 2019


Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας στο Φαργκάνη ArtΈλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας στο Φαργκάνη Art

Από 26 Οκτωβρίου


"Μόλλυ Σουήνυ" του Μπράιαν Φρίελ από τις 20 Οκτωβρίου

Στο Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών


«Εθνος Δεύρο Εξω» - Διογένης Δασκάλου - MONIE & MONIE CONNIENTE«Εθνος Δεύρο Εξω» - Διογένης Δασκάλου - MONIE & MONIE CONNIENTE

Στο Μύλος Club



goTHESS

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
ΘΕΑΤΡΟ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