Top
gothess Home Page
follow
facebook twiter
Θεατρική παράσταση
8-11-2019

Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες της Παρασκευής 8 Νοεμβρίου

Προβολές από τις 12:30 το μεσημέρι μέχρι αργά τη νύχτα

Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες της Παρασκευής 8 Νοεμβρίου
fontsize
Εχει λήξει στις: Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Οι ταινίες που θα προβληθούν την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης:

12:30
ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ
Απεταξάμην
Ένας μυστηριώδης και λιγομίλητος ερημίτης, που επικοινωνεί πνευματικά με το θαλασσινό τοπίο, τους αμμόλοφους και τα ηλιοβασιλέματα του Πα-ντε-Καλαί, έχει αποκτήσει φήμη σαμάνου στην περιοχή. Ενσαρκώνοντας το πνεύμα του τόπου, πέρα από το καλό και το κακό, εκτελεί το ιερό του καθήκον: τιμωρεί τους φαύλους, ξορκίζει τους δαίμονες, προσφέρει λύτρωση μέσα από τη σεξουαλική πράξη, επαναφέρει ένα αθώο θύμα στη ζωή. Μια καθηλωτική παραβολή που εμβαθύνει στη συνύπαρξη του θεϊκού και του διαβολικού στοιχείου στην ψυχή του ανθρώπου.


12:45
ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Αντίδικος
Έχοντας να διαχειριστεί τον καλπάζοντα καρκίνο της μητέρας της, την ανατροφή ενός ανήλικου παιδιού χωρίς την πατρική αρωγή, αλλά και τις κατηγορίες διαφθοράς εναντίον της στη δουλειά της, η Σίλβια βρίσκεται στο χείλος της απόγνωσης, αν όχι και του νευρικού κλονισμού. Ένα νατουραλιστικό μελόδραμα με αιχμηρούς διαλόγους και ανάλαφρη κινηματογράφηση, που αιχμαλωτίζει την αβίαστη ροή της ζωής. Ένα τρυφερό πορτρέτο μιας γενναίας γυναίκας που δίνει αγώνα να κρατηθεί στην επιφάνεια, όταν όλα γύρω της μοιάζουν με βαρίδια. Μια χαμηλόφωνη σονάτα που δεν καταφεύγει σε συναισθηματικά ξεσπάσματα, αλλά βρίσκει την κορύφωσή της στα καλοκουρδισμένα ενσταντανέ αξιοπρέπειας και αυτογνωσίας.


13:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
Αύριο περνάω απέναντι
Πρόκειται για τη συνάντηση μεταξύ δύο ευαίσθητων και εύθραυστων ανθρώπων σε μια δύσκολη καμπή της ζωής τους. Της Μαρίας, μιας Ελληνίδας αστυνομικού που παίρνει μετάθεση για τη Λέσβο, και ενός Σύριου πρόσφυγα που καταφθάνει εκεί. Η σχέση τους θα είναι μικρή, αλλά έντονη, και θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο.


13:00
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
Κρίσα
Όταν η Κρίσα εμφανίζεται την Ημέρα των Ευχαριστιών στο σπίτι της αδερφής της στο Τέξας, η οικογένεια την υποδέχεται με ζεστασιά, αλλά και καχυποψία. Ενόσω η Κρίσα καταπιάνεται με την προετοιμασία της γαλοπούλας, προσπαθώντας να αναπληρώσει για τον χαμένο χρόνο, ένα αίσθημα ανησυχίας διαποτίζει την ατμόσφαιρα. Η ένταση κορυφώνεται, καθώς η προσπάθεια της Κρίσα να μονοιάσει με τους δικούς της πέφτει στο κενό, φέρνοντας στο προσκήνιο μυστικά και βαθιά ριζωμένες πικρίες που βυθίζουν τα πρόσωπα σε μια συναισθηματικά φορτισμένη αποτίμηση του οικογενειακού δεσμού.


13:00
ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ
Νυχτωδία
Μια μέρα πριν την έναρξη των γυρισμάτων της πρώτης του ταινίας, ένας νεαρός και φιλόδοξος σκηνοθέτης πασχίζει να βάλει τα κομμάτια του παζλ στη θέση τους. Ο χρόνος πιέζει αμείλικτα, οι παραγωγοί έχουν αρχίσει να χάνουν την υπομονή τους και οι συνεργάτες του έχουν αμέτρητες απορίες. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η συναισθηματική και οικογενειακή ζωή του βρίσκεται στα τάρταρα. Έχοντας αγγίξει τα όρια της απελπισίας, ξεχύνεται στους δρόμους και βυθίζεται σε έναν ονειρώδη νυχτερινό λαβύρινθο. Καθώς αναζητά τον μίτο της έμπνευσης, η φαντασία αρχίζει να υποκαθιστά την πραγματικότητα.


