Top
gothess Home Page
facebook twiter
Μόνιμα άρθρα στο goTHESS
Τεχνολογία
29/6/2019

Αφαίμαξη της πληροφορίας προς ίδιον όφελος? Λέγε με Google

Ο μεγαλύτερος καταπατητής πνευματικών δικαιωμάτων



Μας συστήθηκε πριν από πολλά χρόνια ως μηχανή αναζήτησης πληροφοριών. Μας θάμπωσε με τα πολύχρωμα ζωηρά της χρώματα. Μας μάγεψε με την ικανότητά της να βρίσκει αυτό που ψάχνουμε γρήγορα και αρκετά εύστοχα. Μετά, μας εντυπωσίασε με το Google Earth ένα πρόγραμμα περιήγησης που σε ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μας σέρβιρε και άλλα εντυπωσιακά επιτεύγματα. Έκανε εύκολο στους μικρούς εκδότες να αποκομίσουν κάποιο κέρδος για την δουλειά τους από τις διαφημίσεις μέσω του προγράμματος Ad sense. Από όποια σκοπιά κι αν το δει κανείς, η Google υπήρξε ένα είδωλο, μία θεά, η ερωμένη κάθε χρήστη του internet.

Αυτά όμως έχουν περάσει. Σήμερα, η Google φαντάζει το τέρας που καταβροχθίζει κάθε πληροφορία που διακινείται στο (εν μέρει δικό της) internet. H Google χρησιμοποιεί κάθε πληροφορία για δικό της όφελος.

Από τη μεριά του χρήστη, δεν υπάρχει κάτι το ενδιαφέρον εδώ αφού τα πράγματα δουλεύουν καλά και η μηχανή ανταποκρίνεται εξαιρετικά. Από τη μεριά των εκδοτών όμως, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα.

Μέρος πρώτο

Η Google χρησιμοποιεί τους εκδότες ως (απλήρωτους) υπαλλήλους της. Ποιος υπάλληλος της Google έκανε έστω μία καταχώρηση στα Google maps για ένα σημείο ενδιαφέροντος? Πού βρίσκει η Google τα σημεία ενδιαφέροντος στους χάρτες της? Φυσικά τα συλλέγει μέσω της μηχανής αναζήτησης που διαθέτει. Πώς γνωρίζει η Google ότι η μηχανή δεν κάνει λάθος? Διασταυρώνει τις πληροφορίες από πολλές πηγές. Ποιος ενημερώνει αυτές τις πηγές? Οι εκδότες φυσικά. Τι αντάλλαγμα παίρνουν οι εκδότες για τις πληροφορίες που εισάγουν αυτοί, που μετά η Google εμφανίζει στο δικό της site? Τίποτα. Η Google οικειοποιείται τις πληροφορίες για δικό της όφελος. Τις πληροφορίες που οι ανεξάρτητοι εκδότες εισάγουν και ενημερώνουν. Ο μεγαλύτερος κλέφτης πληροφοριών είναι η Google. Ο μεγαλύτερος καταπατητής πνευματικών δικαιωμάτων είναι η Google.