13:00
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Το ειλεϊκό πάθος
Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Μαρκόπουλος διατήρησε μια στενή σύνδεση με την κληρονομιά του και έκανε πολλές ταινίες που σχετίζονταν με τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. Η ταινία είναι μια διορατική διασκευή του Προμηθέα Δεσμώτη, στην οποία πρωταγωνιστούν μυθικά πλάσμα της underground σκηνής της δεκαετίας του ’60 – όπως ο Άντι Γουόρχολ, ο οποίος εμφανίζεται ως Ποσειδώνας πάνω σε ένα ποδήλατο γυμναστικής… Σε ένα από τα κείμενα που έγραψε γι’ αυτή την ερωτική οδύσσεια, ο Μαρκόπουλος ισχυρίστηκε πως «αυτοί που παίζουν δεν είναι παρά τα μόρια του γυμνού πρωταγωνιστή, που τριγυρίζουν και παλεύουν, πάντα με αγάπη, δέσμιοι και μη, από τη μια κατάσταση στην άλλη, σε μια απέραντη θάλασσα από συναίσθημα. (Μαρκ Βέμπερ)


14:45
ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ
Μέλη της οικογένειας
Ο Λούκας και η Χίλντα, χωρίς να το θέλουν και πολύ, μεταβαίνουν στο παραθαλάσσιο οικογενειακό εξοχικό προκειμένου να απευθύνουν το στερνό αντίο στη μητέρα τους, που αυτοκτόνησε πρόσφατα. Στην περίπτωσή τους βέβαια, το τελετουργικό δεν περιλαμβάνει διασκορπισμό τέφρας αλλά ρίψη ενός προσθετικού χεριού στη θάλασσα... Το επόμενο πρωί θα ανακαλύψουν ότι είναι εγκλωβισμένοι σε αυτή τη ληθαργική πόλη στα ατλαντικά παράλια της Αργεντινής, εξαιτίας μιας απεργίας των οδηγών λεωφορείων. Στη διάρκεια αυτών των καταναγκαστικών και γεμάτων ένταση διακοπών, τα δύο αδέρφια –θαρρείς παγιδευμένα σε ένα άχρονο μεταίχμιο– είναι υποχρεωμένα να αντικρίσουν κατάματα την απώλεια που βίωσαν και να αποχαιρετήσουν οριστικά την αθωότητά τους.


15:00
ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Η κόρη ενός κλέφτη
Η Σάρα, μια ανύπαντρη μητέρα στα είκοσί της, μένει στα προάστια της Βαρκελώνης, στο διαμέρισμα που της παρέχει η Πρόνοια, κάνει δουλειές του ποδαριού και πασχίζει να τα ξαναβρεί με τον πατέρα του γιου της. Μια μέρα, συναντά τυχαία τον δικό της πατέρα, που της γεννά την επιθυμία να μείνει μακριά του. Ένα «νταρντενικό» πορτραίτο μιας βασανισμένης ύπαρξης, όπου καθετί σημαντικό υπονοείται, παραμένοντας έξω από το κάδρο. Ένα νατουραλιστικό δράμα, όπου η κάμερα «κλειδώνει» στην πρωταγωνίστρια, τρυπώνοντας στα άδυτα μιας ψυχής η οποία αναζητά τη λύτρωση.


15:00
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Κούμπα λίμπρε
Ένα καλοφτιαγμένο αφιέρωμα σε έναν άοκνο δημιουργό και πηγή έμπνευσης του Σέρα: τον Γερμανό σκηνοθέτη Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Η ταινία, διάρκειας 18 λεπτών, είναι γυρισμένη σε ένα παρακμιακό, ωστόσο γοητευτικό νυχτερινό κλαμπ (σήμα κατατεθέν στη φιλμογραφία του Fassbinder) και γεμάτη χαρακτήρες και μοτίβα που μοιάζει να έχουν ξεπηδήσει απευθείας από το φασμπιντερικό σύμπαν. Διόλου τυχαίος και ο τίτλος της ταινίας, που παραπέμπει στο αγαπημένο ποτό της Χάνα Σιγκούλα στην ταινία Να φοβάστε την αγία Πουτάνα (1971).


15:00
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
Ο πύραυλος
Ο Στάθης, γνωστός για τη μυθομανία του, αναγκάζεται να αποδείξει στους φίλους του την ύπαρξη ενός «απόρρητου πυραύλου» (που μόνο εκείνος ξέρει), προκειμένου να μην τους χάσει. Μια ταινία γυρισμένη αποκλειστικά με μη ηθοποιούς στην πορεία τεσσάρων ετών, Ο πύραυλος αφηγείται την πραγματική ιστορία μιας παρέας, την τελευταία νύχτα του καλοκαιριού του 2015.


15:00
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Βασιλιάς Ήλιος
Είναι η δεύτερη φορά που ο Αλμπέρ Σέρα επισκέπτεται την επιθανάτια αγωνία του Λουδοβίκου IΔ΄. Σε αυτή την ταινία, δεν επιλέγει τη φόρμα του δράματος δωματίου και τον μπαρόκ διάκοσμο, αλλά ένα αποστειρωμένο και απογυμνωμένο κενό, μια κατακόκκινη δίνη που μοιάζει με προθάλαμο της κόλασης. Σαν αδιάκριτος ηδονοβλεψίας του πόνου και της παρακμής, η κάμερα παρακολουθεί λαίμαργα –από απόσταση αναπνοής– ένα ετοιμοθάνατο θηρίο που βρυχάται, ουρλιάζει και παραληρεί, λίγο πριν αφήσει την τελευταία του πνοή. Μπροστά στο φάσμα του θανάτου, κάθε ανθρώπινη εξουσία φαντάζει μηδαμινή και φαιδρή.


15:30
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
Αυτόχειρας τουρίστας
Ο Μαξ, ένας ερευνητής ασφαλιστικής εταιρείας, αναζητά την άκρη του νήματος σε μια παράξενη υπόθεση εξαφάνισης. H έρευνά του τον οδηγεί στο ξενοδοχείο Aurora, ένα απομονωμένο θέρετρο πολυτελείας που βοηθά τους θαμώνες του να υλοποιήσουν τις αυτοκτονικές τους φαντασιώσεις. Καθώς βυθίζεται ληθαργικά σε μια δίνη αποπροσανατολισμού και σύγχυσης, αμφισβητώντας κάθε βεβαιότητα της ζωής του, ο Μαξ αντιλαμβάνεται πως η αυτοκτονία ίσως και να είναι η μόνη δίοδος διαφυγής από αυτόν τον λαβύρινθο παράνοιας. Ένα υπαρξιακό «καμπανάκι αφύπνισης», που ηχεί σε ένα παγωμένο τοπίο απόκοσμης ομορφιάς, πυροδοτώντας τον εσωτερικό αγώνα για αξιοπρέπεια και αγάπη.


15:30
ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ
Ο Πατρίκ
Ο Πατρίκ, ετών 38, μένει σε ένα κάμπινγκ γυμνιστών με τους γονείς του. Χωρίς την παραμικρή φιλοδοξία, είναι πλήρως ικανοποιημένος έχοντας αναλάβει τον ρόλο του «ανθρώπου για όλες τις δουλειές» που περνά απαρατήρητος. O θάνατος του πατέρα του αλλάζει τα δεδομένα, εξοστρακίζοντας τον Πατρίκ από τον ασφαλή παράδεισο της μετριότητας. Καθώς ανακηρύσσεται διευθυντής του κάμπινγκ, ο Πατρίκ αναγκάζεται να επωμιστεί ευθύνες για πρώτη φορά στη ζωή του. Τα πράγματα θα χειροτερέψουν όταν ένα από τα σφυριά του εξαφανιστεί, γεγονός που θα τον βυθίσει σε μια κατάσταση ψυχολογικού σοκ και αποπροσανατολισμού. Μια δροσερή κωμικοτραγωδία, που παίρνει σταδιακά τη μορφή μιας υπαρξιακής αναζήτησης με τελικό έπαθλο την αξιοπρέπεια.


15:30
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ
Ο άνθρωπος δεν είναι πουλί
Το ντεμπούτο του Ντούσαν Μακαβέγιεφ, ένα ευρηματικό χρονικό της ερωτικής ζωής δύο –κάθε άλλο παρά ηρωικών– εργατών, παρακάμπτει με γενναιότητα τους δογματικούς κανόνες που επέβαλε ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός. Η ταινία επικεντρώνεται στο άτομο και όχι στο απρόσωπο σύνολο, ενώ ταυτόχρονα αποδομεί επιμελώς το πρότυπο του αψεγάδιαστου σοσιαλιστικού ανθρώπου, υπαινίσσοντας τον εγγενή ανταγωνισμό που φωλιάζει ακόμη και στον πυρήνα της εργατικής τάξης. Για έναν ολόκληρο μήνα πριν την έναρξη των γυρισμάτων, ο Μακαβέγιεφ συνέλεγε μαρτυρίες από εργάτες, επικεφαλής τμημάτων και ηγέτες συνδικάτων στην πόλη Μπορ, χρησιμοποιώντας εντέλει αυτό το υλικό ως αφετηρία για έναν ιδιοφυή μυθοπλαστικό και αφηγηματικό πειραματισμό.


16:45
ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ
Δόλωμα
Σε ένα παραθαλάσσιο ψαροχώρι της Κορνουάλης, οι συνήθειες έχουν αλλάξει δραματικά. Το τοπικό στοιχείο αποτελεί πια ντεκόρ σε καρτ ποστάλ και η αλιεία έχει παραδώσει τη σκυτάλη στον τουρισμό – οι κάτοικοι έχουν μετατρέψει τον πατροπαράδοτο τρόπο ζωής σε «δόλωμα», προκειμένου να προσελκύσουν εύρωστους επισκέπτες. Δύο αδέρφια, ο υπέρμαχος της παράδοσης Martin και ο πραγματιστής Steven, ενσαρκώνουν τις δύο όψεις της νέας πραγματικότητας. Η ένταση αυξάνει επικίνδυνα, και η επερχόμενη τραγωδία θα σφραγίσει αμετάκλητα τη μοίρα τους. Ένα τραχύ και υπνωτιστικό οδοιπορικό σε κιαροσκούρο αποχρώσεις, γυρισμένο σε φιλμ 16 χιλιοστών με κάμερα Bolex. Ένα δυσοίωνο όνειρο που προφητεύει το τέλος ενός κόσμου που φθίνει αργά και βασανιστικά.