Μέρος δεύτερο

Η Google προσπαθεί να κάνει τη δουλειά της. Ποια είναι η δουλειά της? Να βγάζει χρήμα για τους μετόχους της. Καλά μέχρι εδώ. Το χρήμα για την Google είναι η πληροφορία που συλλέγει, φιλτράρει, εμπλουτίζει και κατόπιν μεταπωλεί στους χρήστες ανά τον κόσμο υπό την μορφή κλικ σε διαφημίσεις. Οι εκδότες ανά τον κόσμο, επωφελούνται και κερδίζουν χρήματα από τις διαφημίσεις της Google, λαμβάνοντας κάποιο ποσοστό μέσω του προγράμματος Ad sense. Δε γνωρίζω τι ποσοστό λαμβάνουν οι εκδότες και δεν με ενδιαφέρει. Η ουσία είναι ότι η Google, στην ουσία είναι ένας μεταπωλητής. Η Google δεν παράγει καμία πρωτογενή χρήσιμη πληροφορία! Σκεφτείτε το. Η Google ΔΕΝ παράγει από μόνη της ΚΑΜΙΑ πληροφορία και όμως, είναι η εταιρεία που στηρίζεται περισσότερο από κάθε άλλη εταιρεία οπουδήποτε στον κόσμο ... στην πληροφορία! Εάν δεν επέτρεπε κανένας εκδότης στην μηχανή της Google να ψάχνει το site του, η Google αυτομάτως θα έκλεινε την επόμενη στιγμή. Η Google θα αφανιζόταν από τον χάρτη του Internet εάν αποφάσιζαν όλοι οι εκδότες πληροφοριών ανά τον κόσμο να πάψουν να είναι οι απλήρωτοι υπάλληλοι της Google και της έκλειναν την πόρτα στα μούτρα απαγορεύοντάς της να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες, με τις οποίες οι ίδιοι οι εκδότες τροφοδοτούν τον ιστό.

Μέρος τρίτο

SEO. Το περίφημο SEO (Search Engine Optimization). Και πάλι για τον απλό χρήστη δεν σημαίνει τίποτα και καλά κάνει. Για τους εκδότες ανά τον κόσμο όμως, είναι ο μόνιμος πονοκέφαλος. Η Google είπε αυτό, η Google είπε το άλλο, η Google θέλει να γίνεται έτσι, αλλιώς, αλλιώτικα.. Το περίφημο SEO λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο από την προσπάθεια της Google να αναγκάσει τους εκδότες να παρουσιάζουν την πληροφορία στο site τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί η Google να βρίσκει το περιεχόμενο εύκολα και να το κατηγοριοποιεί ακόμη πιο εύκολα, πάντα βέβαια για δικό της όφελος. Κάποτε, υπήρχαν τα meta tags που έπρεπε ο κάθε καθώς πρέπει εκδότης να έχει στις σελίδες του έτσι ώστε να καταλαβαίνει η μηχανή περί τίνος πρόκειται. Σήμερα έχουμε φτάσει στα microdata που δεν είναι τίποτα άλλο από έτοιμο περιεχόμενο στην Google, δηλαδή, η πληροφορία πλήρως κατηγοριοποιημένη. Η έξυπνη μηχανή της Google τελικά δεν είναι και τόσο έξυπνη. Θέλει κάτι περισσότερο για να λειτουργήσει. Τα θέλει όλα έτοιμα! Κάνοντας μια "βόλτα" αναζήτησης σχετικά με θέματα SEO μέσω της Google, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι η Google μονοπωλεί τις ανησυχίες όλων των ειδικών στο θέμα. Υπάρχουν δεκάδες sites τα οποία πρόθυμα σκανάρουν όποιο site τους ζητηθεί και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα SEO, όπως φυσικά τα θέλει η Google. H Google λοιπόν, ρυθμίζει τα πάντα. Η Google είναι ο απόλυτος κυρίαρχος και χτίζει τα sites με τον τρόπο που θέλει. Με ποιον τρόπο? Με αυτόν τον τρόπο που θα επιτρέψει στην όχι τόσο έξυπνη μηχανή της να κάνει την αφαίμαξη των πληροφοριών που εκατομμύρια εκδότες ανά τον κόσμο προσφέρουν, για δικό της, πάντα, όφελος.

Δ.Σαββουλίδης.





Η Google κλέβει τις πληροφορίες που εισάγουν οι εκδότες και τις εμφανίζει στο δικό της site





© 2001-2021 goTHESS.gr
Το goTHESS.gr είναι Οδηγός Πόλης Θεσσαλονίκης ενώ παράλληλα καλύπτει και τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά θέματα της ελληνικής επικαιρότητας