17:00
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Καμηλοπάρδαλη
Ένα υπό κατασκευή τούνελ, που συνδέει το νησί Λόλαντ της Δανίας με τη Γερμανία, θα αλλάξει άρδην το τοπίο μιας αγροτικής κοινότητας. Η Ντάρα είναι μια εθνολόγος που επιστρέφει στον τόπο της για να καταγράψει έναν τρόπο ζωής που χάνεται. Ο Λούσεκ είναι ένας Πολωνός εργάτης που κατέφθασε στη Σκανδιναβία γεμάτος όνειρα, αλλά γρήγορα προσγειώθηκε στην πραγματικότητα. Η Κάτε, μια εργαζόμενη σε φέριμποτ, πλάθει με τη φαντασία της ολόκληρη τη ζωή κάθε επιβάτη που περνά φευγαλέα από τα μάτια της. Μια ταινία που εντρυφεί στους άρρηκτους δεσμούς ανάμεσα στους ανθρώπους και τους τόπους, υμνώντας την απροσμέτρητη ομορφιά που κρύβει μέσα της κάθε ανθρώπινη ιστορία.


18:00
ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Οι Μόνος
Μια ομάδα έφηβων ανταρτών κρατάει όμηρο μια τρομοκρατημένη Αμερικανίδα, λαμβάνοντας εντολές από μια αόρατη «Οργάνωση». Οι νεαροί μαχητές, που επιδίδονται συχνά-πυκνά σε αλλόφρονα ξεσπάσματα, δεν φαίνεται να εμπνέονται από υψηλά ιδανικά ή κάποιον απώτερο σκοπό. Σταδιακά, ο κόσμος τους καταρρέει και το χάος επικρατεί μέσα σε ένα κρεσέντο ωμής βίας. Τα απάτητα βουνά και η παρθένα ζούγκλα αυτού του απροσδιόριστου τόπου συνθέτουν έναν απόκοσμο καμβά, όπου αποτυπώνεται μια αλληγορική ιστορία για τη σουρεαλιστική κόλαση του πολέμου.


18:00
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΚΕΩΝ
Ανοιχτή πόρτα
Η Ρουντίνα κουβαλά ολομόναχη στις πλάτες της ένα βουνό από ευθύνες: σπίτι, δουλειά, ηλικιωμένα πεθερικά και, κυρίως, τη φροντίδα του μικρού της γιου. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο όταν επιστρέφει στην Αλβανία η Έλμα, η μικρότερη αδερφή της, η οποία περιμένει παιδί εκτός γάμου. Στο ταξίδι τους στο απόμερο ορεινό χωριό όπου ζει ο παλαιών αρχών πατέρας τους, οι δύο αδερφές θα έρθουν αντιμέτωπες με τις προκαταλήψεις και τον συντηρητισμό μιας πατριαρχικής κοινωνίας. Μια σφιχτοδεμένη ταινία δρόμου για τα οικογενειακά δεσμά, η οποία μας ξεναγεί σε μια χώρα που αναζητά ταυτότητα και προοπτική στο μεταίχμιο παράδοσης και σύγχρονου κόσμου.


18:00
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
Κομμάτια ενός πορτρέτου
Η Γινγκ, ένα δεκατετράχρονο κορίτσι από ένα χωριό της κινεζικής επαρχίας, μένει έγκυος και κατονομάζει έναν δάσκαλό της ως τον πατέρα του παιδιού. Άπαντες στο περιβάλλον της μοιάζουν να τη συμπονούν ειλικρινά, ενώ στην πραγματικότητα επιβάλλονται στο σώμα και την ψυχή της, γυροφέρνοντάς την σαν άγρια σκυλιά. Η Γινγκ, αρχικά απαθής και υποχωρητική, σταδιακά ξεπροβάλλει από την ομίχλη που καλύπτει αυτή την έρημη χώρα: επανοικειοποιείται τη ζωή της. Μια ηθική παραβολή που μαζεύει τα κομμάτια ενός θρυμματισμένου μωσαϊκού, για να συνθέσει μια εικόνα ρευστή και φευγαλέα, σαν παζλ ατελές. Η ανθρώπινη φύση είναι και θα παραμείνει ένα ανεπίλυτο μυστήριο.


18:00
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
Μέλη της οικογένειας
Ο Λούκας και η Χίλντα, χωρίς να το θέλουν και πολύ, μεταβαίνουν στο παραθαλάσσιο οικογενειακό εξοχικό προκειμένου να απευθύνουν το στερνό αντίο στη μητέρα τους, που αυτοκτόνησε πρόσφατα. Στην περίπτωσή τους βέβαια, το τελετουργικό δεν περιλαμβάνει διασκορπισμό τέφρας αλλά ρίψη ενός προσθετικού χεριού στη θάλασσα... Το επόμενο πρωί θα ανακαλύψουν ότι είναι εγκλωβισμένοι σε αυτή τη ληθαργική πόλη στα ατλαντικά παράλια της Αργεντινής, εξαιτίας μιας απεργίας των οδηγών λεωφορείων. Στη διάρκεια αυτών των καταναγκαστικών και γεμάτων ένταση διακοπών, τα δύο αδέρφια –θαρρείς παγιδευμένα σε ένα άχρονο μεταίχμιο– είναι υποχρεωμένα να αντικρίσουν κατάματα την απώλεια που βίωσαν και να αποχαιρετήσουν οριστικά την αθωότητά τους.


18:00
ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ
Ενθύμιο
Μια συνεσταλμένη φοιτήτρια κινηματογράφου ορθώνει ανάστημα όταν μπαίνει στη ζωή της ένας χαρισματικός –αν και όχι ιδιαίτερα έμπιστος– άντρας. Η παρουσία του τη βοηθά να ανεξαρτητοποιηθεί από την υπερπροστατευτική της μητέρα και τους σνομπ φίλους της, ωστόσο σταδιακά βυθίζεται σε μια τοξική σχέση γεμάτη ένταση, που την απομακρύνει από τα όνειρα και τις φιλοδοξίες της. Μια κατάδυση στην ψυχή του καλλιτέχνη και τη γυναικεία ιδιοσυγκρασία, που συνδυάζει τον διακριτικό υπαινιγμό με την αψεγάδιαστη αισθητική. Μια υποβλητική ιστορία αργοπορημένης ενηλικίωσης και επώδυνης γνωριμίας με τον έρωτα.


18:00
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ
Απροστάτευτη αθωότητα
Mια ταινία που γυρίστηκε αρχικά το 1941, σε σκηνοθεσία του σεναριογράφου, ηθοποιού και ακροβάτη Ντράγκολιουμπ Αλέξιτς. Θα ήταν μάλιστα η πρώτη ομιλούσα ταινία στην ιστορία του σερβικού κινηματογράφου, αν δεν είχε πέσει θύμα της ναζιστικής λογοκρισίας. Είκοσι επτά χρόνια αργότερα, ο Μακαβέγιεφ θα ξεθάψει αυτό το ξεχασμένο διαμάντι, εμπλουτίζοντας το πρωτότυπο υλικό με πλάνα αρχείου από τα αθλητικά κατορθώματα του Αλέξιτς και συνεντεύξεις από τα επιζώντα μέλη του αρχικού καστ. Το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι μια ταινία με την παραδοσιακή έννοια του όρου, όσο ένα ευφάνταστο «μοντάζ των εντυπώσεων» που υμνεί τα γιουγκοσλαβικά ήθη και έθιμα.


19:15
ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ
Εγκλωβισμένος
Ο Ρασί, αστυνομικός στο Τελ Αβίβ εδώ και δεκαπέντε χρόνια, θα δει τον κόσμο του να καταρρέει, όταν, μετά από μια τυπική διαδικασία αστυνομικού ελέγχου, κατηγορείται άδικα για σεξουαλική παρενόχληση και τίθεται σε διαθεσιμότητα. Ο Ρασί ξεσπάει τα νεύρα του στο σπίτι και, ερχόμενος σε σύγκρουση με τη θετή του κόρη, οδηγεί τον γάμο του σε αδιέξοδο. Μια πρωτοποριακή σκηνοθετική προσέγγιση, που απορρίπτει τον καθιερωμένο διαχωρισμό μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας: όλοι οι βασικοί ρόλοι ενσαρκώνονται από μη ηθοποιούς, οι οποίοι υιοθέτησαν τη ζωή των χαρακτήρων τους για σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο. Η κινηματογραφική αφήγηση σε νέα μονοπάτια ακατέργαστου αισθήματος και πρωτοφανούς αυθορμητισμού.


19:30
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Ηχώ
Στις εναρκτήριες στιγμές αυτού του λεπτοδουλεμένου ψηφιδωτού, μια αγροτική κατοικία τυλίγεται στις φλόγες με φόντο την απόκοσμη ομορφιά του ισλανδικού τοπίου, θυμίζοντας τη Θυσία του Αντρέι Ταρκόφσκι. Οι περαστικοί καταγράφουν το δυσοίωνο και απόκοσμο θέαμα στα κινητά τους τηλέφωνα με μηχανιστική απάθεια. Σε μια εποχή σαν τη δική μας, εξάλλου, δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για μεταφυσικές και θεολογικές ανησυχίες. Ένα συναρπαστικό κολάζ 56 σκηνών που εκτυλίσσονται μέσα στη φρενίτιδα των χριστουγεννιάτικων διακοπών, που ιχνογραφεί ένα δηκτικό, εντούτοις τρυφερό, πορτρέτο της σύγχρονης κοινωνίας. Η μακρινή ηχώ ενός κόσμου σε σύγχυση, που αιχμαλωτίζει και συγχρόνως μεταμορφώνει ψήγματα και θραύσματα της πραγματικότητας.


19:45
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
Δε θέλω να γίνω δυσάρεστος, αλλά πρέπει να µιλήσουµε για κάτι πολύ σοβαρό
O Άρης είναι ένα πετυχημένο στέλεχος μιας μεγάλης εμπορικής εταιρείας. Η ζωή του θα αλλάξει οριστικά όταν πληροφορηθεί πως είναι φορέας ενός σεξουαλικά μεταδιδόμενου ιού, θανατηφόρου μόνο για τις γυναίκες. Η ελπίδα για τη δημιουργία ενός εμβολίου μετατίθεται πάνω του, καθώς θα πρέπει να βρει ποια από τις πρώην σχέσεις του τού μετέδωσε το αρχικό στέλεχος του ιού. Ο Άρης ξεκινάει ένα υπαρξιακό ταξίδι συναντήσεων με τις πρώην του, όπου θα έρθει αντιμέτωπος με τις συνέπειες των επιλογών του.


19:45
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΚΕΩΝ
Ντίσκο
Η Μίριαμ είναι η απόλυτη βασίλισσα της ντίσκο, σαρώνει στους διαγωνισμούς και λάμπει στην πίστα, μαγεύοντας τα πλήθη. Στο σπίτι ωστόσο βιώνει μια άλλου είδους έκσταση, στο πλευρό της μητέρας και του πατριού της, που ηγούνται μιας ιδιότυπης τοπικής κοινότητας ευαγγελικών χριστιανών χίπστερ αισθητικής: κεφάτοι ποπ χριστιανικοί ύμνοι και ενθουσιώδη κηρύγματα με όρους μάρκετινγκ προσηλυτίζουν καθημερινά νέα μέλη. Κάτω από την επιφάνεια της θρησκευτικής νιρβάνας και τα γκλίτερ της ντίσκο, η Μίριαμ παλεύει με δαίμονες που την οδηγούν όλο και πιο μακριά από το φως. Ένα δωρικό πορτρέτο μιας χαμένης ψυχής, το οποίο ψηλαφεί την έννοια της πίστης και της λύτρωσης.


20:00
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
Πολιορκία στην οδό Λιπέρτη
Η οικονομική κρίση τούς στέρησε τα πάντα εκτός από το σπίτι τους. Σήμερα κινδυνεύει και αυτό. Αυτή τη φορά όμως είναι διατεθειμένοι να παλέψουν, σαν μια οικογένεια που δεν έχει τίποτα να χάσει…


20:15
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ
Τέρατα.
Η Ντάνα επιστρέφει από ένα επαγγελματικό ταξίδι, αλλά αποφασίζει να μη γυρίσει σπίτι και προσφέρει χρήματα σε έναν ταξιτζή, ώστε να της κρατήσει συντροφιά τη νύχτα. Την ίδια στιγμή, ο Άρτουρ κανονίζει ένα παράνομο ερωτικό ραντεβού που καταλήγει σε σεξουαλική συνεύρεση με έναν άντρα. Το επόμενο πρωί, η Ντάνα και ο Άρτουρ θα συναντηθούν στο συζυγικό τους κρεβάτι και θα περάσουν ολόκληρη τη μέρα μαζί, ίσως για τελευταία φορά. Ένα χαμηλόφωνο δράμα σχέσεων, που ξεδιπλώνεται σε τρεις πράξεις και αποτυπώνει τη χειροπιαστή μοναξιά και την αποξένωση της εποχής μας.


20:30
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
Ατλαντίδα
Ανατολική Ουκρανία, έτος 2025, στον απόηχο ενός ολέθριου πολέμου. Το περιβάλλον έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, ολόκληρη η περιοχή έχει κηρυχθεί μη κατοικήσιμη και οι άνθρωποι περιφέρονται σαν στοιχειά γυρεύοντας τρόπο να νιώσουν ζωντανοί. Ο Σέργκιϊ, ένας πρώην στρατιώτης που υποφέρει από μετατραυματικό στρες, συμμετέχει σε μια εθελοντική ομάδα που ταυτοποιεί τους νεκρούς των μαζικών τάφων. Η παγωμένη φωνή του ιατροδικαστή συνυφαίνεται με την ωμότητα και την ψυχρή μουντάδα του μεταποκαλυπτικού τοπίου, σε μια δυστοπική παραβολή για την ελπίδα που φυτρώνει στα πιο ανέλπιστα μέρη και την ανθρωπιά που επιζεί κάτω απ’ τα χαλάσματα.


20:30
ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Θηλυκοί μπελάδες
Η έφηβη Ντον Ντάβενπορτ αντιδρά ολίγον υπερβολικά, όταν δεν παίρνει το δώρο Χριστουγέννων που είχε βάλει στο μάτι: φυγή από το σπίτι με ωτοστόπ, ληστεία, εγκυμοσύνη (η Ντιβάιν ερμηνεύει και τον πατέρα του παιδιού!), παραμόρφωση προσώπου από οξύ, καριέρα μοντέλου σε μια πασαρέλα που δοξάζει το γκροτέσκο, μια σειρά από φονικά και ηλεκτρική καρέκλα, σε μια αλληλουχία γεγονότων που μοιάζει μάλλον φυσιολογική για μια ταινία του Τζον Γουότερς. Μια αθεόφοβη κινηματογραφική εξτραβαγκάντζα που αψηφά κάθε κώδικα χρηστής συμπεριφοράς, παρωδώντας ανελέητα όλα τα χολιγουντιανά μοτίβα. Ένα ντελίριο βίας και αλλοφροσύνης που βάζει βόμβα στους συμβατικούς ορισμούς της ομορφιάς και βγάζει τη γλώσσα στο κατεστημένο του καθωσπρεπισμού.


20:30
ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ
Οι δυο μας
Η Νίνα μένει ακριβώς απέναντι από τη Μαντλέν, με την οποία διατηρεί μακροχρόνιο δεσμό από τότε που πέθανε ο σύζυγός της. Οι δυο γυναίκες περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μαζί στο σπίτι της Μαντλέν, ώσπου ένα καρδιακό επεισόδιο αναγκάζει τη Νίνα να απομακρυνθεί από τη σύντροφό της και να επιστρέψει στο δικό της διαμέρισμα. Με το πρόσχημα της φίλης-γειτόνισσας, η Νίνα πασχίζει να είναι από κοντά στη δύσκολη ανάρρωση της Μαντλέν, η οποία περιστοιχίζεται διαρκώς απ’ τα παιδιά της, που δεν γνωρίζουν τίποτα για την ερωτική της σχέση. Ένα λεπτοδουλεμένο κοινωνικό μελόδραμα, με επιδέξιες πινελιές αγωνίας, για την αγάπη που επιμένει παρά τα όσα εμπόδια.


22:00
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Σχετικά με τον Πάτρικ
Στα είκοσί του, ο Πάτρικ έχει βιώσει άγριες μέρες στο Παρίσι με μοναξιά και περιπέτειες με τον νόμο, μέχρι που συλλαμβάνεται και αναγκάζεται να επιστρέψει στη ζωή που δεν έζησε. Διότι ο Πάτρικ είναι στην πραγματικότητα ο Μάριο, ένα αγόρι που απήχθη στην Πορτογαλία δώδεκα χρόνια πριν. Στο πατρικό, τον υποδέχεται η μητέρα του – ένα ερείπιο από το ανολοκλήρωτο πένθος. Η επανασύνδεση θα είναι γεμάτη ανομολόγητες ενοχές και αμφιβολίες, καθώς ο Πάτρικ αμφιταλαντεύεται ανάμεσα σε δύο ταυτότητες. Ένα συγκινητικό πορτρέτο μιας διχασμένης ψυχής, το οποίο γεννά τη σκέψη πως, μεταξύ άλλων, είμαστε και ό,τι έχουμε χάσει στην πορεία.


22:30
ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
Εξορία
Ο Άρης, ένας απελπισμένος Έλληνας, προσπαθεί να φύγει από τη χώρα χρησιμοποιώντας μια βάρκα. Αφού διασώζεται από βέβαιο πνιγμό, από άντρες της Aκτοφυλακής, επιστρέφει στη χώρα του όπου αγωνίζεται να επιβιώσει ανορθόδοξα. Βιώνει όλες τις «αμαρτίες» και τις ακρότητες ενός ανθρώπου που βρίσκεται εκτός συστήματος. Κλέβει, γίνεται σκλάβος και σκοτώνει. Είναι άραγε αυτή η ιστορία ενός σύγχρονου Οδυσσέα ή ο εφιάλτης ενός συνηθισμένου ανθρώπου;


22:45
ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ
Ο φάρος
Δύο άνδρες βλοσυροί και λιγομίλητοι επωμίζονται τη λειτουργία ενός απομονωμένου φάρου. Ο Τομ, βετεράνος ναυτικός με σκοτεινά μυστικά, φροντίζει το φως να εκπέμπει, ευθύνη που καθορίζει την ιεραρχία. Ο Έφραμ αναλαμβάνει τις ταπεινές δουλειές, νιώθοντας σταδιακά αποστροφή για τον σαρκασμό και την κυκλοθυμία του Τομ. Η απώλεια συντεταγμένων, η παράνοια και το ποτό θα πάρουν τα ηνία, καθώς το μοναχικό δίδυμο ακροβατεί ανάμεσα στο μίσος και στη συντροφικότητα. Ένας χορός παραισθήσεων και χειροπιαστού φόβου, που διαχέεται στο εκτυφλωτικό ασπρόμαυρο, αποκαλύπτοντας την πιο τρομακτική συνθήκη: την ίδια την πραγματικότητα. Μια δεσμίδα φωτός που τεμαχίζει το σκοτάδι θα αποδειχτεί πιο ανατριχιαστική και από το έρεβος.


23:00
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ
Ο πατέρας
Στη ζωή πορεύεσαι με αυτά που σου δίνονται, ως γνωστόν, αλλά τι συμβαίνει στην περίπτωση που η ζωή σε κερνάει μονάχα συσσωρευμένη πικρία; Ο Βασίλ και ο Πάβελ έχουν μια τεταμένη σχέση πατέρα-γιου, η οποία επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο μετά την αιφνίδια απώλεια της συζύγου και μητέρας, που λειτουργούσε καταπραϋντικά. Η κατάσταση πολύ σύντομα θα διολισθήσει στον ακραιφνή παραλογισμό, καθώς μια γειτόνισσα επιμένει πως η εκλιπούσα τής τηλεφώνησε λίγο μετά τον θάνατό της. Μια κωμωδία λυτρωτικής αποφόρτισης, η οποία εξερευνά τις τρελές διαδρομές που διανύουμε προκειμένου να ξεθάψουμε τους θησαυρούς της συγχώρεσης και της συμφιλίωσης.


23:00
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
Ηλεκτρικός κύκνος
Υποτίθεται πως τα κτίρια δεν κουνιούνται. Αλλά στη Λεωφόρο Λιμπερταδόρ 2050, ένα κτίριο κουνιέται. Μια περίεργη ναυτία εισχωρεί στους τοίχους και αποσυντονίζει τους κατοίκους. Αυτοί που ζουν στους ψηλούς ορόφους φοβούνται οτι θα πέσουν- αυτοί που μένουν από κάτω φοβούνται οτι θα πνιγούν.


23:00
ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ
Ήμουν στο σπίτι, αλλά
Ο δεκατριάχρονος Φίλιπ επέστρεψε σπίτι, σαν να μην συνέβη τίποτα, αφού αγνοούνταν για μια ολόκληρη εβδομάδα. Η εξαφάνιση του αγοριού είχε βυθίσει την οικογένειά του αλλά και την τοπική κοινωνία σε μια πένθιμη αγωνία, αλλά –όσο κι αν ακούγεται παράδοξο– η επανεμφάνισή του είναι ο καταλύτης που θα πυροδοτήσει μια έκρηξη υπαρξιακής απόγνωσης. Μια φιλοσοφική σπουδή στη σύγχρονη αποξένωση, διανθισμένη με προσεγμένες πινελιές αντισυμβατικού χιούμορ, στην οποία οι άνθρωποι, οι λέξεις και οι σχέσεις περιφέρονται σαν φαντάσματα, θαρρείς εμβρόντητοι μπροστά στο θέαμα της ζωής. Ένα αινιγματικό πορτρέτο μιας οικογενειακής κρίσης, λουσμένο σε ένα εκτυφλωτικό φθινοπωρινό φως.


23:00
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
Olla


23:15
ΟΛΥΜΠΙΟΝ
Επίγειος παράδεισος
Μια αλλοπρόσαλλη φιγούρα, ένας Ζακ Τατί του σήμερα, πίνει κρασί και παρατηρεί μια παράδοξη σκηνή: ένας κλέφτης, που αρπάζει φρούτα από τον κήπο του γείτονά του, υποστηρίζει ένθερμα πως έχει την άδεια του ιδιοκτήτη. Κι όμως, κάθε μέρα μπαινοβγαίνει στα ξένα χωράφια όλο και πιο άνετα, σαν να του ανήκουν. Ο Ελία Σουλεϊμάν υποδύεται μια ακόμη σιωπηλή εκδοχή του εαυτού του, επινοώντας ακόμη πιο υπαινικτικούς και ευφυείς τρόπους για να απεικονίσει τη γκετοποίηση των Παλαιστινίων. Αναζητώντας μια αίσθηση πατρίδας μακριά από τη γενέθλια γη, συναντά την αποξένωση στο Παρίσι και την εχθρότητα στη Νέα Υόρκη, προτού αφεθεί ολόψυχα στο εγγενές παράλογο της ζωής.




Στην ίδια κατηγορία..
Προβολή της ταινίας «Μακριά απ’ τους Ανθρώπους»Προβολή της ταινίας «Μακριά απ’ τους Ανθρώπους»

Από την Κινηματογραφική Λέσχη Άρδην



Σάζι - Το Κλειδί της Εμπιστοσύνης: μουσικό ντοκιμαντέρ στο CineDocΣάζι - Το Κλειδί της Εμπιστοσύνης: μουσικό ντοκιμαντέρ στο CineDoc

Σε συνεργασία με το Thessaloniki International Film Festival



Τα Βραβεία του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου ΘεσσαλονίκηςΤα Βραβεία του 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στην ταινία «Θα 'ρθει η φωτιά» του Όλιβερ Λάσε ο Χρυσός Αλέξανδρος


Masterclass Γιώργου ΑρβανίτηMasterclass Γιώργου Αρβανίτη

Μίλησε για τη διεθνή καριέρα του και τις συνεργασίες του με σπουδαίους σκηνοθέτες


Απονομή Χρυσού Αλεξάνδρου στον Τζον ΓουότερςΑπονομή Χρυσού Αλεξάνδρου στον Τζον Γουότερς

Για την προσφορά του στον κινηματογράφο


Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες της Κυριακής 10 ΝοεμβρίουΦεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες της Κυριακής 10 Νοεμβρίου

Προβολές από τις 11:00 το πρωί μέχρι αργά τη νύχτα


Masterclass με τον Mike WerbMasterclass με τον Mike Werb

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019


Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες του Σαββάτου 9 ΝοεμβρίουΦεστιβάλ Κινηματογράφου: Οι ταινίες του Σαββάτου 9 Νοεμβρίου

Προβολές από τις 12:00 το μεσημέρι μέχρι αργά τη νύχτα



goTHESS

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΠΟΛΥ